Cílem předmětu je vybavit studenty znalostmi z oblasti elektromobility, tj. elektrických a hybridních silničních vozidel. Hlavní část náplně předmětu tvoří trakční pohony (elektrické motory a výkonové měniče) napájené z baterie a jejich specifika v oblasti silničních vozidel, dále trakční baterie, dobíjení, spotřeby a dojezdy elektrovozů, matematické modelování. Pozornost je věnována také perspektivním směrům, jakými jsou např. vícefázové systémy nebo bezdrátové dobíjení. Vedle samotného trakčního pohonu je pozornost věnována dalším aspektům elektromobility, nedílnou součástí je srovnání s tradičními vozy se spalovacím motorem.
Seznámit studenty se základy výkonové elektroniky a základů elektrických pohonů. Uvést studenty do odlišností od běžných elektronických obvodů. Vysvětlit základní způsoby regulace elektrických točivých strojů a základních principů jejich řízení. Představit základy elektromagnetické kompatibility výkonových polovodičových systémů.
Cílem předmětu je poskytnout studentům přehled o regulovaných průmyslových a trakčních pohonech se stejnosměrnými, asynchronními a synchronními motory, napájenými polovodičovými měniči.
Rozšíření znalostí z moderních elektrických pohonů (motory napájené polovodičovými měniči, řízenými počítačem), jež jsou využívány v průmyslu, energetice a elektrické trakci.
Student ovládá základní postupy matematického modelování a dokáže je aplikovat na jednoduché úlohy v oblasti elektrotechniky. Student ovládá základy numerické matematiky a zná základní postupy numerického řešení matematických modelů. Student umí pracovat s měřenými daty a má přehled o matematických základech metod pro zpracování dat.
Cílem předmětu je vybavit studenty znalostmi z návrhu a realizace mikroprocesorových regulátorů pro embedded aplikace - zejména pro výkonové polovodičové měniče a elektrické pohony. HW část je zaměřena na digitální signálové procesory pracující s pevnou řádovou čárkou, na jejich implementaci a programování (např. HW návrh mikroprocesorového regulátoru, návrh interfacu, atd.). Dále je pozornost věnována využití programovatelných polí. SW část se zaměřuje zejména na programování specifických periférií pro embedded aplikace, řízení a regulaci polovodičových měničů a elektrických pohonů a na návrh a implementaci algoritmů regulace v pevné řádové čárce (pravidla aritmeticky pevné řádové čárky, přesnost, specifický návrh algoritmů, atd.). Dále je pozornost věnována metodám pro rychlý vývoj aplikací (tzv. "rapid prototyping") a způsobům ladění navržených regulátorů.
Cílem předmětu je vybavit studenty pokročilými znalostmi výkonových elektronických měničů a střídavých elektrických pohonů. Studenti se naučí pracovat s prostorovými vektory a souvisejícími transformacemi mezi souřadnými systémy. Získají pokročilé znalosti funkce a zejména řízení střídačů a pulzních usměrňovačů, frekvenčních měničů a vícehladinových měničů. Získají základní znalosti z oblasti rezonančních měničů a měkké komutace. Studenti se naučí používat modely střídavých elektrických strojů vhodné pro řešení ustálených i přechodových stavů. Získají detailní znalosti řízení základních typů elektrických pohonů s asynchronním motorem a synchronními motory.
Cílem předmětu je vybavit studenty znalostmi o výkonových systémech a o trakčních systémech. V oblasti trakčních systémů získají pokročilé znalosti týkající se velikosti trakční energie a výkonu nutných k realizaci požadovaného pohybu vozidla a zajištění jeho dodávky do vozidla (a to odděleně pro systémy trakčního rozvodu MHD, železničních trakčních soustav stejnosměrných a střídavých a dále pro systémy se zásobníky energie ve vozidlech - elektromobily atd.). Zvláštní důraz je zde věnován aktuálním trendům a požadavkům - zejména aplikace výkonových polovodičových měničů, úspora energie (snížení ztrát a umožnění rekuperace), moderní trakční systémy (nabíjecí stanice pro elektromobily), přechod na jednotnou trakční soustavu 25kV/50Hz a omezování negativních vlivů na napájecí energetickou síť. Tyto aspekty jsou aplikovány i do dalších výkonových systémů (i mimo oblast el. trakce) - tj. pro zařízení velkých výkonů v průmyslu a v energetice, kde jsou používány výkonové polovodičové měniče (pohony velkých výkonů, měniče pro stejnosměrné spojky,filtrace, kompenzace, symetrizace, generátory s možností změn rychlosti atd.). Dále je věnována pozornost imunitě elektrických pohonů vůči poruchovým jevům v síti (vůči poklesům napětí, nesymetriím atd.).
Vybavit studenty základními vědomostmi z oblasti silnoproudé elektrotechniky, seznámit studenty se základy elektromechanických přeměn a demonstrovat principy činnosti jednotlivých elektrických strojů. Dalším cílem je představit studentům různé zdroje energie a jejich přeměnu na energii elektrickou a informovat o způsobech dodávky elektrické energie ke spotřebitelům.
Prohloubení znalostí z výkonové elektroniky.Trojfázové měniče, vícekvadrantová spojení. Zaměření na řízení jednotlivých typů výkonových měničů (usměrňovače, pulzní měniče, střídače a měniče kmitočtu). Rozšíření znalostí z elektrických pohonů. Motory napájené polovodičovými měniči s řízením počítačem.
Prohloubení znalostí z výkonové elektroniky, zaměření na řízení jednotlivých typů výkonových měničů (usměrňovače, pulzní měniče, střídače a měniče kmitočtu), složitější topologie výkonových měničů (vícekvadrantová, trojfázová atd.).
Vybavit studenty znalostmi z teorie lineárních spojitých regulačních obvodů a základní problematiky spojitých nelineárních obvodů a obvodů diskrétních. Poskytnout informace o základní problematice regulačních obvodů s polovodičovými měniči a mikroprocesorovými regulátory. Představit dvouhodnotové řízení, Logické řízení a uvést příklady regulačních systémů z oblasti elektrotechniky