Tato disciplína studující připraví na systematickou práci s literárními texty ve vyšších ročnících. Cílové poznatky budou zprostředkovány rozborem reprezentativních děl jednotlivých literárních estetik či poetik významných autorek a autorů, akcentována bude současná německy psaná literatura.

Cílem předmětu je dovést studenty k úrovni C1 Společného evropského referenčního rámce pro jazyky formou procvičování všech čtyř jazykových kompetencí (mluvení, čtení, poslechu a psaní), rozšířit jejich aktivní i pasivní slovní zásobu zaměřenou tematicky k daným konverzačním okruhům a sledovat současný vývoj společnosti v německy mluvících zemích. Studující částečně sami vybírají konverzační témata pomocí práce s tiskem a dalšími médii z německy mluvících zemí. Hlavním cílem semináře je vhodnými tématy i formou předmětu motivovat k diskuzi všechny zúčastněné studující.

V přednáškách získají studující přehled o vývoji německé literatury od romantiky po pluralismus literárních směrů na konci 19. století. V seminářích se naučí aplikovat získané poznatky při rozboru reprezentativních děl formou skupinové práce a dílčích referátů, dokáží zařadit literární dílo do kontextu doby i autorské poetiky.
Student rozšiřuje dosud získané jazykové kompetence na jazykové úrovni B2 dle Evropského jazykového rámce, zejména slovní zásobu vycházející z oblasti reálií. Pozornost je věnována zejména rozšiřování slovní zásoby a rozvíjení řečové dovednosti mluvení a čtení. Vše v návaznosti na dovednosti získané v rámci předmětu PJAR1.
Student upevňuje a prohlubuje dosud získané jazykové kompetence na jazykové úrovni B2 dle Evropského jazykového rámce. Metodou procvičování dosáhne hlubšího osvojení jazyka. Dále rozšiřuje slovní zásobu vycházející ze základních konverzačních témat. Po absolvování kurzu student rozumí téměř všemu (mluvený i psaný projev rodilého mluvčího), dokáže shrnout získané informace, vysvětlit, argumentovat a případně interpretovat a předat získané informace dále. Pozornost je věnována zejména rozšiřování slovní zásoby a rozvíjení řečové dovednosti, mluvení a poslechu.
Student upevňuje a prohlubuje dosud získané jazykové kompetence na jazykové úrovni B2 dle Evropského jazykového rámce. Metodou procvičování dosáhne hlubšího osvojení jazyka. Dále rozšiřuje slovní zásobu vycházející ze základních konverzačních témat. Po absolvování kurzu student rozumí téměř všemu (mluvený i psaný projev rodilého mluvčího), dokáže shrnout získané informace, vysvětlit, argumentovat a případně interpretovat a předat získané informace dále. Pozornost je věnována zejména rozšiřování slovní zásoby a rozvíjení řečové dovednosti, mluvení a poslechu.

Student prohlubuje teoretické znalosti problematiky evaluace ve vyučování a aplikuje je prakticky. Osvojí si zásady a metody hodnocení, sebehodnocení a kontroly naučeného (testování, zkoušení) v praxi. Student definuje funkce a typy hodnocení a testování ve výuce z pohledu učitele i žáka.

