Prohloubit znalosti studenta v té oblasti dějin umění, která souvisí s oborem a zaměřením jeho magisterského studia. Seznámit s vybranými tématy z dějin architektury, malířství, sochařství a užitého umění od renesance až po současnost.
Cílem předmětu je uvést studenty do problematiky designu s důrazem na průmyslový design technických oborů v praxi i v teoretické reflexi od čtyřicátých let 20. století do současnosti. Seznámit studenty s vývojem metodiky designérské tvorby a vývojem vztahu techniky (konstrukce) a designu v daném období s přihlédnutím ke specifickým podmínkám vývoje v různých oborech; významnými středisky vývoje, významnými tvůrčími osobnostmi a důležitými realizacemi a projekty. Obeznámit studenty s aktuálním domácím děním v designu s důrazem na průmyslový a produktový design.
Cílem předmětu je seznámit studenty s počátky dějin knižní kultury od období starověku až po současnost s důrazem na vývojové etapy, výrazná centra, osobnosti a technologický pokrok, který knižní produkci ovlivňoval. Akcent výuky je kladen na dějiny knižní kultury a ilustrace od poč. 20. století po současnost.
Cílem výuky předmětu je uvést studenty do problematiky vývoje umění od baroku po počátek 20. století. Poskytnout studentům systematický přehled o vzniku a vývoji slohů, spojený s rozbory vybraných reprezentativních děl nejvýznamnějších osobností jednotlivých uměleckých disciplín. Seznámit studenty s barokním uměním evropských zemí, následně s přehledem a vývojem slohů století 19. v Evropě i v Českých zemích.
Prohloubit znalosti studenta v té oblasti dějin umění, která souvisí s oborem a zaměřením jeho magisterského studia. Seznámit s vybranými tématy z dějin architektury, malířství, sochařství a užitého umění od renesance až po současnost.
Posluchač - budoucí výtvarník - se má naučit sémiologické analýze výtvarného díla v jeho hlavních strukturních aspektech, - aby dokázal svou tvorbu inspirovat novými podněty tím, že ji dokáže posoudit nejen ze vztahů úzce uměleckých a estetických ale ze širších antropologických souvislostí, s důrazem na nejnovější poznatky v oblasti filosofie, kognitivních věd, neurofyziologie; - aby uměl hlouběji reflektovat svou tvorbu v zásadních historických i současných kontextech a tak ji dokázal uvědoměle komunikovat s respondenty svého díla (s diváky, s kurátory, se sběrateli); - aby byl schopen nastavit a rozvíjet kontinuitu své tvorby, sestavovat a rozvíjet v souladu s ní své umělecké portfolio.
Předmět reaguje na stále vzrůstající uplatnění obrazů v komunikaci. Vychází z předpokladu, že umělecká tvorba ve svém společenském dopadu je experimentální tvorbou a ověřováním vizuálních znaků, které se po jejich sociální adaptaci stávají nástrojem hlubšího poznávání reality i sociální kooperace. Teoreticky se předmět opírá o aktuální poznatky z filosofie (od Wittgensteina po Quinea), strukturalistické vývojové psychologie (stále aktuálních Vygotského a Piageta), a antropologie (Luhmann, Luckmann, Berger), strukturalistické (Mukařovský, Barthes, Lakoff, Johnson) a analytické sémiotiky (Goodman), neurofyziologie (Crick, Edelman, Ramachandram), teorie nových médií (Manovich), jakož i současné teorie výtvarného umění (viz např. antologie Kulka, Ciporanov, 2010). Cílem předmětu je vzdělávat studenty v porozumění vazeb jejich tvorby na širší socio-kulturní kontext, a naučit je rozumět interpretaci díla v rovinách uplatnění individuální senzuality, osobnostního tvořivého metaforického myšlení a organizace sociálního uplatnění kreativity.
