Seznámit studenty s metodami analýzy podnikových procesů včetně základů modelování a projektování těchto procesů s využíváním nástrojů podnikových informačních systémů.
Cílem předmětu je rozšířit znalosti a dovednosti z oblasti ekonomiky a řízení podniku, a to i s přihlédnutím na podmínky globalizujícího se prostředí. Prohlubuje znalosti v produkční oblasti, objasňuje problematiku finančního, investičního, strategického a nákupního řízení podniku. Dále je věnována pozornost dalším podnikovým aktivitám, se kterými je běžné se v podnikové praxi setkat jako controllingová, inovační, projektová, mzdová/personální agenda, personální procesy a kooperační činnosti podniku.
Cílem předmětu je rozšířit znalosti a dovednosti z oblasti ekonomiky a řízení podniku, a to i s přihlédnutím na podmínky globalizujícího se prostředí. Prohlubuje znalosti v produkční oblasti, objasňuje problematiku finančního, investičního, strategického a nákupního řízení podniku. Dále je věnována pozornost dalším podnikovým aktivitám, se kterými je běžné se v podnikové praxi setkat jako controllingová, inovační, projektová, mzdová/personální agenda, personální procesy a kooperační činnosti podniku.
Poskytnout přehledné teoretické znalosti o metodách, přístupech a nástrojích využívaných při managementu inovací a znalostí. Uvést praktické příklady jejich použití a případové studie. Procvičit využití vybraných SW nástrojů.
Pochopit význam a funkce strategického managementu v kontextu řídících a podnikatelských aktivit moderní organizace, objasnit principy strategického myšlení. Seznámit s postupy, koncepty a vybranými aspekty strategického managementu. Vybavit studenty znalostmi a dovednostmi nezbytnými pro formulaci, hodnocení a výběr optimální strategie. Představit základní postupy implementace a hodnocení strategie. Diskutovat se studenty postupy vedoucí k sestavení strategického záměru.
Seznámit studenty s vývojem projektového managementu (PM), se systémovým, procesním a znalostním přístupem k PM, se základními pojmy PM, s předprojektovou fází PM a studií proveditelností. Seznámit s definováním projektu, s projektovými plány a vypracováním jednotlivých druhů plánů, s řízením projektu ve fázi realizace, s managementem komunikace, kvality a projektových rizik, s definováním výkonnosti a s kontrolingovými metodami PM, s obchodní činností při řízení projektu a s uzavřením projektu, Naučit studenty základy používání program MS Project na podporu PM. Studenti budou připraveni pro získání certifikátu stupně D Společnosti pro projektové řízení (člen IPMA).
Naučit studenty orientovat se v základních aspektech organizačního jednání lidí a v procesech poznávání, prožívání a chování členů organizací, poskytnout poznatky o zjišťování a hodnocení psychické a pracovní způsobilosti s důrazem na úlohu osobnosti v organizaci, předat studentům základní poznatky o možnosti pozitivního ovlivnění pracovní motivace, vybavit studenty znalostmi o dynamice sociálních interakcí a komunikace v pracovních skupinách a organizacích.
Seznámit studenty s vývojem projektového managementu (PM), se systémovým, procesním a znalostním přístupem k PM, se základními pojmy PM, s předprojektovou fází PM a studií proveditelností. Seznámit s definováním projektu, s projektovými plány a vypracováním jednotlivých druhů plánů, s řízením projektu ve fázi realizace, s managementem komunikace, kvality a projektových rizik, s definováním výkonnosti a s kontrolingovými metodami PM, s obchodní činností při řízení projektu a s uzavřením projektu, Naučit studenty základy používání program MS Project na podporu PM. Studenti budou připraveni pro získání certifikátu stupně D Společnosti pro projektové řízení (člen IPMA).
Představit vybrané základní pojmy, metody a postupy používané v operativním řízení podniku. Jedná se v první řadě o oblast podnikových procesů, jejich modelování, následné analýzy a optimalizace. Následuje úvod do problematiky výrobních procesů s čímž je spojena problematika uspořádání pracoviště (veškeré metody jde aplikovat i v oblasti služeb). Dále následují normy a standardy, řízení jakosti. Následuje popis vybraných metod určených k optimalizaci a racionalizaci podnikových procesů.
Vytvořit si přehled o průběhu a souvislostech v cyklu průzkum potřeb - výzkum - vývoj - výroba - spotřeba a úloze inovací. Získat potřebné znalosti o řízení procesů spojených s tímto cyklem, zejména s přípravou výroby, výrobních procesů a zajišťování kvality.
Cílem semináře je poznat hlavní nástroje personální politiky. V přednáškách bude věnována pozornost základům personálního řízení, budování organizace, motivaci a dalším personálním činnostem.
Cílem předmětu je poskytnout komplexní pohled na podnik, seznámit s pojmy, podstatou, kategoriemi, procesy a výstavbou podnikového hospodářství. Předmět objasňuje cíle, funkce a činnosti podnikových vazeb. Seznamuje se strukturou podniku a jeho jednotlivými činnostmi a vazbami. Vytvoří se tak základ pro výuku navazujících předmětů.
Cílem předmětu je poskytnout komplexní pohled na podnik, seznámit s pojmy, podstatou, kategoriemi, procesy a výstavbou podnikového hospodářství. Předmět objasňuje cíle, funkce a činnosti podnikových vazeb. Seznamuje se strukturou podniku a jeho jednotlivými činnostmi a vazbami. Vytvoří se tak základ pro výuku navazujících předmětů.
Cílem předmětu je poskytnout komplexní pohled na podnik, seznámit s pojmy, podstatou, kategoriemi, procesy a výstavbou podnikového hospodářství. Předmět objasňuje cíle, funkce a činnosti podnikových vazeb. Seznamuje se strukturou podniku a jeho jednotlivými činnostmi a vazbami. Vytvoří se tak základ pro výuku navazujících předmětů.
Poskytnout přehled o kategoriích podnikové ekonomiky, o podstatě podniku a podnikání, efektivnosti, cílech a typologii podniků, činnostech či funkcích podniku, majetkové a kapitálové výstavbě podniku, organizační struktuře podniku, nástrojích ekonomické analýzy, podnikových financích a investiční činnosti i o některých specifických ekonomikách.
The aim of this course is to: familiarize students with the development of project management, with system-, process- and knowledge approach to the project management, with basic terms, pre-project phase and feasibility study; familiarize students with definition of a project, project plans and elaboration of component plan types, with project management during the implementation phase, with communication-, quality-, and risk management, with performance definition and controlling methods used in the project management, with commercial activities and project completion phase; teach students basics of SW tools for PM support.
Seznámit studenty se základními pojmy a metodami systémových přístupů a jejich aplikací v managementu a připravit je ke komplexnímu, systémovému pohledu na socioekonomické problémy.