Uvedení studentů do systému komplexní péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami v duchu současného integračního a inkluzivního paradigmatu speciální pedagogiky. V obsahu je kladen důraz na pochopení specifik vztahu minorit lidí s jednotlivými typy postižení a intaktní majority. Studentům bude představena historie vztahu společnosti k lidem s postižením, budou seznámeni se základní terminologií, s interdisciplinárním konceptem oboru a jeho strukturou, získají základní orientaci v relevantní legislativě a v systému péče ve školství.
Student si osvojí základy didaktiky předmětů o přírodě a společnosti v MŠ. Pochopí principy RVP PV a ŠVP PV. Zapamatuje si základní vědecké pojmy. Zaměří se na aplikování metod, organizačních forem, didaktických prostředků v MŠ. Využívá tvořivé postupy k dosahování pozitivního klimatu v MŠ. Důraz klade na praktické osvojování znalostí a dovedností a na práci se zoologickým materiálem. Rozlišuje fenologické, epizodické a ekologické pojetí vnímání předmětů o přírodě a společnosti v regionálním kontextu.
Prokázat hluboké odborné znalosti, porozumění, odborné dovednosti a obecné způsobilosti k reflexi a hodnocení kvality výuky a rozvinout dovednosti k profesionálně efektivnímu propojování teorie s praxí. Dílčí cíle jsou zaměřeny na rozvoj schopností studentů pro analýzu edukačního procesu, pro vyhodnocení jeho přínosných a slabých stránek a pro využití získaných poznatků ke zlepšování kvality výuky.
Souvislá speciálně pedagogická praxe 1 vede studenta k aplikaci znalostí a dovedností ze speciální a inkluzivní pedagogiky. Je zaměřena na získávání a rozvíjení kompetencí, které jsou potřebné k výchově, vzdělávání a celoživotnímu doprovázení jedinců se zdravotním postižením. Student praxi absolvuje v jím vybrané organizaci poskytující sociální služby osobám s postižením různého ve smyslu Zákona č. 108/2006Sb. o sociálních službách. Cílem praxe je: 1. seznámit studenta s chodem vybrané organizace a s jejími pracovišti, 2. zprostředkovat studentovi zkušenosti se způsoby přímé práce s cílovou skupinou osob s různým typem postižení a různých věkových skupin v organizaci a se sociálními vztahy, které existují a jsou v příslušné organizaci uplatňovány, 3. umožnit studentovi ověřit si teoretická speciálně pedagogická východiska a získat základní profesní kompetence, 4. umožnit studentovi, aby mohl v průběhu studia konfrontovat své teoretické představy o povolání speciálního pedagoga s praxí, 5. studentovy zkušenosti z praxe pravidelně vyhodnocovat a stimulovat proces jeho identifikace se speciální pedagogikou jako profesí.
Prokázat odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti k reflexi a hodnocení kvality výuky a rozvinout dovednosti k profesionálně efektivnímu propojování teorie s praxí. Dílčí cíle jsou zaměřeny na rozvoj schopností studentů pro analýzu edukačního procesu, pro vyhodnocení jeho přínosných a slabých stránek a pro využití získaných poznatků ke zlepšování kvality výuky.
Cílem předmětu je nabídnout studentům/-kám základní představu pedagogiky jako vědy o výchově a vzdělávání v kontextu současné společnosti. V předmětu se zaměříme na podrobný rozbor obsahu obecné a srovnávací pedagogiky a budeme rozvíjet znalost a úroveň analytických schopností a dovedností studenta v těchto pedagogických disciplínách. Předmět je propedeutikou pro další studium ostatních pedagogických disciplín.
Cílem obecné didaktiky v teoretické rovině je objasňování klíčových didaktických pojmů, jako jsou vzdělání, výchova, vyučování, učení a další, a rozpracovávání teorií vztahujících se k vyučování a učení. Didaktika je také pro učitele profesní vědou, která umožňuje učiteli jednání ve výuce vztahovat k intersubjektivně uznávaným měřítkům. Didaktická teorie může učiteli poskytnout oporu při řešení každodenních problémů ve výuce.
Cílem předmětu je naučit se chápat princip stanovování cílů, prostředků a volby vhodných metod výchovně vzdělávacího procesu z hlediska psychosomatického vývoje dítěte předškolního věku a to ve vztahu k Rámcovému vzdělávacímu programu pro předškolní vzdělávání.
Cílem předmětu je osvojení základních znalostí, dovedností a postojů v oblasti metodologie pedagogického výzkumu. Studenti zdůvodní význam pedagogického výzkumu a jeho možnosti při zkoumání pedagogické reality. Budou schopni analyzovat možnosti a meze kvantitavního a kvalitativního pedagogického výzkumu v prostředí školy, vč. rozdílů metodologie. Objasní rozdíly mezi pedagogickým vědeckým a akčním výzkumem.
