Kurz určený jednooborovým studentům navazuje na základní znalosti dějin umění v rozsahu střední školy. Klade si za cíl uvést studenty do problematiky plurality interpretačních přístupů uplatňovaných při výkladu uměleckých děl. Na základě dosavadní osobní interpretační zkušenosti a prostřednictvím postupného seznamování s vybranými interpretačními teoriemi je cílem kurzu seznámit studenty s proměňujícím se pohledem na obsah, význam, roli a funkci uměleckého díla ve společnosti a vybavit je schopností aktivně využívat různých interpretačních rámců. Kurz je zaměřen na několik vybraných kapitol ze staršího umění (od pravěku po konec 19. století), které představuje ve světle dobových i ryze současných interpretačních přístupů.
- Teacher: Bláha Jaroslav
- Teacher: Kovaříková Lenka
- Teacher: Uhl Skřivanová Věra
Studující získají poznatky a dovednosti v prezentovánání výsledků či produktů výtvarných aktivit realizovaných ve vzdělávacích kontextech. Naučí se prezentovat jak vlastní, tak i žákovské nebo studentské výtvarné produkty na různých úrovních a v různých situacích výtvarné edukace.
- Teacher: Kovaříková Lenka
- Teacher: Plíhalová Monika
- Teacher: Zapletal Aleš
Vybavit studenta základními znalostmi a rozvinout jeho dovednosti k analytickému posuzování a verbální interpretaci výtvarného projevu v nejširší škále hodnotových úrovní výtvarné tvorby (se zvláštním zaměřením na souvztažnosti a rozdíly mezi základními principy ontogenetického vývoje dětského výtvarného projevu a hlavními tendencemi historického vývoje výtvarné kultury). Teoretické východisko je založeno na hermeneutickém přístupu a sémiologii v souladu s konstruktivistickým pojetím výuky. Představit metodu hermeneutické interpretace a její proměňující se paradigma v závislosti na jejích ontologických, epistemologických a kritických východiscích jako nástroj kritického nahlížení vizuálního textu a komunikativního jednání. Uvedením do historických souvislostí přivádět k poznání, jak se hermeneutická metoda postupně oprošťuje od své původně pomocné interpretační funkce a jak získává pozici samostatné filosofické disciplíny. Zrelativizování existence jednotného objektivního světa se stává východiskem pro pluralitní chápání názorů a postojů individua i sociálních skupin, a tím toto pojetí dává vzniknout možnosti reflexe a mnohostranného dialogu.
- Teacher: Kirschenmann-Tenter Johannes
- Teacher: Komzáková Martina
- Teacher: Kovaříková Lenka
- Teacher: Slavík Jan
- Teacher: Bláha Jaroslav
- Teacher: Plíhalová Monika
- Teacher: Uhl Skřivanová Věra
- Teacher: Bláha Jaroslav
- Teacher: Plíhalová Monika
- Teacher: Komzáková Martina
- Teacher: Plíhalová Monika
- Teacher: Uhl Skřivanová Věra
- Teacher: Komzáková Martina
- Teacher: Plíhalová Monika
- Teacher: Uhl Skřivanová Věra
- Teacher: Havlíček Jakub
- Teacher: Havlíček Jakub
- Teacher: Havlíček Jakub
- Teacher: Havlíček Jakub
- Teacher: Havlíček Jakub
- Teacher: Havlíček Jakub
- Teacher: Havlíček Jakub
- Teacher: Havlíček Jakub
- Teacher: Plíhalová Monika
- Teacher: Plíhalová Monika
- Teacher: Komzáková Martina
- Teacher: Plíhalová Monika
- Teacher: Uhl Skřivanová Věra
- Teacher: Zapletal Aleš
- Teacher: Mašek Jan
- Teacher: Poláček Stanislav
- Teacher: Mašek Jan
- Teacher: Poláček Stanislav