Vysvětlit principy důležité pro marketingové řízení firmy a naučit studenty prakticky přistupovat k řešení problematiky sestavení marketingového plánu, jeho realizace a hodnocení, naučit analytické metody ke stanovení výchozí pozice firmy, naučit volit nejvhodnější strategii pro dosažení vytčených firemních cílů a realizovat jí v praxi s využitím příslušných marketingových nástrojů, zpracováním seminární práce ve zvolené firmě především Plzeňského regionu s využitím databázových systémů, kterými disponuje fakulta, naučit práci s databázemi a prezentovat výsledky.

Orientovat studenta v problematice ochrany spotřebitele - v principech a opatřeních spotřebitelské politiky státu, úpravách ochrany spotřebitele v dokumentech a praxi EU, v možnostech účasti spotřebitele v systému jeho ochrany a v povinnostech obchodních firem v dané oblasti.

Orientovat studenty v odvětví obchodu a služeb, seznámit s jeho významem v národním hospodářství i ve světové ekonomice, vysvětlit klíčové aspekty podnikání v obchodě a službách, představit aktuální trendy v oblasti obchodu a služeb, na praktických příkladech vysvětlit hlavní aspekty chování spotřebitelů, obchodních modelů a marketingového management v oblasti obchodu a služeb.

Doplnit základní znalosti marketingu o specifika marketingu podniků a dalších subjektů působících v oblasti služeb. Identifikovat, charakterizovat a shrnout specifika služeb a marketingu služeb. Popsat marketingové nástroje v činnosti podniků a dalších subjektů působících v oblasti služeb. Popsat různé přístupy k marketingovému mixu v oblasti služeb.

Zprostředkovat hlavní principy a specifika marketingového managementu podniků působících v odvětví služeb. Popsat a vysvětlit základní charakteristiky a specifika služeb. Vysvětlit strategické a operativní koncepty managementu podniků služeb. Charakterizovat základní aspekty managementu kvality služeb a procesů poskytování služeb. Zprostředkovat specifika v řízení nákladů, stanovování ceny, marketingu, HR, kontrolních procesech podniků poskytujících služby. Prodiskutovat nové tendence ve vývoji managementu služeb s důrazem na service design. S využitím případových studií procvičit specifika managementu podniků poskytujících služby.

Zprostředkovat hlavní principy a specifika marketingového managementu v kreativních odvětvích. Vysvětlit hlavní principy zákaznického rozhodování, představit různé jeho modely. Charakterizovat vybrané postupy marketingových situačních analýz se zaměřením na analýzu poptávky a odhady potenciálu trhu v oblasti kulturních a kreativních odvětví (CCI) s respektem k existující konkurenci. Zprostředkovat specifika v řízení zdrojů, značky, hodnoty a stanovování ceny v oblasti CCI. Rozvést se studentem na základě individuálních konzultací konkrétní potenciální produkt v oblasti CCI a prověřit možnost jeho úspěch na trhu. Předmět je určen pro studenty doktorského studia FDULS.

Charakterizovat současnou světovou ekonomiku a základní formy mezinárodních ekonomických vztahů, vysvětlit význam evropské ekonomické integrace, charakterizovat ekonomické vztahy EU a vybraných zemí, naučit studenty pracovat s elektronickými zdroji a statistickými databázemi vybraných mezinárodních ekonomických organizací.

Prohloubit znalosti problematiky marketingu o jeho aplikace na vybrané obory a specifické oblasti. Seznámit s praktickou aplikací marketingových přístupů, metod a nástrojů v jednotlivých odvětvích. Identifikovat možnosti specifického využití nástrojů marketingového mixu.

Erweiterung der Kenntnisse der Grundlagen des Marketings um vertiefte Kenntnisse im Bereich der Marketingkommunikation/Kommunikationspolitik (Werbung, Öffentlichkeitsarbeit, Verkaufsunterstützung, Personalvertrieb, Direktmarketing, Eventmarketing). Kennenlernen neuer Kommunikationsformen, insbesondere des Einsatzes der Informationstechnologie. Erstellung eines Kommunikationsplans.

