Objasnit úlohu marketingu při řízení podniku, naučit využívat marketingové nástroje v praxi, ukázat provázanost marketingu a ostatních vědeckých disciplín. Představit studentům příkladná řešení, diskutovat případové studie a vést je k obhajování svých výstupů. Na základě požadavků z praxe předat studentům základní marketingové kompetence tak, aby se zvýšila jejich budoucí hodnota na trhu práce.
Doplnit základní znalosti marketingu o specifika marketingu podniků a destinací cestovního ruchu. Identifikovat, charakterizovat a shrnout specifika služeb a marketingu služeb. Popsat marketingové nástroje v činnosti podniků cestovního ruchu i podniků a institucí bezprostředně s cestovním ruchem spojených. Popsat různé přístupy k marketingovému mixu a uvést příklady z oblasti podniků a destinací cestovního ruchu. Zprostředkovat specifika marketingu různých typů podniků cestovního ruchu. Procvičit tato specifika na konkrétních příkladech z praktického života podniků a destinací cestovního ruchu.
Zprostředkovat základní charakteristiky turismu, interpretovat je a ilustrovat je na jednoduchých praktických příkladech. Definovat základní pojmy z oblasti turismu. Identifikovat význam turismu v ekonomice státu a regionu, včetně jeho multiplikačních efektů. Zprostředkovat klasifikaci a strukturu jednotlivých služeb turismu. Charakterizovat historický vývoj cestování a turismu. Popsat a uvést příklady vzájemných vztahů turismu a okolního prostředí (životní prostředí, kultura apod.) Zprostředkovat základní informace o službách turismu a informovat o trendech a subjektech turismu v národním, mezinárodním i globálním kontextu. Naučit získávat aktuální informace o odvětví turismu a pracovat s nimi.
Zprostředkovat hlavní principy a specifika marketingového managementu podniků působících v odvětví služeb. Popsat a vysvětlit základní charakteristiky a specifika služeb. Vysvětlit strategické a operativní koncepty managementu podniků služeb. Charakterizovat základní aspekty managementu kvality služeb a procesů poskytování služeb. Zprostředkovat specifika v řízení nákladů, stanovování ceny, marketingu, HR, kontrolních procesech podniků poskytujících služby. Prodiskutovat nové tendence ve vývoji managementu služeb s důrazem na service design. S využitím případových studií procvičit specifika managementu podniků poskytujících služby.
Orientovat studenta v problematice ochrany spotřebitele - v principech a opatřeních spotřebitelské politiky státu, úpravách ochrany spotřebitele v dokumentech a praxi EU, v možnostech účasti spotřebitele v systému jeho ochrany a v povinnostech obchodních firem v dané oblasti.
Orientovat studenty v odvětví obchodu a služeb, seznámit s jeho významem v národním hospodářství i ve světové ekonomice, vysvětlit klíčové aspekty podnikání v obchodě a službách, představit aktuální trendy v oblasti obchodu a služeb, na praktických příkladech vysvětlit hlavní aspekty chování spotřebitelů, obchodních modelů a marketingového management v oblasti obchodu a služeb.
To define the complexity of the tourism and services sector and its multidisciplinary and cross-sectional nature. Search, analyse and process information on the tourism and services market. To explain the complexity and dynamics of the models used in the tourism and services industry. To learn about the structure and behaviour of models focusing on the economic, environmental and socio-cultural impacts of tourism. To explain the dynamics of tourism destination development and visitor flows and give examples of decision support systems in tourism and services.
Prohloubit znalosti problematiky marketingu o jeho aplikace na vybrané obory a specifické oblasti. Seznámit s praktickou aplikací marketingových přístupů, metod a nástrojů v jednotlivých odvětvích. Identifikovat možnosti specifického využití nástrojů marketingového mixu.

Doplnit základní znalosti marketingu o specifika marketingu podniků a dalších subjektů působících v oblasti služeb. Identifikovat, charakterizovat a shrnout specifika služeb a marketingu služeb. Popsat marketingové nástroje v činnosti podniků a dalších subjektů působících v oblasti služeb. Popsat různé přístupy k marketingovému mixu v oblasti služeb.

