Student si osvojí vědomosti a dovednosti z oblasti pedagogické psychologie, výchovně vzdělávacích procesů a rozvoje profesionálních kompetencí nutných pro výkon profese učitele MŠ. Získá dovednosti v oblasti reflexe edukačního procesu u dětí předškolního věku s ohledem na stupeň jejich vývoje a na specifičnost prostředí mateřské školy. Student si osvojí techniky vedení třídy v MŠ a metody autoevaluace vlastní pedagogické práce. Metody autoevaluace následně využije jako jednu z možností prevence syndromu vyhoření.
Cílem předmětu je osvojit si základní kategorie z psychopatologie, poznání faktorů podmiňujících duševní zdraví a identifikace konkrétních projevů duševních poruch. Získat přehled o psychické deprivaci v dětství a patologii rodinného prostředí.
Cílem předmětu je vybavit studenty základními informacemi pro práci se žáky s psychickou poruchou.
Cílem předmětu je vybavit studenty základními poznatky o osobnosti dítěte předškolního věku. Student/ka získá ucelený pohled na strukturu osobnosti dítěte předškolního věku včetně charakteristických projevů v náročných životních situacích.
Cílem je dovést studenta, aby si osvojil základní terminologii obecné psychologie a psychologie osobnosti. Zdokonalil své znalosti v oblasti analýzy poznávacích procesů a struktury osobnosti. Naučil se aplikovat získané poznatky při řešení praktických pedagogicko psychologických problémů.
Předmět se zabývá problematikou dítěte s epilepsií v prostředí školy, rovněž se zaměřuje na působení jednotlivých aktérů z řad rodičů, učitelů a spolužáků, kteří se významným způsobem podílejí na psychosociálním vývoji žáka s epilepsií. Vymezuje podstatu samotné epilepsie, jednotlivé druhy epilepsií a epileptických záchvatů. Věnuje se jednotlivým tématům jako je sebepojetí školní úspěšnosti, klima školní třídy, kvalita života dětí s epilepsií a to ve světle nejnovějších výzkumných poznatků z českého prostředí, tak i zahraniční literatury. Zvláštní pozornost je věnována přístupu učitelů, rodičů k žákovi s epilepsií a rovněž vdávacím intervencím, které se jeví jako účinná cestka ke snižování stigmatu souvisejícího s daným onemocněním.
Cílem předmětu je rozvíjet účinnou sebereflexi jako cestu k efektivní edukaci., osvojit si obecné principy autodiagnostiky pro budoucího učitele, zaměřit se na rozvíjení schopnosti studentů reflektovat vlastní pedagogickou činnost, analyzovat ji, interpretovat, hodnotit ve vztahu k zamýšleným cílům a přemýšlet nad jejími důsledky. Prostřednictvím psychodidaktické analýzy vybraných výukových situací a s oporou o znalosti studentů metodiky 3A z předmětů Základy reflexe a hodnocení kvality výuky (KPG/ZRHV) a Reflexe a hodnocení kvality výuky (KPG/RHV) získají studenti dovednost reflektovat výuku tak, aby rozuměli smyslu účinné reflexe a sebereflexe v učitelském povolání. Při reflektování a autodiagnostice bude kladen důraz na využívání rámce profesních kvalit učitele (více viz v kurzu KPS/ADUC v Moodle). Kurz KPS/ADUC vychází ze sylabu předmětu, avšak témata předmětu nabízí v upravené podobě s důrazem na aplikační rovinu v 8 kapitolách (tématech kurzu). Kurz je zaměřen na činnostní pojetí s důrazem v oblasti reflexe, autodiagnostiky a (auto)evaluace budoucího učitele. Hlavní důraz je kladen na propojování praxe s teorií, na praktické zkušenosti studentů, jež jsou východiskem pro jejich učební proces a reflexi edukačních situací (s využitím metody ALACT). Předmět KPS/ADUC směřuje k hledání souvztažností mezi psychologickou a oborově-didaktickou tematikou reflexe edukačních situací.