The aim of this course is to: convey regional aspect of tourism as a part of whole branch of tourism; provide basic knowledge of attractiveness and conditions of tourism in the Czech Republic, Europe and in the world; convey methods of selected region analysis from the point of view of tourism geography; describe the attractiveness of tourism regions and give practical examples; describe tourism zoning of the Czech Republic; characterize and on examples demonstrate the importance of tourism for regions; identify and explain streams of tourism in the Czech Republic and in the world; practically show the key aspects of tourism geography during a field trip.

Zprostředkovat přehled o územním aspektu turismu jako významné charakteristice a specifickém rysu tohoto odvětví. Poskytnout základní orientaci o atraktivitách a předpokladech turismu v ČR, Evropě a ve světě v kontextu udržitelného rozvoje. Zprostředkovat metody pro analýzu vybrané destinace z hlediska geografie turismu. Popsat rajonizaci turismu v ČR. Identifikovat typy udržitelného turismu a možnosti interpretace území v kontrastu masového turismu. Určit typy atraktivit turismu a možnosti jejich využití v domácím a mezinárodním turismu. Identifikovat proudy turismu na národní, mezinárodní i globální úrovni v kontextu jejich pozitivních a negativních environmentálních dopadů. Analyzovat územní aspekty ekonomických, sociálních a environmentálních dopadů turismu na udržitelný rozvoj. Formou projektové výuky a studijní cesty seznámit s aspekty udržitelného a odpovědného turismu na příkladech destinací domácího a mezinárodního turismu ve spolupráci se subjekty z praxe.

Zprostředkovat hlavní principy, specifika a postupy řízení jednotlivých typů podniků služeb a dalších subjektů, které působí v odvětví cestovního ruchu. Charakterizovat podnikovou a organizační kulturu a etiku, metody personálního, finančního, informačního a destinačního managementu v podnicích a subjektech cestovního ruchu. Popsat možnosti kooperace, integrace a partnerství v cestovním ruchu a uvést relevantní příklady. Charakterizovat legislativní normy a podnikatelské prostředí v oblasti cestovního ruchu.

Charakterizovat současnou světovou ekonomiku a základní formy mezinárodních ekonomických vztahů, seznámit s ekonomickou situací ve významných centrech světové ekonomiky, charakterizovat integrační procesy v Evropské unii a vysvětlit význam evropské ekonomické integrace.

Seznámit s organizací studia na ZČU, kreditním systémem a předpisy, které se týkají studijní problematiky.  Seznámit s konceptem sociálního bezpečí na ZČU, Etickým kodexem a etickými zásadami odborné práce. Naučit studující citovat zdroje podle citační normy APA 7, pracovat s online katalogy knihoven a elektronickými databázemi informačních zdrojů. Vysvětlit metodiku zpracování seminárních prací a zásady prezentování výsledků. Seznámit s organizací vysokého školství v ČR, akademickým právy a svobodami, akademickými obřady a insigniemi.

Zprostředkovat hlavní principy a specifika marketingového managementu podniků působících v odvětví služeb. Popsat a vysvětlit základní charakteristiky a specifika služeb. Vysvětlit strategické a operativní koncepty managementu podniků služeb. Charakterizovat základní aspekty managementu kvality služeb a procesů poskytování služeb. Zprostředkovat specifika v řízení nákladů, stanovování ceny, marketingu, HR, kontrolních procesech podniků poskytujících služby. Prodiskutovat nové tendence ve vývoji managementu služeb s důrazem na service design. S využitím případových studií procvičit specifika managementu podniků poskytujících služby.
Cílem semináře je seznámit se s hlavními marketingovými nástroji v oboru lidských zdrojů. Důraz je kladen na využití marketingových strategií (employee value proposition) sledující celý proces života zaměstnance v souvislosti s budováním značky zaměstnavatele (employer branding).
Poskytnout základní informace z oblasti grafického desingu v prostředí marketingu, osvojit si práci s nejčastějšími nástroji, seznámit se s hlavními procesy grafické práce a s možnostmi úspěšné prezentace, dále informovat o základních principech tvorby reklamního textu a o nejdůležitějších lexikálních a stylistických prostředcích.