Cílem předmětu je zopakovat, více procvičit a rozšířit znalosti studentů v oblasti německé gramatiky získané zejména v předmětech Morfologie 1 a 2.
V přednáškách získají studující přehled o vývoji německé literatury od jejích počátků až po výmarskou kulturu, přičemž důraz bude kladen na literaturu osvícenství, Bouře a vzdoru a klasiky. V seminářích se naučí aplikovat získané poznatky při rozboru reprezentativních děl formou skupinové práce a dílčích referátů.
Uvést studenta do vědeckých disciplín, které nepatří naprosto nezbytně ke germanistice, ale jsou potřebné pro germanistiku v zahraničí.
Vybavit studenty teoretickými znalostmi o stavbě německé věty. Získat potřebné dovednosti pro správné tvoření a užívání vět v ústní i písemné komunikaci. Studenti se seznámí s hlavními rysy a principy valenční gramatiky. Během celého semestru je zároveň teoretické vědění aplikováno prakticky - studenti procvičují v seminářích tvorbu složitějších větných konstrukcí
Cílem předmětu je prohloubit znalost složitějších větných struktur a získanou znalost procvičit na složitějším jazykovém materiálu. Student je tedy schopen po absolvování předmětu pracovat se složitými větnými strukturami na úrovni C1+, chápat strukturu složitějších vět. Studující procvičuje teoretické znalosti z oblasti morfologie a syntaxe prakticky, aplikuje je při vytváření složitějších jazykových struktur. V semináři se pracuje nejen se složitějšími větnými strukturami, ale i se širší a složitější slovní zásobou.
Student dál rozšíří svoje produktivní i receptivní jazykové kompetence. Metodou procvičování dosáhne hlubšího osvojení jazyka. Student se zabývá německým jazykem na úrovni B1+ Společného evropského referenčního rámce pro jazyky v mluveném i písemném projevu. Kurz je určen studentům hlavního sloupu.
Student dál rozšíří svoje produktivní i receptivní jazykové kompetence. Metodou procvičování dosáhne hlubšího osvojení jazyka. Student se zabývá německým jazykem na úrovni B1+ Společného evropského referenčního rámce pro jazyky v mluveném i písemném projevu. Kurz je určen studentům hlavního sloupu.
Student prohlubuje dosud získané jazykové kompetence na jazykové úrovni B2 dle Evropského jazykového rámce. Důraz je kladen zejména na jazykovou dovednost psaní (Práce s texty různých jazykových stylů, vlastní tvorba formou domácí přípravy) a témata související s reáliemi německy mluvících zemí. Student kriticky zhodnotí fenomény z oblasti D-A-CH reálií pomocí autentických materiálů.
Cílem semináře je uvést studující do problematiky didaktiky němčiny jako cizího jazyka prakticky i teoreticky. Studující procvičují své jazykové kompetence s podporou konkrétních cvičení, která zároveň reflektují z didaktické perspektivy. Studující sami cvičení i navrhují a zkouší s nimi pracovat s ostatními kolegyněmi a kolegy v semináři.
Vytvořit kompetenci psaní v cizím jazyce a sestavování textů. Najít cestu k vlastnímu psaní textů.
Student se naučí prakticky použít teoretické poznatky k tématu chyba v písemném i ústním projevu v rámci DaF vyučování. Pochopí a "uchopí" chybu jako nedílnou součást cizojazyčného vyučování. Prezentuje různé typy cvičení a aktivit, které následují po samotné opravě chyby, za účelem eliminace chyb v dalším procesu osvojování cizího jazyka.
Cílem kurzu je získat před vstupem do vlastní praxe povědomí i o některých specifických oblastech didaktiky německého jazyka jako jsou problematika výuky druhého cizího jazyka na ZŠ, výuky německého jazyka u dětí s poruchami učení, projekty a instituce podporující učitele. Vše s ohledem na cílovou skupinu, žáky ZŠ na jazykové úrovni A1/A2. Cílem kurzu je rovněž seznámit se s možnostmi využití interaktivní tabule v DaF vyučování na ZŠ. Kurz je zakončen závěrečným kolokviem ve spolupráci s fakultními učiteli (mentory z praxe), zaměřeným zejména na reflexi souvislé praxe, na úskalí učitelské profese při vstupu do praxe. Seminář tedy shrnuje znalosti a dovednosti nabité během celého studia - jak v rovině obecné, tak i ve směru oborově didaktickém. Jednotlivé bloky reagují i na všechny typy pedagogické praxe, které jsou do studia zařazeny.
Seznámit studenty se zvukovými formami jazyka a jejich fungováním. Pracovat s jevy zatíženými interferencí. Dosáhnout úrovně výslovnosti C1.1. Vytvořit povědomí o důležitosti sebereflexe a autoevaluace Zprostředkovat sebereflexní strategie a autoevaluační strategie Vést studenty k uvědomění si vlastního učebního pokroku a jeho zlepšení Vést studenty k odhadnutí svých výslovnostních dovedností a jejich rozvíjení Získat profesní náhled na autoevaluaci a sebereflexi a na jejich důležitost pro kvalitu výuky