Cílem předmětu je seznámit posluchače se sociálními aspekty formování osobnosti a jejím chováním v sociálních situacích.
- Teacher: Lovasová Vladimíra
- Teacher: Miňhová Jana
Cílem je motivovat studenta k osvojení si základní terminologie obecné a vývojové psychologie, zprostředkovat znalosti v oblasti analýzy poznávacích procesů a vývoje osobnosti a naučit se aplikovat získané poznatky při řešení praktických problémů.
- Teacher: Kosíková Věra
Cílem předmětu je osvojit si základní kategorie z psychopatologie, poznání faktorů podmiňujících duševní zdraví a identifikace konkrétních projevů duševních poruch. Získat přehled o psychické deprivaci v dětství a patologii rodinného prostředí.
- Teacher: Lovasová Vladimíra
- Teacher: Miňhová Jana
Cílem je dovést studenta, aby si osvojil základní terminologii obecné psychologie a psychologie osobnosti. Zdokonalil své znalosti v oblasti analýzy poznávacích procesů a struktury osobnosti. Naučil se aplikovat získané poznatky při řešení praktických pedagogicko psychologických problémů.
- Teacher: Buršíková Dana
- Teacher: Holeček Václav
- Teacher: Kosíková Věra
- Teacher: Kubíková Kateřina
- Teacher: Lohrová Kateřina
- Teacher: Michajluková Anita
- Teacher: Vorlíčková Petra
Student si osvojí vědomosti a dovednosti z oblasti pedagogické psychologie, výchovně vzdělávacích procesů a rozvoje profesionálních kompetencí nutných pro výkon profese učitele MŠ. Získá dovednosti v oblasti reflexe edukačního procesu u dětí předškolního věku s ohledem na stupeň jejich vývoje a na specifičnost prostředí mateřské školy. Student si osvojí techniky vedení třídy v MŠ a metody autoevaluace vlastní pedagogické práce. Metody autoevaluace následně využije jako jednu z možností prevence syndromu vyhoření.
- Teacher: Kubíková Kateřina
Cílem předmětu je vybavit studenty základními informacemi pro práci se žáky s psychickou poruchou.
- Teacher: Lovasová Vladimíra
Cílem předmětu je vybavit studenty základními informacemi pro práci se žáky s psychickou poruchou.
- Teacher: Buršíková Dana
- Teacher: Lovasová Vladimíra
Cílem předmětu je seznámit posluchače se sociálními aspekty formování osobnosti a jejím chováním v sociálních situacích.
- Teacher: Lovasová Vladimíra
- Teacher: Suleková Michala
- Teacher: Vorlíčková Petra
Student/ka si uvědomí možnosti i limity poznávání osobnosti žáka učitelem. Bude seznámen/a s pozitivy i riziky longitudinálních a průřezových metod a získá orientaci v bazální klasifikaci psychodiagnostických metod. Bude znát zásady konstrukce a aplikace klinických metod. Na základě studia autentického psychodiagnostického materiálu pochopí často užívané principy projektivních technik a specifika dětské diagnostiky. Bude znát také kriteria členění psychoterapeutických metod a seznámí se s případovými studiemi individuální i skupinové psychoterapie.
- Teacher: Lovasová Vladimíra
Cílem předmětu je vybavit studenty základními poznatky o osobnosti dítěte předškolního věku. Student/ka získá ucelený pohled na strukturu osobnosti dítěte předškolního věku včetně charakteristických projevů v náročných životních situacích.
- Teacher: Buršíková Dana
- Teacher: Kosíková Věra
Cílem je vybavit studenty učitelství 1. stupně základními poznatky o psychickém vývoji, o vývojových změnách v životě člověka a jejich variabilitě. Zdokonalit jejich znalosti o mechanizmech variability psychického vývoje, interindividuálních a intersexuálních rozdílech. Prohloubit jejich znalosti o vývoji dítěte, potřebách člověka v jednotlivých etapách ontogeneze.
- Teacher: Buršíková Dana
- Teacher: Kosíková Věra
- Teacher: Lohrová Kateřina
- Teacher: Suleková Michala
Cílem předmětu je vybavit studenty kompetencemi v oblasti krizové intervence.
- Teacher: Buršíková Dana
- Teacher: Kosíková Věra
- Teacher: Miňhová Jana
- Teacher: Svoboda Michal
- Teacher: Štětková Andrea
Rozvinutí dovedností efektivního jednání na základě praktických cvičení v komunikativních dovednostech.
- Teacher: Kosíková Věra
- Teacher: Kubíková Kateřina
- Teacher: Suleková Michala
- Teacher: Svoboda Michal
Cílem předmětu je vybavit studenty základními znalostmi z psychologie osobnosti a přispět k hlubšímu poznání některých vlastností osobnosti, jejich možné determinace a seberegulace.
- Teacher: Komzáková Martina
- Teacher: Kubíková Kateřina
- Teacher: Miňhová Jana
- Teacher: Suleková Michala
Cílem předmětu je vybavit studenty základními znalostmi z psychologie osobnosti a přispět k hlubšímu poznání některých vlastností osobnosti, jejich možné determinace a seberegulace.
- Teacher: Buršíková Dana
- Teacher: Komzáková Martina
- Teacher: Kosíková Věra
- Teacher: Kubíková Kateřina
- Teacher: Kučera Dalibor
- Teacher: Suleková Michala
Cílem předmětu je vybavit studenty základními znalostmi z psychologie osobnosti a přispět k hlubšímu poznání některých vlastností osobnosti, jejich možné determinace a seberegulace.
- Teacher: Boháčová Aneta
- Teacher: Buršíková Dana
- Teacher: Komzáková Martina
- Teacher: Kosíková Věra
- Teacher: Suleková Michala
Cílem předmětu je vybavit studenty základními znalostmi z psychologie osobnosti a přispět k hlubšímu poznání některých vlastností osobnosti, jejich možné determinace a seberegulace.
- Teacher: Boháčová Aneta
- Teacher: Buršíková Dana
- Teacher: Komzáková Martina
- Teacher: Kosíková Věra
- Teacher: Suleková Michala
Cílem předmětu je vybavit studenty základními znalostmi z psychologie osobnosti a přispět k hlubšímu poznání některých vlastností osobnosti, jejich možné determinace a seberegulace.
- Teacher: Boháčová Aneta
- Teacher: Buršíková Dana
- Teacher: Komzáková Martina
- Teacher: Kosíková Věra
- Teacher: Suleková Michala
Cílem předmětu je seznámit studenty s problematikou zdravotnické psychologie, vymezit a osvojit si základní odborné návzvosloví a přijmout bio-psycho-sociální model nemoci, aplokovat sociální dovednosti v souvidlosti s ergoterepeutickou praxí.
- Teacher: Kosíková Věra
- Teacher: Kroupová Lenka
- Teacher: Ratislavová Kateřina
Cílem předmětu je dovést studenta k osvojení si základních poznatků týkajících se osobnostních vlastností učitele. Naučit studenta porozumět sociálním interakcím mezi učitelem a žákem. Prohlubovat jeho znalosti v náročných pedagogických situacích a naučit ho aplikovat získané poznatky ve školní praxi.
- Teacher: Bláhová Alena
- Teacher: Boháčová Aneta
- Teacher: Kosíková Věra
- Teacher: Kučera Dalibor