Předmět je teoreticko-praktický a skládá se ze dvou částí. V první části poskytuje ucelené informace o léčivých přípravcích v klinické praxi, o mechanismu jejich působení na stav organismu. Ve druhé části poskytuje informace o léčivých přípravcích významných pro práci všeobecné sestry, důraz klade na jejich hlavní a vedlejší účinky na organismus.
Cílem předmětu je naučit studenty základy obecné, speciální a klinické farmakologie nezbytné pro praxi zdravotní sestry.
Cílem předmětu je umožnit studentovi orientovat se na úrovni pochopení a hodnotícího posouzení v problematice jednotlivých onemocnění vnitřního lékařství. Podstatou předmětu je nabídnout komplexní pohled na onemocnění interního charakteru z pohledu etiologie, klinického obrazu, diagnózy a rámcové léčby.
Předmět je koncipován jako teoreticko-praktický. Seznamuje s fyziologií jednotlivých orgánových systémů a organismu jako celku. Předpokládá aplikaci jeho znalostí do ostatních odborných předmětů a do praxe všeobecné sestry.
Předmět je koncipován jako teoreticko-praktický. Seznamuje s fyziologií jednotlivých orgánových systémů a organismu jako celku. Předpokládá aplikaci jeho znalostí do ostatních odborných předmětů a do praxe porodní asistentky.
Předmět svým obsahem navazuje na poznatky získané v anatomii. Seznamuje posluchače s fyziologií jednotlivých orgánových systémů a organismu jako celku.
Cílem předmětu je navázat na znalosti anatomie pánve jako celku.Studenti se seznámí se vzájemnými topografickými vztahy pánevních orgánů a pánevních prostor.
Základním předpokladem k tomuto předmětu je znalost systematické anatomie týkající se kostí, kloubů, svalů, inervace a cévního zásobení horní a dolní končetiny. Předmět se následně soustředí na uvědomění si vzájemných vztahů anatomických struktur v jednotlivých krajinách a prostorech horní a dolní končetiny.
Cílem je plynule navázat na předmět Anatomie 1 z 1/ZS problematikou kardiovaskulárního systému, močového a pohlavního ústrojí, endokrinního a nervového systému. Závěrečná ústní zkouška pak ověřuje znalosti veškerých témat probraných v předmětech Anatomie 1 a Anatomie 2.
Předmět se zabývá mechanikou a biomechanikou pohybového systému lidského těla. Zabývá se tělem jako tělesem. Popisuje podstatu normálního a patologického pohybu, jeho typů, posturálních funkcí, volních a automatických pohybů. Přihlíží k běžným činnostem, lokomoci a manuálním činnostem a jejich poruchám.
Uvést studenty do problematiky fyziologie člověka. Představit studentům fyziologii jednotlivých orgánových soustav s následnou aplikací fyziologických zákonitostí v rámci pohybových a sportovních aktivit.
Předmět popisuje základní fyziologické funkce jednotlivých vnitřních systémů lidského těla.
Předmět je koncipován jako teoreticko-praktický. Seznamuje s fyziologií jednotlivých orgánových systémů a organismu jako celku. Předpokládá aplikaci jeho znalostí do ostatních odborných předmětů a do praxe všeobecné sestry.
Uvést studenty do problematiky anatomie člověka. Představit studentům anatomii buněk, tkání a jednotlivých orgánových soustav se zaměřením na soustavu pohybovou a nervovou.
Cílem předmětu je seznámit studenty se stavbou lidského těla jako celku, zejména s orgány malé a velké pánve, pánevních rozměrů a prostor pánevních,se stavbou jednotlivých systémů lidského těla, zejména vnitřních orgánů a kardiovaskulárního systému.
Cílem výuky je osvojení si znalostí o jednotlivých anatomických systémech jako celku.
Předmět je teoreticko-praktický a skládá se ze dvou částí. V první části poskytuje ucelené informace o léčivých přípravcích v klinické praxi, o mechanismu jejich působení na stav organismu. Ve druhé části poskytuje informace o léčivých přípravcích významných pro práci všeobecné sestry, důraz klade na jejich hlavní a vedlejší účinky na organismus.
Cílem předmětu je naučit studenty základy obecné, speciální a klinické farmakologie nezbytné pro praxi zdravotní sestry.
Předmět anatomie systematicky probírá jednotlivé struktury a systémy lidského těla s cílem využití těchto znalostí v radiodiagnostické praxi.
Předmět anatomie systematicky probírá jednotlivé struktury a systémy lidského těla tak, aby student v konečném důsledku chápal jejich vzájemnou provázanost a výslednou funkčnost.