Cílem předmětu je seznámit a naučit studenty využívat efektivní metody sociální interakce a komunikace pro zajišťování ošetřovatelského procesu u pacientů s přihlédnutím ke specifickým potřebám pacientů a jejich rodinných příslušníků. Zahrnuje informace o obecných základech komunikace i způsobech komunikace s pacientem v jednotlivých fázích onemocnění. Studenti se seznámí s adekvátními reakcemi na problémové situace související s péčí o pacienty. Cvičení zahrnují problematiku sociální interakce a komunikace v práci všeobecné sestry.
Cílem předmětu je seznámit studenta/ku s informačními zdroji pro zpracování kvalifikační práce a jejich citací, zpracováním rešerše a získáváním elektronických informačních zdrojů ze zdravotnických databází.
Předmět řeší problematiku psychologie ve zdravotnictví, bio-psycho-sociální souvislosti nemoci, psychologickou problematiku v oblasti gynekologie a porodnictví.
Cílem předmětu je seznámit studenty s pravidly komunikace s handicapovaným pacientem, s pacientem problémovým nebo s pacientem těžce nemocným. Pomocí aktivizačních metod si studenti osvojí dovednosti komunikace specificky zaměřené na oblast porodní asistence.
Cílem předmětu je seznámení se základy teorie komunikace verbální i neverbální. Získání elementárních znalostí a objasnění pravidel komunikace ve zdravotnické praxi i pro osobnostní růst. Aktivizačními metodami si studenti osvojí a zdokonalí komunikační dovednosti.
Předmět je koncipován jako teoreticko-praktický. Seznamuje se základy a strategiemi řízení kvality v systémech zdravotních a sociálních služeb. Studenti se naučí teorii řízení kvality, metodikám vypracování standardů pro přímou ošetřovatelskou péči a metodám auditivní činnosti v ošetřovatelství.
Předmět je koncipován jako teoreticko-praktický. Seznamuje se základy a strategiemi řízení kvality v systémech zdravotních a sociálních služeb. Studenti se naučí teorii řízení kvality, metodikám vypracování standardů pro přímou ošetřovatelskou péči a metodám auditivní činnosti v ošetřovatelství.
Předmět se zaměřuje na definice zdraví, hlavní zdravotní priority a aspekty určující zdraví populace, zdravotní výchovu včetně zásad zdravé výživy. Studenti se seznamují se způsobem rozpoznávání zdravotních potřeb, existujících faktorů, které mají vliv na těhotenství a porod. Je projednáváno o zdravotních, společenských faktorech a faktorech životního prostředí. Zvláštní důraz je kladen na ženské zdraví včetně prevence negativních jevů ve společnosti a násilí páchaného na ženách.
Předmět je koncipován jako teoretický s praktickým dosahem do práce porodní asistentky. Předmět zdůrazňuje rozlišnosti ošetřovatelské péče u žen s různými náboženskými, kulturními, etnickými charakteristikami.
Předmět je koncipován jako teoreticko-praktický s praktickým dosahem do práce všeobecné sestry. Předmět zdůrazňuje rozlišnosti ošetřovatelské péče u jedinců s různými náboženskými, kulturními, etnickými charakteristikami
Předmět je koncipován jako teoreticko-praktický s praktickým dosahem do práce všeobecné sestry. Předmět zdůrazňuje rozlišnosti ošetřovatelské péče u jedinců s různými náboženskými, kulturními, etnickými charakteristikami.
Cílem předmětu je uvést studenty do problematiky první pomoci a předat poznatky z medicíny katastrof a krizového managementu.
Cílem předmětu je uvést studenty do problematiky první pomoci a předat poznatky z medicíny katastrof a krizového managementu.
Cílem předmětu je seznámit studenty s problematikou ošetřování chronických ran.
Cílem předmětu je seznámit studenty s problematikou ošetřování chronických ran.
Cílem předmětu je rozšířit znalosti a dovednosti studentů v oblasti sociálně patologických jevů, které se dotýkají práce porodní asistentky. Předmět studenty seznamuje s nejčastějšími a současně i s nejzávažnějšími sociálně patologickými jevy, které ovlivňují zdraví ženy, potažmo plodu, dětí a i celé rodiny.
Cílem předmětu je usnadnit komunikaci mezi zdravotnickým pracovníkem a pacientem. Studenti se seznámí se specifiky komunikace u různých skupin pacientů. Naučí se způsoby komunikace s hendikepovanými nemocnými, osvojí si zásady komunikace u nemocných různých věkových kategorií a seznámí se se styly komunikace u nemocných se specifickými potřebami.
Cílem předmětu je orientace studentů v základech teorie komunikace verbální i neverbální, získání základních znalostí a objasnění pravidel efektivní komunikace ve zdravotnictví. Pomocí aktivizačních metod si studenti osvojí a zdokonalí dovednosti komunikace.
Cílem předmětu je usnadnit komunikaci mezi zdravotnickým pracovníkem a pacientem. Studenti se seznámí se specifiky komunikace u různých skupin pacientů. Naučí se způsoby komunikace s hendikepovanými nemocnými, osvojí si zásady komunikace u nemocných různých věkových kategorií a seznámí se se styly komunikace u nemocných se specifickými potřebami.
Cílem předmětu je seznámit a naučit studenty využívat efektivní metody sociální interakce a komunikace pro zajišťování ošetřovatelského procesu u pacientů s přihlédnutím ke specifickým potřebám pacientů a jejich rodinných příslušníků. Zahrnuje informace o obecných základech komunikace i způsobech komunikace s pacientem v jednotlivých fázích onemocnění. Studenti se seznámí s adekvátními reakcemi na problémové situace související s péčí o pacienty. Cvičení zahrnují problematiku sociální interakce a komunikace v práci všeobecné sestry.