Cílem předmětu je seznámit studenty s vývojem malířství od období pravěku až po současnost s důrazem na vývojové etapy, výrazná centra a osobnosti.
- Teacher: Gersdorfová Zlata
Prohloubit znalosti studenta v té oblasti dějin umění, která souvisí s oborem a zaměřením jeho magisterského studia. Seznámit s vybranými tématy z dějin architektury, malířství, sochařství a užitého umění od renesance až po současnost.
- Teacher: Polláková Petra
- Teacher: Vančát Jaroslav
Předmět Dějiny šperku seznamuje studenty s historickými etapami vývoje šperkařského umění a uměleckořemeslného zpracování drahých kovů od pravěku do 20. století, přibližuje i současné tendence v těchto oborech. Cílem je podat dějiny šperku v širších souvislostech stylového vývoje uměleckého řemesla a ve vztahu k ostatním oblastem umělecké tvorby včetně sochařství a designu.
- Teacher: Brozman Dušan
Cílem předmětu je studenty uvést do problematiky platné úpravy autorského práva s důrazem na praktickou orientaci prostřednictvím seznámení se s právními předpisy, odbornou literaturou, včetně prostředků ochrany práv.
- Teacher: Zelenková Helena
Cílem předmětu je seznámit studenty s konvenčními a experimentálními možnostmi prezentace uměleckých děl prostřednictvím koncepčních a praktických zkušeností. Na základě aktuálního tématu rezonujícího kulturně společenským děním jsou studenti prováděni procesem přípravy prezezentace uměleckého ztvárnění konceptu a společně diskutují možné podoby expozice. Ukončení výukového procesu může vyústit ve výstavu, či v jiné typy prezentace umění jakými jsou například: představení, participativní happening, promítání filmu, skupinový rozhovor, přednáška, publikace, online aktivity, exteriérová instalace, site specific, intervence, event nebo jiné. Studenti jsou seznamováni s obecnou problematikou prezentace uměleckého díla, získají základní informace o historickém vývoji institucionálního zprostředkovávání umění a kulturního dědictví, různých typech prezentace a interpretace uměleckých artefaktů a způsobech aranžování expozic coby místa interakce autora, kurátora a diváka. Kompetenční rozvoj studentů probíhá především v oblastech kritického myšlení, reflexe, interpretace a komunikace studenta o kurátorské a umělecké spolupráci při prezentaci umělecké tvorby.
- Teacher: Lukavský Jindřich
Předmět je určen pouze účastníkům celoživotního vzdělávání.
Cílem je uvést posluchače do problematiky moderního umění od impresionismu k předválečné avantgardě. Poskytnout jim vhled do souvislostí evropského a domácího vývoje malby, kresby a grafiky, ale i sochy a architektury, spojený s rozbory vybraných reprezentativních děl.
- Teacher: Sloupová Andrea
Cílem předmětu je uvést studenty do problematiky historie designu s důrazem na průmyslový design technických oborů v praxi i teoretické myšlení od prvopočátků tvarového řešení průmyslových výrobků v 19. století do konce 30. let 20. století.
- Teacher: Hulák Jiří
Cílem předmětu je seznámit studenty s vývojem sochařství od období pravěku až po současnost s důrazem na vývojové etapy, výrazná centra a osobnosti.
- Teacher: Polláková Petra
Cílem předmětu je uvést studenty do dějin grafického designu od počátku průmyslové revoluce do současnosti. V systematickém přehledu studenty seznámit s proměnami stylů ve vztahu ke společenským, technologickým a politickým vlivům s ohledem na komerční a nekomerční sféru.
- Teacher: Sloupová Andrea
Uvést studenty do problematiky vývoje umění od pravěku po renesanci. Seznámit je s uměním prvních státních celků, Egypta a Mezopotámie a sledovat v době starověkého Řecka a Říma.
Vytvořit systematický přehled o vývoji evropského románského, gotického a renesančního umění; tři samostatné přednášky budou věnovány problematice vývoje umění v Čechách a na Moravě.
- Teacher: Gersdorfová Zlata
- Teacher: Sloupová Andrea
Cílem předmětu je podat studentům systematický výklad zevrubných dějin umění 20. století s důrazem na české umění od 2. pol. 20. století po současnost. Vyzdvihnout a popsat současné vývojové trendy.
- Teacher: Brozman Dušan
- Teacher: Gersdorfová Zlata
Cílem předmětu je vybavit studenta znalostmi historického vývoje fotografie od jejích počátků až po současnost a to jak po stránce technické, tak i obsahové a umělecké.
- Teacher: Brozman Dušan