Student/ka si osvojí základní soubor poznatků z problematiky socializace osobnosti, sociálních skupin, sociální komunikace a rozvíjení dovednosti aplikovat metody sociálně psychologické diagnostiky v praxi.
Student/ka získá ucelený interdisciplinární pohled na nadání, nadané a jejich vzdělávání a osvojí si základní znalosti a dovednosti potřebné pro práci s nadaným dítětem/ žákem.
Cílem předmětu je vybavit studenta teoretickými znalostmi a praktickými dovednostmi pro implementaci kompetenčního rámce absolventa učitelství. Na základě absolvovaných náslechových a blokových praxí bude student schopen detekovat a následně analyzovat klíčová místa výukových situací z psychologického a psychodidaktického kontextu. Díky sebereflexi a znalostí z teorie psychologie i praxe bude schopen navrhovat funkční alterace z psychologického a psychodidaktického hlediska tak, aby byl naplněn edukační cíl daného předmětu.
Cílem předmětu je seznámit posluchače s metodami poznávání osobnosti žáka, které může využívat učitel při pedagogické činnosti. Předmět je zaměřen na diagnostický proces. Studenti si osvojí zásady práce s klinickými a testovými metodami s ohledem na respektování podmínek jejich kvality.
Student/ka si osvojí základní soubor poznatků z problematiky socializace osobnosti, sociálních skupin, sociální komunikace a rozvíjení dovednosti aplikovat metody sociálně psychologické diagnostiky v praxi.
Seznámení s pojetím zdraví dle WHO, získání uceleného souboru poznatků z oblasti prevence civilizačních chorob a psychologických aspektů léčby zdravotních poruch. Seznámení s pravidly zdravého životního stylu a s otázkami výchovy ke zdraví ve školách.
Cílem předmětu je vybavit studenty základními poznatky o psychice dítěte předškolního věku. Student/ka získá ucelený pohled na úroveň psychických jevů u dítěte předškolního věku, a to včetně vývojových odchylek.
Cílem předmětu je vybavit studenty základními informacemi pro práci se žáky s psychickou poruchou.
Seznámení s pojetím zdraví dle WHO, získání uceleného souboru poznatků z oblasti prevence civilizačních chorob a psychologických aspektů léčby zdravotních poruch. Seznámení s pravidly zdravého životního stylu a s otázkami výchovy ke zdraví ve školách.
Student/ka si osvojí institucionální vymezení rodiny a modely rodinného fungování. Uvědomí si psychologický základ výběru partnera a bude znát typy jedinců partnersky rizikových. Pochopí vztahovou asymetrii a strukturu komunikace v rodině. Bude seznámen/a s možnými emocionálními problémy partnerů a posoudí vliv materiálně ekonomických podmínek na rodinné fungování. Na základě analýzy případových studií pozná nesprávné výchovné styly, problémové rodiny a rodiny klinické. Osvojí si principy komunikace s rodiči žáka.
Cílem kurzu je seznámit studenty se základní psychologickou terminologií a hlavními přístupy v psychologii. Předmět shrnuje základní poznatky o psychických procesech s důrazem na procesy poznávací. Pozornost bude rovněž věnována emočním a motivačním procesům.

Předmět je zaměřený na rozvoj odborných kompetencí z oblasti pozitivní psychologie jako jedné z aplikovaných psychologických disciplín podporující psychické zdraví. Student si na úrovni zapamatování, porozumění a aplikace osvojí klíčové pojmy z problematiky, která se vztahuje k teoriím posilování pozitivního vnímání sebe sama a okolních skutečností. Součástí předmětu je introspektivní analýza vlastního vnímání životních událostí.

Cílem kurzu je vybavit studenty učitelství 1. stupně základními poznatky o psychickém vývoji, o vývojových změnách v životě jedince a jejich variabilitě s důrazem na aplikaci v praxi. Na základě analýzy vývojových period rozvíjet schopnost studentů 1. stupně chápat potřeby a zvláštnosti chování a prožívání jedinců, a to s důrazem na žáky v mladším školním věku.