Cílem předmětu je vybavit studenta znalostmi historického vývoje fotografie od jejích počátků až po současnost a to jak po stránce technické, tak i obsahové a umělecké.

Cílem předmětu je seznámit studenty s vývojem sochařství od období pravěku až po současnost s důrazem na vývojové etapy, výrazná centra a osobnosti.

Cílem předmětu je seznámit studenty s konvenčními a experimentálními možnostmi prezentace uměleckých děl prostřednictvím koncepčních a praktických zkušeností. Na základě aktuálního tématu rezonujícího kulturně společenským děním jsou studenti prováděni procesem přípravy prezezentace uměleckého ztvárnění konceptu a společně diskutují možné podoby expozice. Ukončení výukového procesu může vyústit ve výstavu, či v jiné typy prezentace umění jakými jsou například: představení, participativní happening, promítání filmu, skupinový rozhovor, přednáška, publikace, online aktivity, exteriérová instalace, site specific, intervence, event nebo jiné. Studenti jsou seznamováni s obecnou problematikou prezentace uměleckého díla, získají základní informace o historickém vývoji institucionálního zprostředkovávání umění a kulturního dědictví, různých typech prezentace a interpretace uměleckých artefaktů a způsobech aranžování expozic coby místa interakce autora, kurátora a diváka. Kompetenční rozvoj studentů probíhá především v oblastech kritického myšlení, reflexe, interpretace a komunikace studenta o kurátorské a umělecké spolupráci při prezentaci umělecké tvorby.
Cílem předmětu je seznámit studenty s počátky dějin knižní kultury od období starověku až po současnost s důrazem na vývojové etapy, výrazná centra, osobnosti a technologický pokrok, který knižní produkci ovlivňoval. Akcent výuky je kladen na dějiny knižní kultury a ilustrace od poč. 20. století po současnost.
Předmět je určen pouze účastníkům celoživotního vzdělávání. Systematický přehled vzniku a vývoje renesančního umění spojený s rozbory vybraných reprezentativních děl nejvýznamnějších osobností jednotlivých uměleckých disciplín. Renesanční a protorenesanční umění evropských zemí, manýrismus a umění rudolfínské Prahy. Systematický přehled vzniku a vývoje barokního umění spojený s rozbory vybraných děl nejvýznamnějších osobností jednotlivých uměleckých disciplín. Umění rokoka a klasicismu ve vybraných evropských zemích.
Cílem výuky předmětu je uvést studenty do problematiky vývoje umění od baroku po počátek 20. století. Poskytnout studentům systematický přehled o vzniku a vývoji slohů, spojený s rozbory vybraných reprezentativních děl nejvýznamnějších osobností jednotlivých uměleckých disciplín. Seznámit studenty s barokním uměním evropských zemí, následně s přehledem a vývojem slohů století 19. v Evropě i v Českých zemích.
Uvést studenty do problematiky hlavních proudů a směrů umění a uměleckých škol 19. a počátku 20. století.
Cílem předmětu je obeznámit studenta s fotografickou tvorbou v posledním cca čtvrtstoletí s důrazem na aktuální dění ve fotografii. Naučit studenta zařadit vlastní tvorbu do kontextu doby a konfrontovat s vlivy ostatních tvůrců.
Cílem předmětu je zprostředkovat studentům základní poznatky z filosofie umění, a uměnovědných teorií týkající se fenoménů vnímání barvy, světla a prostoru na poli vizuálně obrazného vyjadřování. Speciální pozornost bude věnována fyzickým, fyziologickým, psychologickým, sociálním, estetickým a symbolickým determinantům ovlivňujícím percepci, reflexi a interpretaci estetického zážitku.