Zprostředkovat hlavní principy a specifika marketingového managementu podniků působících v odvětví služeb. Popsat a vysvětlit základní charakteristiky a specifika služeb. Vysvětlit strategické a operativní koncepty managementu podniků služeb. Charakterizovat základní aspekty managementu kvality služeb a procesů poskytování služeb. Zprostředkovat specifika v řízení nákladů, stanovování ceny, marketingu, HR, kontrolních procesech podniků poskytujících služby. Prodiskutovat nové tendence ve vývoji managementu služeb s důrazem na service design. S využitím případových studií procvičit specifika managementu podniků poskytujících služby.
Zprostředkovat hlavní principy a specifika marketingového managementu v kreativních odvětvích. Vysvětlit hlavní principy zákaznického rozhodování, představit různé jeho modely. Charakterizovat vybrané postupy marketingových situačních analýz se zaměřením na analýzu poptávky a odhady potenciálu trhu v oblasti kulturních a kreativních odvětví (CCI) s respektem k existující konkurenci. Zprostředkovat specifika v řízení zdrojů, značky, hodnoty a stanovování ceny v oblasti CCI. Rozvést se studentem na základě individuálních konzultací konkrétní potenciální produkt v oblasti CCI a prověřit možnost jeho úspěch na trhu. Předmět je určen pro studenty doktorského studia FDULS.
The aim of this course is to: convey regional aspect of tourism as a part of whole branch of tourism; provide basic knowledge of attractiveness and conditions of tourism in the Czech Republic, Europe and in the world; convey methods of selected region analysis from the point of view of tourism geography; describe the attractiveness of tourism regions and give practical examples; describe tourism zoning of the Czech Republic; characterize and on examples demonstrate the importance of tourism for regions; identify and explain streams of tourism in the Czech Republic and in the world; practically show the key aspects of tourism geography during a field trip.

Zprostředkovat přehled o územním aspektu cestovního ruchu jako významné charakteristice a specifickém rysu tohoto odvětví. Poskytnout základní orientaci o atraktivitách a předpokladech cestovního ruchu v ČR, Evropě a ve světě. Zprostředkovat metody pro analýzu vybrané oblasti (destinace) z hlediska geografie cestovního ruchu. Popsat a na příkladech ilustrovat typy atraktivit cestovního ruchu. Popsat rajonizaci cestovního ruchu v ČR. Charakterizovat a na příkladech ukázat dopady cestovního ruchu na území. Identifikovat a představit proudy cestovního ruchu v ČR a ve světě. Prakticky ukázat klíčové aspekty geografie cestovního ruchu při exkurzi.
Erweiterung der Kenntnisse der Grundlagen des Marketings um vertiefte Kenntnisse im Bereich der Marketingkommunikation/Kommunikationspolitik (Werbung, Öffentlichkeitsarbeit, Verkaufsunterstützung, Personalvertrieb, Direktmarketing, Eventmarketing). Kennenlernen neuer Kommunikationsformen, insbesondere des Einsatzes der Informationstechnologie.Erstellung eines Kommunikationsplans.


Rozšířit znalosti základů marketingu o hlubší znalosti z oblasti marketingové komunikace (reklama, publicita a Public Relations, podpora prodeje, osobní prodej, přímý marketing, event marketing). Seznámit s novými formami komunikace, zejména s využitím informačních technologií. Naučit studenty tvořit komunikační plán.
Rozšířit znalosti základů marketingu o hlubší znalosti z oblasti marketingové komunikace (reklama, publicita a Public Relations, podpora prodeje, osobní prodej, přímý marketing, event marketing). Seznámit s novými formami komunikace, zejména s využitím informačních technologií. Naučit studenty tvořit komunikační plán.
Vysvětlit dynamiku procesu mezinárodního podnikání, úlohu a vliv klíčových aktérů a důsledky jejich rozhodování pro udržitelný rozvoj. V centru pozornosti jsou mezinárodní podnikatelské strategie, otázky konkurenceschopnosti, změny v konfiguraci podnikových procesů a jejich vliv na proces začleňování české ekonomiky a českých společností do mezinárodního obchodu.
Zprostředkovat hlavní principy, specifika a postupy řízení jednotlivých typů podniků služeb a dalších subjektů, které působí v odvětví cestovního ruchu. Charakterizovat podnikovou a organizační kulturu a etiku, metody personálního, finančního, informačního a destinačního managementu v podnicích a subjektech cestovního ruchu. Popsat možnosti kooperace, integrace a partnerství v cestovním ruchu a uvést relevantní příklady. Charakterizovat legislativní normy a podnikatelské prostředí v oblasti cestovního ruchu.
Zprostředkovat přehled o územním aspektu cestovního ruchu jako významné charakteristice a specifickém rysu tohoto odvětví. Poskytnout základní orientaci o atraktivitách a předpokladech cestovního ruchu v ČR, Evropě a ve světě. Zprostředkovat metody pro analýzu vybrané oblasti (destinace) z hlediska geografie cestovního ruchu. Popsat a na příkladech ilustrovat možnosti interpretace území, typy atraktivit cestovního ruchu a možnosti jejich využití a komercializace v cestovním ruchu. Popsat rajonizaci cestovního ruchu v ČR. Charakterizovat a na příkladech ukázat dopady cestovního ruchu na území. Identifikovat a představit proudy cestovního ruchu v ČR a ve světě. Prakticky ukázat klíčové aspekty geografie cestovního ruchu při exkurzi.
Cílem předmětu je seznámit studenty s mechanismy a principy marketingového řízení lázeňských zařízení, praktickými poznatky z organizace a řízení lázeňského domu. Rozšířit znalosti v oblasti specifického postavení turismu a lázeňství na trhu.