Hudební teorie a harmonie přináší základní znalosti z teoretické výbavy budoucího hudebníka či pracovníka v oblasti hudební kultury. Cílem první části tohoto předmětu je orientace ve všeobecné hudební nauce a jejích součástech.
Seznámení studentů oboru MŠ se základy hudební teorie, rozvíjení jejich pěveckých, rytmických a intonačních dovedností, seznámení se základy taktovací techniky. Výuka vede prostřednictvím činností k aktivnímu vnímání hudby a k jejímu využití jako svébytného prostředku komunikace.
Seznámení studentů oboru MŠ se základy hudební teorie, rozvíjení jejich pěveckých, rytmických a intonačních dovedností, seznámení se základy taktovací techniky. Výuka vede prostřednictvím činností k aktivnímu vnímání hudby a k jejímu využití jako svébytného prostředku komunikace.
Docílit všestranný rozvoj hudebních schopností studenta, především pak jeho tonálního cítění, rytmické, melodické a harmonické představivosti, hudební paměti a vokální kreativity. Ovládat schopnost pohotové a přesné reprodukce melodie z listu, respektive její analýzu a zápis.
Cílem předmětu je získat základní teoretické i praktické poznatky o vzniku hlasu a pěvecké technice. Seznámit studenty s pedagogickými zásadami a postupy při výuce pěveckých kompetencí i s problematikou vokální interpretace. Rozvoj základních pěveckých kompetencí studenta s přihlédnutím k jeho hlasovým předpokladům - nácvik dechové, fonační a artikulační techniky na ménětónových hlasových cvičeních ve střední hlasové poloze a při studiu jednodušších vokalíz a lidových písní vybraných pedagogem s přihlédnutím k individuálním předpokladům a pěveckému rozvoji studenta.