Cílem předmětu je vybavit studenty základními informacemi pro práci se žáky s psychickou poruchou.
Cílem předmětu je seznámit posluchače se sociálními aspekty formování osobnosti a jejím chováním v sociálních situacích.
Cílem je motivovat studenta k osvojení si základní terminologie obecné a vývojové psychologie, zprostředkovat znalosti v oblasti analýzy poznávacích procesů a vývoje osobnosti a naučit se aplikovat získané poznatky při řešení praktických problémů.
Studenti učitelství praktického vyučování a odborného výcviku získají systém znalostí o průběhu psychického vývoje a jeho variabilitě (interindividuální a intersexuální) s ohledem na jejich praktické uplatnění
Student/ka si osvojí základní poznatky a dovednosti z oblasti mentální hygieny, zdravého způsobu života a poznání sebe sama v souvislosti se snahou o sebezdokonalování.
Předmět je koncipován jako teoreticko praktický. Cílem předmětu je orientace v oblasti sociální a vývojové psychologie.
Cílem je dovést studenta, aby si osvojil základní terminologii obecné psychologie a psychologie osobnosti. Zdokonalil své znalosti v oblasti analýzy poznávacích procesů a struktury osobnosti. Naučil se aplikovat získané poznatky při řešení praktických pedagogicko psychologických problémů.
Cílem předmětu je vybavit studenty základními informacemi pro práci se žáky s psychickou poruchou.
Cílem předmětu je osvojit si základní kategorie z psychopatologie, poznání faktorů podmiňujících duševní zdraví a identifikace konkrétních projevů duševních poruch. Získat přehled o psychické deprivaci v dětství a patologii rodinného prostředí.
Cílem předmětu je vybavit studenty základními poznatky o osobnosti dítěte předškolního věku. Student/ka získá ucelený pohled na strukturu osobnosti dítěte předškolního věku včetně charakteristických projevů v náročných životních situacích.
Cílem je dovést studenta, aby si osvojil základní terminologii obecné psychologie a psychologie osobnosti. Zdokonalil své znalosti v oblasti analýzy poznávacích procesů a struktury osobnosti. Naučil se aplikovat získané poznatky při řešení praktických pedagogicko psychologických problémů.
Cílem předmětu je vybavit studenty základními informacemi pro práci se žáky s psychickou poruchou.
Student/ka si uvědomí možnosti i limity poznávání osobnosti žáka učitelem. Bude seznámen/a s pozitivy i riziky longitudinálních a průřezových metod a získá orientaci v bazální klasifikaci psychodiagnostických metod. Bude znát zásady konstrukce a aplikace klinických metod. Na základě studia autentického psychodiagnostického materiálu pochopí často užívané principy projektivních technik a specifika dětské diagnostiky. Bude znát také kriteria členění psychoterapeutických metod a seznámí se s případovými studiemi individuální i skupinové psychoterapie.
Cílem předmětu je seznámit posluchače se sociálními aspekty formování osobnosti a jejím chováním v sociálních situacích.
Studenti učitelství praktického vyučování a odborného výcviku získají systém znalostí o průběhu psychického vývoje a jeho variabilitě (interindividuální a intersexuální) s ohledem na jejich praktické uplatnění
Cílem je vybavit studenty učitelství 1. stupně základními poznatky o psychickém vývoji, o vývojových změnách v životě člověka a jejich variabilitě. Zdokonalit jejich znalosti o mechanizmech variability psychického vývoje, interindividuálních a intersexuálních rozdílech. Prohloubit jejich znalosti o vývoji dítěte, potřebách člověka v jednotlivých etapách ontogeneze.
Cílem předmětu je vybavit studenty kompetencemi v oblasti krizové intervence.
Rozvinutí dovedností efektivního jednání na základě praktických cvičení v komunikativních dovednostech.
Cílem předmětu je vybavit studenty základními znalostmi z psychologie osobnosti a přispět k hlubšímu poznání některých vlastností osobnosti, jejich možné determinace a seberegulace.
Cílem předmětu je vybavit studenty základními znalostmi z psychologie osobnosti a přispět k hlubšímu poznání některých vlastností osobnosti, jejich možné determinace a seberegulace.