Zprostředkovat základní charakteristiky turismu, interpretovat je a ilustrovat je na jednoduchých praktických příkladech. Definovat základní pojmy z oblasti turismu. Identifikovat význam turismu v ekonomice státu a regionu, včetně jeho multiplikačních efektů. Zprostředkovat klasifikaci a strukturu jednotlivých služeb turismu. Charakterizovat historický vývoj cestování a turismu. Popsat a uvést příklady vzájemných vztahů turismu a okolního prostředí (životní prostředí, kultura apod.) Zprostředkovat základní informace o službách turismu a informovat o trendech a subjektech turismu v národním, mezinárodním i globálním kontextu. Naučit získávat aktuální informace o odvětví turismu a pracovat s nimi.
Orientovat studenta v problematice ochrany spotřebitele - v principech a opatřeních spotřebitelské politiky státu, úpravách ochrany spotřebitele v dokumentech a praxi EU, v možnostech účasti spotřebitele v systému jeho ochrany a v povinnostech obchodních firem v dané oblasti.
Doplnit základní znalosti marketingu o specifika marketingu podniků a dalších subjektů působících v oblasti služeb. Identifikovat, charakterizovat a shrnout specifika služeb a marketingu služeb. Popsat marketingové nástroje v činnosti podniků a dalších subjektů působících v oblasti služeb. Popsat různé přístupy k marketingovému mixu v oblasti služeb.
Zprostředkovat hlavní principy a specifika marketingového managementu podniků působících v odvětví služeb. Popsat a vysvětlit základní charakteristiky a specifika služeb. Vysvětlit strategické a operativní koncepty managementu podniků služeb. Charakterizovat základní aspekty managementu kvality služeb a procesů poskytování služeb. Zprostředkovat specifika v řízení nákladů, stanovování ceny, marketingu, HR, kontrolních procesech podniků poskytujících služby. Prodiskutovat nové tendence ve vývoji managementu služeb s důrazem na service design. S využitím případových studií procvičit specifika managementu podniků poskytujících služby.
Orientovat studenty v odvětví obchodu a služeb, seznámit s jeho významem v národním hospodářství i ve světové ekonomice, vysvětlit klíčové aspekty podnikání v obchodě a službách, představit aktuální trendy v oblasti obchodu a služeb, na praktických příkladech vysvětlit hlavní aspekty chování spotřebitelů, obchodních modelů a marketingového management v oblasti obchodu a služeb.
Poskytnout základní informace z oblasti grafického desingu v prostředí marketingu, osvojit si práci s nejčastějšími nástroji, seznámit se s hlavními procesy grafické práce a s možnostmi úspěšné prezentace, dále informovat o základních principech tvorby reklamního textu a o nejdůležitějších lexikálních a stylistických prostředcích.
Naučit studenty aktivně se účastnit a vést obchodní jednání, naučit jak vyhotovit zápis z jednání, plánovat služební cestu, pracovat s externími cizojazyčnými zdroji.
Zprostředkovat hlavní principy, specifika a postupy řízení jednotlivých typů podniků služeb a dalších subjektů, které působí v odvětví cestovního ruchu. Charakterizovat podnikovou a organizační kulturu a etiku, metody personálního, finančního, informačního a destinačního managementu v podnicích a subjektech cestovního ruchu. Popsat možnosti kooperace, integrace a partnerství v cestovním ruchu a uvést relevantní příklady. Charakterizovat legislativní normy a podnikatelské prostředí v oblasti cestovního ruchu.
Seznámit studenty s mechanismy a principy řízení ubytovacích a stravovacích zařízení, praktickými poznatky z organizace a řízení hotelového a stravovacího provozu. Rozšířit znalosti v oblasti specifického postavením cestovního ruchu a pohostinství na trhu.