Uvést studenty do problematiky motorických předpokladů, jejich vývoje, diagnostiky a rozvoje.
Uvést studenty do problematiky výuky pohybových činností, didaktické terminologie, představit teoretický základ didaktiky tělesné výchovy se zaměřením na realizaci a zpětnou analýzu vyučovacího procesu.
Cílem předmětu je rozvinout studentovy předpoklady a kompetence k řešení odborných problémů, ověřit jeho schopnost syntézy poznatků a jejich aplikace na vybrané téma.
Cílem předmětu je provádět předem strukturovanou reflexi didaktické praxe k předmětu KTV/PPX na cvičné základní škole.
Uvést studenty do problematiky cvičení dětí předškolního věku se zdravotními aspekty. Seznámit je s neurofyziologickými zákonitostmi řízení motoriky a s následným sestavováním pohybového programu. Prostřednictvím zpětné vazby umocnit přesné provádění jednotlivých cvičebních tvarů s vědomou kontrolou a optimálním dýcháním. Vytvořit představu vhodné pohybové aktivity při vybraných interních oslabeních. Využívat psychomotorické hry a pestré pomůcky pro harmonický vývoj dětí.
1. Uvést studenty do problematiky cvičení dětí mladšího školního věku se zdravotními aspekty. Seznámit je s neurofyziologickými zákonitostmi řízení motoriky. Aplikovat tyto teoretické podklady k následnému sestavování pohybové intervence, jež povede k fyziologické posturální funkci dětí. Prostřednictvím zpětné vazby umocnit přesné provádění jednotlivých cvičebních tvarů s vědomou kontrolou a optimálním dýcháním. Vytvořit představu vhodné pohybové aktivity při vybraných interních oslabeních. 2. Uvést studenty do problematiky základního plavání a elementární plavecké gramotnosti, vodní záchrany, bezpečnosti a organizaci plaveckého výcviku.
1. Uvést studenty do problematiky cvičení dětí mladšího školního věku se zdravotními aspekty. Seznámit je s neurofyziologickými zákonitostmi řízení motoriky. Aplikovat tyto teoretické podklady k následnému sestavování pohybové intervence, jež povede k fyziologické posturální funkci dětí. Prostřednictvím zpětné vazby umocnit přesné provádění jednotlivých cvičebních tvarů s vědomou kontrolou a optimálním dýcháním. Vytvořit představu vhodné pohybové aktivity při vybraných interních oslabeních. 2. Uvést studenty do problematiky základního plavání a elementární plavecké gramotnosti, vodní záchrany, bezpečnosti a organizaci plaveckého výcviku.
1. Uvést studenty do problematiky cvičení dětí mladšího školního věku se zdravotními aspekty. Seznámit je s neurofyziologickými zákonitostmi řízení motoriky. Aplikovat tyto teoretické podklady k následnému sestavování pohybové intervence, jež povede k fyziologické posturální funkci dětí. Prostřednictvím zpětné vazby umocnit přesné provádění jednotlivých cvičebních tvarů s vědomou kontrolou a optimálním dýcháním. Vytvořit představu vhodné pohybové aktivity při vybraných interních oslabeních. 2. Uvést studenty do problematiky základního plavání a elementární plavecké gramotnosti, vodní záchrany, bezpečnosti a organizaci plaveckého výcviku.
Seznámit studenty s historií,se základními pravidly a s metodika nácviku vybraných netradičních sportovních her (např.: hokejbal, korfbal, lakros, nohejbal, badminton, stolní tenis, plážový volejbal, squash, atd.) Nácvik a prohloubení herních činností jednotlivce, herních kombinací a herních systémů ve florbalu a v softbalu. Průpravná cvičení, herní cvičení a průpravné hry. Hra a její rozhodování.
Uvést studenty do problematiky výuky sportovních her a atletiky na 1.stupni ZŠ. Vysvětlit metodické postupy při nácviku základních herních činností jednotlivce, útočných a obranných kombinací, atletických dovedností.
Uvést studenty do problematiky výuky sportovních her a atletiky na 1.stupni ZŠ. Vysvětlit metodické postupy při nácviku základních herních činností jednotlivce, útočných a obranných kombinací, atletických dovedností.
Studenti si utvoří základní přehled o problematice civilizačních onemocnění, vymezí pojem zdraví. Studenti se seznámí s podstatou vzniku civilizačních onemocnění se zaměřením na onemocnění mající úzký vztah k pohybové aktivitě, indikace a kontraindikace v jednotlivých stádiích onemocnění, seznámí se s ovlivnitelnými i neovlivnitelnými faktory vzniku civilizačních onemocnění. Studenti aplikují poznatky této problematiky při tvorbě pohybového programu.
Uvést studenty do problematiky výuky školního i komerčního lyžování. Seznámit studenty s praktickými dovednostmi z oblasti techniky a metodiky sjíždění a zatáčení - druhy oblouků, metodikou nácviku. Objasnit pojmy a rozebrat problémy ostatních pohybových aktivit v horách, didaktiky lyžování, lyžování dětí, lyžování starší populace a zdravotně postižených. Připravit studenty pro splnění požadavků (MŠMT) licence "Instruktor lyžování".
Uvést studenty do problematiky výuky školního i komerčního lyžování. Seznámit studenty s praktickými dovednostmi z oblasti běhu na lyžích, techniky a metodiky sjíždění a zatáčení - všestranná a specializovaná průprava. Objasnit pojmy a rozebrat problémy v oblasti techniky a metodiky běhu na lyžích a sjíždění a zatáčení, bezpečnosti při pobytu v horách a při přípravě a udržbě lyží - běžeckých i sjezdových. Připravit studenty pro splnění požadavků (MŠMT) licence "Instruktor lyžování".
Uvést studenty do problematiky motorických předpokladů, jejich vývoje, diagnostiky a rozvoje.
Studenti získají schopnost vymezení problému a sestavení nárysu výzkumného plánu, osvojí si pokročilejší metody a techniky techniky výzkumu, rozšíří své kompetence v oblasti tvorby a hodnocení testů. Bude rozvíjena schopnost kritického hodnocení výzkumných prací.
Studenti se seznámí s možnostmi diagnostiky intenzity a objemu pohybové aktivity, seznámí se s přístrojovým vybavením pro takovou diagnostiku. Základní zákonitosti sběru a vyhodnocení dat týkající se intenzity a objemu pohybových aktivit. Předmět bude veden v cizím jazyce.
Uvést studenty do problematiky plánování a organizování výuky tělesné výchovy na střední škole včetně analýzy vyučovacího procesu spojené s hodnocením a diagnostikou.Uvést do základních teoretických a praktických vědomostí, dovedností a postojů v oblasti tělesné výchovy se zaměřením na praktické vyučování tělesné výchovy, včetně získávání zkušeností při modelových situacích v hromadné, skupinové a individuální formě vyučování. Vytváření všech potřebných plánů k vyučování i vyučování v různých podmínkách. Naučit se hospitovat, prezentovat a modifikovat pozorovanou VJ.
Uvést studenty do problematiky praktické výuky na cvičné základní škole včetně získávání zkušeností při modelových situacích v hromadné, skupinové a individuální formě vyučování.
Představit studentům vědomostní základy teorie a didaktiky basketbalu, fotbalu,florbalu a volejbalu, jejich pravidel a uvést na elementární úrovni do praktického nácviku a zdokonalování individuálních a skupinových herních činností.