Cílem předmětu je v návaznosti na předmět KPG/SGPC1 seznámit s nejzávažnějšími typy rizikového chování a možnostmi jejich prevence a řešení.
Cílem předmětu je seznámit studenty s dalšími formami vzdělávání žáků. Studenti se aktivně zapojí do některé z forem mimoškolního vzdělávání, poznají specifika žáků daného věku i v oblasti mimo prostředí školy, poznají a v praxi si ověří možnosti rozvoje kompetencí žáků dané věkové skupiny. Dalším cíle předmětu je rozšíření spektra pedagogických praxí, které povede ke zvýšení motivace studentů k vykonávání pedagogické profese.
Cílem předmětu je zprostředkovat studentům seznámení se se školskými institucemi poskytující speciálně pedagogickou péči jak ve školách speciálních, tak i ve školách běžných, s aplikací aktuálních metod a postupů práce, včetně alternativních.
Předmět obsahově navazuje a prohlubuje u studentů učitelství jejich znalosti a dovednosti pedagogicko -psychologické diagnostiky v oblasti diagnostických činností učitele ZŠ (SŠ). Cílem předmětu je prohloubit znalosti a dovednosti studentů učitelství v oblasti diagnostických činností učitele v aplikaci metod a technik pedagogické diagnostiky v teoretické i praktické rovině s využitím porozumění věkovým i individuálním zvláštnostem žáka a aplikováním metod a daignostických činností do pedagogické praxe. Předmět přispívá k prohloubení profesních kompetencí budoucích učitelů ZŠ (i SŠ) v oblastech pedagogické diagnostiky a jejich praktického využití, včetně etického rozměru a rozvíjení schopnosti budoucích učitelů ZŠ (i SŠ) podílet se na optimálním rozvoji svého žáka.

Cílem předmětu je naučit se chápat princip stanovování cílů, prostředků a volby vhodných metod výchovně vzdělávacího procesu z hlediska psychosomatického vývoje dítěte předškolního věku a to ve vztahu k Rámcovému vzdělávacímu programu pro předškolní vzdělávání.

Studenti se seznámí se základy dramatického umění a jeho teorií využitelnou v procesu dramatické výchovy. Poznají výstavbu dramatické situace a její pedagogické využití v práci učitele na prvním stupni ZŠ. Předmět je zaměřen na budování kompetencí pro samostatnou práci s technikami rolové hry, jednání v dramatických situacích, a využitím příběhu pro výstavbu dramatické lekce. Důležitou součástí je seznámení a praktické ověření technik strukturovaného výchovného dramatu.
Předmět uvede studenty do základů pedagogiky jako společenské vědy. Seznámí studenty se strukturou, obsahem a terminologií pedagogiky a jejích jednotlivých vědních disciplín, se základními pojetími výchovy, s vybranými pedagogickými koncepcemi, se základními metodami vědeckého bádání v pedagogice. Předmět jako celek je zaměřen na základní teoretická a praktická východiska edukačního procesu v přípravě nelékařských zdravotnických pracovníků.
Cílem předmětu je nabídnout studentům učitelství pro mateřské školy základy diagnostikování předškolního dítěte v práci učitele MŠ - v teoretické i praktické rovině. Hlavním cílem je porozumění věkovým i individuálním zvláštnostem předškoláka, znalost diagnostických metod i jejich praktického využití, rozvíjení schopnosti budoucích učitelů MŠ podílet se na optimálním rozvoji osobnosti předškoláka.
Student se prostřednictvím předmětu seznámí s rodinným zázemím žáků s potřebou podpůrných opatření ve vzdělávání a naučí se identifikovat jejich náročné situace spojené zejména s obtížemi při zvládání nároků základní školy. Cílem předmětu je podpořit studenta v osvojování si dovednosti podpory žákovi prostřednictvím přímé práce s ním při mimoškolní aktivitě vedoucí k lepšímu zvládnutí aktuálního učiva a k prevenci školního neúspěchu. Student se seznamuje s možnostmi zvládání těchto situací, učí se komunikovat s rodinou a s pedagogickými pracovníky příslušné školy.
Prohloubení speciálně pedagogické orientace studentů do oblasti specifických poruch učení. Pochopení kontextu speciálních vzdělávacích potřeb žáků se SPU, základní orientacev v etiologických, legislativních, diagnostických a intervenčních aspektech problematiky.
Cílem předmětu je získat přehled v oblasti inkluzivního vzdělávání a základních (zejména didaktických) kompetencí učitelů v oblasti výchovy a vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, které jsou nezbytné pro reálné kvalitní zvládnutí učitelské praxe na 1. st. ZŠ v prostředí inkluzivního školství.