Cílem předmětu je uvést studenty do problematiky vzdělávání s podporou informačních technologií.

Cílem předmětu je upevnění pojmového aparátu a získání přehledu o teoretických konceptech využívaných v různých částech informatiky, které se promítají do praktického fungování počítače s vědomím historického vývoje této oblasti.

E-kurs Úvod do informatiky pro vzdělávání je určen pro studující kombinované formy, kteří mají stejnojmenný předmět zapsaný v letním semestru (nejspíše v prvního ročníku) bakalářského studia. Hlavním autorem e-kursu je Zbyněk Filipi. Na studijních kapitolách o šifrování měla v rámci bakalářské práce zásadní podíl studentka Denisa Wágnerová. E-kurs slouží jako teoretický vstup do problematiky důležitých oblastí informatiky, které jsou často při každodenní práci s osobními počítači (PC) a potažmo informačními a komunikačními technologiemi (ICT) využívány. Jedná se postupně o algoritmy, zobrazení čísel v počítači a kódování v různých podobách. Důraz je v e-kursu kladen na představení principů, jejichž praktického využití se studující dočkají v dalších předmětech bakalářského studia.

Cílem předmětu je uvést studenty do problematiky OS Unix - Linux, seznámit je se základními systémovými programovacími technikami v systému procesů a systému souborů.

Cílem předmětu je uvést studenty do problematiky počítačových sítí a distribuovaných systémů, síťování, síťových operačních systémů, bezpečnostních mechanismů, protokolů.

Cílem předmětu je uvést studenty do problematiky počítačových sítí a distribuovaných systémů, síťování, síťových operačních systémů, bezpečnostních mechanismů, protokolů.

Seznámit studenty s principy, vlastnostmi, použitím a zapojením připojitelných zařízení. Mimo klasických počítačových zařízení (např. klávesnice, myši, tiskárny, skenery, pevné disky, CD a DVD disky) se student seznámí i se speciálními připojitelnými moduly stavebnice LEGO MINDSTORMS EDUCATION (např. dotykové, optické, ultrazvukové či gyroskopické moduly, krokové motory, multiplexery, ...), které se naučí zapojovat, programovat, řídit a získávat z nich potřebné informace.

Seznámit studenty se základními pojmy z počítačové techniky. Naučit studenty obecné principy činností jednotlivých struktur počítačového systému.

Seznámit studenty s vybranými analogovými prvky a systémy a s jejich uplatněním v elektronických strukturách počítačové techniky.

Uvést studenty do problematiky zpracování textů a zejména je vybavit kompetencemi pro efektivní práci s rozsáhlými texty.

Cílem předmětu je uvést studenty do problematiky objektově orientovaného jazyka Java.

Cílem je podat nejnovější informace o programovém a technickém vybavení počítačů a počítačových systémů.

Cílem předmětu je získání základního přehledu, vědomostí, dovedností a postojů v oblasti didaktické analýzy možností využití multimediálního počítače pro výuku.