Poskytnout studentům ZČU a Marquette University Milwaukee (USA) poznatky o specifikách spolupráce v mezinárodních týmech; prohloubit dovednosti pracovat v mezinárodních týmech prostřednictvím zpracování ekonomických případových studií; rozvíjet jazykové kompetence studentů; získat zkušenosti z mezinárodní odborné spolupráce, které přispějí ke zvýšení konkurenceschopnosti studentů na trhu práce.

Cílem předmětu je uvést studenty do problematiky metod regionálně geografického výzkumu a v seminářích prakticky seznámit studenty s těmito metodami; metodicky vést studenty při zpracování samostatné práce a projektu. Naučit studenty vybrat vhodné metody (vzhledem k dané problematice), prakticky je využít a vyhodnotit vzhledem k adekvátnímu postižení regionálně geografických specifik zadaného/zvoleného regionu.

Představit základní metody a metodické postupy včetně statistických a grafických v jednotlivých etapách socioekonomického výzkumu v geografii. Vysvětlit základní kritéria úspěšnosti socioekonomického výzkumu - sestavení plánu výzkumu, práci s odbornou literaturou a zdroji dat, volbu odpovídajících cílů a metod výzkumné práce, vyhodnocení výsledků, etiku při výzkumné práci, prezentaci výsledků výzkumu, obsahové i formální náležitosti výzkumné zprávy.

Seznámit studenty s prostorovou organizací ekonomických aktivit ve světě; představit prostorové rozmístění ekonomických aktivit, ekonomických vazeb mezi místy či ekonomických změn míst či regionů; pozornost je věnována zejména globalizačním procesům, kterými se mění ekonomická tvář krajiny. Poskytnout studentům přehled o současné podobě primárního sektoru světového hospodářství, jeho prostorovým aspektům, problémům a trendům včetně konkrétních případů agrárních politiky na příkladu Evropské unie a ČR.
Cílem předmětu je seznámit studenty s vědeckými přístupy využívanými v současné ekonomické geografii při studiu ekonomicko-geografických témat, která jsou uvedena v obsahu předmětu.