Cílem předmětu je seznámit studenty s počátky dějin knižní kultury od období starověku až po současnost s důrazem na vývojové etapy, výrazná centra, osobnosti a technologický pokrok, který knižní produkci ovlivňoval. Akcent výuky je kladen na dějiny knižní kultury a ilustrace od poč. 20. století po současnost.
Cílem předmětu je seznámit studenty s počátky dějin knižní kultury od období starověku až po současnost s důrazem na vývojové etapy, výrazná centra, osobnosti a technologický pokrok, který knižní produkci ovlivňoval. Akcent výuky je kladen na dějiny knižní kultury a ilustrace od poč. 20. století po současnost.
Cílem předmětu je podat studentům systematický výklad zevrubných dějin umění 20. století s důrazem na české umění od 2. pol. 20. století po současnost. Vyzdvihnout a popsat současné vývojové trendy.
Uvést studenty do problematiky hlavních proudů a směrů umění a uměleckých škol 19. a počátku 20. století.
Cílem výuky předmětu je uvést studenty do problematiky vývoje umění od baroku po počátek 20. století. Poskytnout studentům systematický přehled o vzniku a vývoji slohů, spojený s rozbory vybraných reprezentativních děl nejvýznamnějších osobností jednotlivých uměleckých disciplín. Seznámit studenty s barokním uměním evropských zemí, následně s přehledem a vývojem slohů století 19. v Evropě i v Českých zemích.
Uvést studenty do problematiky vývoje umění od pravěku po renesanci. Seznámit je s uměním prvních státních celků, Egypta a Mezopotámie a sledovat v době starověkého Řecka a Říma. Vytvořit systematický přehled o vývoji evropského románského, gotického a renesančního umění; tři samostatné přednášky budou věnovány problematice vývoje umění v Čechách a na Moravě.