Cílem předmětu je osvojit si základní kategorie z psychopatologie, poznání faktorů podmiňujících duševní zdraví a identifikace konkrétních projevů duševních poruch. Získat přehled o psychické deprivaci v dětství a patologii rodinného prostředí.
Cílem je dovést studenta, aby si osvojil základní terminologii obecné psychologie a psychologie osobnosti. Zdokonalil své znalosti v oblasti analýzy poznávacích procesů a struktury osobnosti. Naučil se aplikovat získané poznatky při řešení praktických pedagogicko psychologických problémů.
Student si osvojí vědomosti a dovednosti z oblasti pedagogické psychologie, výchovně vzdělávacích procesů a rozvoje profesionálních kompetencí nutných pro výkon profese učitele MŠ. Získá dovednosti v oblasti reflexe edukačního procesu u dětí předškolního věku s ohledem na stupeň jejich vývoje a na specifičnost prostředí mateřské školy. Student si osvojí techniky vedení třídy v MŠ a metody autoevaluace vlastní pedagogické práce. Metody autoevaluace následně využije jako jednu z možností prevence syndromu vyhoření.
Cílem předmětu je vybavit studenty základními informacemi pro práci se žáky s psychickou poruchou.
Cílem předmětu je vybavit studenty základními informacemi pro práci se žáky s psychickou poruchou.
Cílem předmětu je seznámit posluchače se sociálními aspekty formování osobnosti a jejím chováním v sociálních situacích.
Student/ka si uvědomí možnosti i limity poznávání osobnosti žáka učitelem. Bude seznámen/a s pozitivy i riziky longitudinálních a průřezových metod a získá orientaci v bazální klasifikaci psychodiagnostických metod. Bude znát zásady konstrukce a aplikace klinických metod. Na základě studia autentického psychodiagnostického materiálu pochopí často užívané principy projektivních technik a specifika dětské diagnostiky. Bude znát také kriteria členění psychoterapeutických metod a seznámí se s případovými studiemi individuální i skupinové psychoterapie.
Cílem předmětu je vybavit studenty základními poznatky o osobnosti dítěte předškolního věku. Student/ka získá ucelený pohled na strukturu osobnosti dítěte předškolního věku včetně charakteristických projevů v náročných životních situacích.
Cílem je vybavit studenty učitelství 1. stupně základními poznatky o psychickém vývoji, o vývojových změnách v životě člověka a jejich variabilitě. Zdokonalit jejich znalosti o mechanizmech variability psychického vývoje, interindividuálních a intersexuálních rozdílech. Prohloubit jejich znalosti o vývoji dítěte, potřebách člověka v jednotlivých etapách ontogeneze.
Cílem předmětu je vybavit studenty kompetencemi v oblasti krizové intervence.
Rozvinutí dovedností efektivního jednání na základě praktických cvičení v komunikativních dovednostech.
Cílem předmětu je vybavit studenty základními znalostmi z psychologie osobnosti a přispět k hlubšímu poznání některých vlastností osobnosti, jejich možné determinace a seberegulace.
Cílem předmětu je vybavit studenty základními znalostmi z psychologie osobnosti a přispět k hlubšímu poznání některých vlastností osobnosti, jejich možné determinace a seberegulace.
Cílem předmětu je vybavit studenty základními znalostmi z psychologie osobnosti a přispět k hlubšímu poznání některých vlastností osobnosti, jejich možné determinace a seberegulace.
Cílem předmětu je vybavit studenty základními znalostmi z psychologie osobnosti a přispět k hlubšímu poznání některých vlastností osobnosti, jejich možné determinace a seberegulace.
Cílem předmětu je vybavit studenty základními znalostmi z psychologie osobnosti a přispět k hlubšímu poznání některých vlastností osobnosti, jejich možné determinace a seberegulace.
Cílem předmětu je seznámit studenty s problematikou zdravotnické psychologie, vymezit a osvojit si základní odborné návzvosloví a přijmout bio-psycho-sociální model nemoci, aplokovat sociální dovednosti v souvidlosti s ergoterepeutickou praxí.
Cílem předmětu je dovést studenta k osvojení si základních poznatků týkajících se osobnostních vlastností učitele. Naučit studenta porozumět sociálním interakcím mezi učitelem a žákem. Prohlubovat jeho znalosti v náročných pedagogických situacích a naučit ho aplikovat získané poznatky ve školní praxi.
Cílem předmětu je seznámit studenty s problematikou oboru zdravotnické psychologie, vymezit a osvojit si základní psychologické pojmy, získat dovednosti psychologického vedení pacienta před prováděním, při a po závažném léčebném výkonu, osvojit si psychologické ovlivňování bolesti, strachu, adekvátně umožnit zlepšování kvality života chronicky a závažně nemocných pacientů. Naučit se aplikovat psychohygienické a sociální dovednosti
Cílem předmětu je seznámit studenty s problematikou oboru zdravotnické psychologie, vymezit a osvojit si základní psychologické pojmy, získat dovednosti psychologického vedení pacienta před prováděním, při a po závažném léčebném výkonu, adekvátně umožnit zlepšování kvality života chronicky a závažně nemocných pacientů. Naučit se aplikovat psychohygienické a sociální dovednosti.