Cílem předmětu je vybavit studenty celého spektra učitelských oborů (s výjimkou studentů oborové tělesné výchovy) základními znalostmi a dovednostmi souvisejícími s tělovýchovnými aktivitami na základních a středních školách. Předmět je zaměřen na tyto oblasti: pěší turistika, vodní turistika, cykloturistika, základy outdoorových aktivit, sport a pobyt v přírodě, základy sportovního lezení, in-line bruslení, zimní turistika, sjezdové lyžování a snowboarding. Předmět se zaměřuje na problematiku právních aspektů mimorozvrhových školních akcí se sportovním zaměřením, na základní bezpečnostní aspekty mimorozvrhových školních akcí se sportovním zaměřením, na základní organizační a didaktické zásady mimorozvrhových školních akcí se sportovním zaměřením.
1. Uvést studenty do problematiky cvičení dětí mladšího školního věku se zdravotními aspekty. Seznámit je s neurofyziologickými zákonitostmi řízení motoriky. Aplikovat tyto teoretické podklady k následnému sestavování pohybové intervence, jež povede k fyziologické posturální funkci dětí. Prostřednictvím zpětné vazby umocnit přesné provádění jednotlivých cvičebních tvarů s vědomou kontrolou a optimálním dýcháním. Vytvořit představu vhodné pohybové aktivity při vybraných interních oslabeních. 2. Uvést studenty do problematiky základního plavání a elementární plavecké gramotnosti, vodní záchrany, bezpečnosti a organizaci plaveckého výcviku.
Uvést studenty do problematiky výuky školního i komerčního lyžování. Seznámit studenty s praktickými dovednostmi z oblasti techniky a metodiky sjíždění a zatáčení - druhy oblouků, metodikou nácviku. Objasnit pojmy a rozebrat problémy ostatních pohybových aktivit v horách, didaktiky lyžování, lyžování dětí, lyžování starší populace a zdravotně postižených. Připravit studenty pro splnění požadavků (MŠMT) licence "Instruktor lyžování".
Uvést studenty do problematiky výuky sportovních her a atletiky na 1.stupni ZŠ. Vysvětlit metodické postupy při nácviku základních herních činností jednotlivce, útočných a obranných kombinací, atletických dovedností.
Uvést studenty do problematiky vodní turistiky a raftingu.
Vymezit pojmy lidský pohyb, motorika, motorická činnost a představit jejich rozdělení. Charakterizovat motorické předpoklady člověka a přestavit taxonomii pohybových schopností. Seznámit s pohybovými schopnostmi, jejich strukturou, diagnostikou a metodami rozvoje. Informovat o vývoji, principech, zásadách motorického vývoje, metodách sledování motorického vývoje a motorických vývojových testech. Upozornit na biologické a somatické předpoklady k motorice a možnosti jejich hodnocení v TSV. Definovat pojmy motorická insufience a lateralita. Vytvořit představu o ontogenezi motoriky, věkových a pohlavních zvláštnostech. Představit metody hodnocení těl.výkonnosti, vlastnosti motorických testů.
Uvést studenty do problematiky výuky pohybových činností, didaktické terminologie, představit teoretický základ didaktiky tělesné výchovy se zaměřením na realizaci a zpětnou analýzu vyučovacího procesu.
1. Uvést studenty do problematiky cvičení dětí mladšího školního věku se zdravotními aspekty. Seznámit je s neurofyziologickými zákonitostmi řízení motoriky. Aplikovat tyto teoretické podklady k následnému sestavování pohybové intervence, jež povede k fyziologické posturální funkci dětí. Prostřednictvím zpětné vazby umocnit přesné provádění jednotlivých cvičebních tvarů s vědomou kontrolou a optimálním dýcháním. Vytvořit představu vhodné pohybové aktivity při vybraných interních oslabeních. 2. Uvést studenty do problematiky základního plavání a elementární plavecké gramotnosti, vodní záchrany, bezpečnosti a organizaci plaveckého výcviku.
Cílem předmětu je vybavit studenty učitelských oborů (s výjimkou studentů oborové tělesné výchovy) základními znalostmi a dovednostmi souvisejícími s tělovýchovnými aktivitami na základních a středních školách. Předmět je především zaměřen na tyto disciplíny: zdravotní tělesná výchova, moderní pohybové formy a redukční cvičení, úpoly a sebeobrana, badminton, florbal, basketbal, volejbal, stolní tenis, kondiční posilování. Předmět se zaměřuje na problematiku právních aspektů vybraných školních aktivit, na základní aspekty výuky tělesné výchovy na školách a na základní didaktické aspekty výuky TV na školách různých typů.
Studenti získají schopnost vymezení problému a sestavení nárysu výzkumného plánu, osvojí si pokročilejší metody a techniky techniky výzkumu, rozšíří své kompetence v oblasti tvorby a hodnocení testů. Bude rozvíjena schopnost kritického hodnocení výzkumných prací.
Ověřit studentovu schopnost samostatně tvůrčím způsobem zpracovat projekt diplomové práce.
Ověřit studentovu schopnost zpracovat projekt bakalářské práce.
Ověřit studentovu schopnost samostatně tvůrčím způsobem zpracovat projekt diplomové práce.
Ověřit studentovu schopnost samostatně řešit dílčí odborný problém daného studijního oboru.
Ověřit studentovu schopnost samostatně tvůrčím způsobem zpracovat projekt diplomové práce.
Předmět pro studenty v double degree studijním programu Pedagogika pohybové prevence, vyučovaný v anglickém jazyce. Studenti získají schopnost vymezení problému a sestavení nárysu výzkumného plánu, osvojí si pokročilejší metody a techniky techniky výzkumu, rozšíří své kompetence v oblasti tvorby a hodnocení testů. Bude rozvíjena schopnost kritického hodnocení výzkumných prací a dovednosti práce na výzkumném projektu, publikace výsledků a práce v mezinárodním týmu.
Cílem předmětu je rozvinout studentovy předpoklady a kompetence k řešení odborných problémů, ověřit jeho schopnost syntézy poznatků a jejich aplikace na vybrané téma.
Uvést studenty do problematiky motorických předpokladů, jejich vývoje, diagnostiky a rozvoje.
Uvést studenty do problematiky výuky sportovních her a atletiky na 1.stupni ZŠ. Vysvětlit metodické postupy při nácviku základních herních činností jednotlivce, útočných a obranných kombinací, atletických dovedností.
Uvést studenty do problematiky výuky školního i komerčního lyžování. Seznámit studenty s praktickými dovednostmi z oblasti běhu na lyžích, techniky a metodiky sjíždění a zatáčení - všestranná a specializovaná průprava. Objasnit pojmy a rozebrat problémy v oblasti techniky a metodiky běhu na lyžích a sjíždění a zatáčení, bezpečnosti při pobytu v horách a při přípravě a udržbě lyží - běžeckých i sjezdových. Připravit studenty pro splnění požadavků (MŠMT) licence "Instruktor lyžování".