Předmět je určen pouze účastníkům celoživotního vzdělávání. Cílem je uvést posluchače do problematiky moderního umění od impresionismu k předválečné avantgardě. Poskytnout jim vhled do souvislostí evropského a domácího vývoje malby, kresby a grafiky, ale i sochy a architektury, spojený s rozbory vybraných reprezentativních děl.
Cílem předmětu je seznámit studenty s dějinami obrázkového vyprávění od "prehistorie komiksu" (tzn. obrázkového vyprávění v dobách, kdy ještě komiks jako žánr neexistoval) až po současnou komiksovou tvorbu vč. díla a života konkrétních osobností.
Uvést studenty do problematiky hlavních proudů a směrů umění a uměleckých škol 19. a počátku 20. století.
Cílem předmětu je obeznámit studenta s fotografickou tvorbou v posledním cca čtvrtstoletí s důrazem na aktuální dění ve fotografii. Naučit studenta zařadit vlastní tvorbu do kontextu doby a konfrontovat s vlivy ostatních tvůrců.
Cílem předmětu je zprostředkovat studentům základní poznatky z filosofie umění, a uměnovědných teorií týkající se fenoménů vnímání barvy, světla a prostoru na poli vizuálně obrazného vyjadřování. Speciální pozornost bude věnována fyzickým, fyziologickým, psychologickým, sociálním, estetickým a symbolickým determinantům ovlivňujícím percepci, reflexi a interpretaci estetického zážitku.
Cílem předmětu je seznámit studenty s vývojem malířství od období pravěku až po současnost s důrazem na vývojové etapy, výrazná centra a osobnosti.

Prohloubit znalosti studenta v té oblasti dějin umění, která souvisí s oborem a zaměřením jeho magisterského studia. Seznámit s vybranými tématy z dějin architektury, malířství, sochařství a užitého umění od renesance až po současnost.

Předmět Dějiny šperku seznamuje studenty s historickými etapami vývoje šperkařského umění a uměleckořemeslného zpracování drahých kovů od pravěku do 20. století, přibližuje i současné tendence v těchto oborech. Cílem je podat dějiny šperku v širších souvislostech stylového vývoje uměleckého řemesla a ve vztahu k ostatním oblastem umělecké tvorby včetně sochařství a designu.
Cílem předmětu je studenty uvést do problematiky platné úpravy autorského práva s důrazem na praktickou orientaci prostřednictvím seznámení se s právními předpisy, odbornou literaturou, včetně prostředků ochrany práv.
Cílem předmětu je seznámit studenty s konvenčními a experimentálními možnostmi prezentace uměleckých děl prostřednictvím koncepčních a praktických zkušeností. Na základě aktuálního tématu rezonujícího kulturně společenským děním jsou studenti prováděni procesem přípravy prezezentace uměleckého ztvárnění konceptu a společně diskutují možné podoby expozice. Ukončení výukového procesu může vyústit ve výstavu, či v jiné typy prezentace umění jakými jsou například: představení, participativní happening, promítání filmu, skupinový rozhovor, přednáška, publikace, online aktivity, exteriérová instalace, site specific, intervence, event nebo jiné. Studenti jsou seznamováni s obecnou problematikou prezentace uměleckého díla, získají základní informace o historickém vývoji institucionálního zprostředkovávání umění a kulturního dědictví, různých typech prezentace a interpretace uměleckých artefaktů a způsobech aranžování expozic coby místa interakce autora, kurátora a diváka. Kompetenční rozvoj studentů probíhá především v oblastech kritického myšlení, reflexe, interpretace a komunikace studenta o kurátorské a umělecké spolupráci při prezentaci umělecké tvorby.
Předmět je určen pouze účastníkům celoživotního vzdělávání. Cílem je uvést posluchače do problematiky moderního umění od impresionismu k předválečné avantgardě. Poskytnout jim vhled do souvislostí evropského a domácího vývoje malby, kresby a grafiky, ale i sochy a architektury, spojený s rozbory vybraných reprezentativních děl.