Seznámit studenty s významem, úlohou a zařazením CRM v podnikových procesech, vysvětlit CRM jako podnikatelskou filozofii a rovněž z technického a technologického pohledu, seznámit s manažerským pohledem na řízení zákazníků a vysvětlit metody identifikace klíčových zákazníků, zjišťování hodnoty pro zákazníka, spokojenosti zákazníků a jejich aplikaci v praxi.
Objasnit úlohu marketingu při řízení podniku, naučit využívat marketingové nástroje v praxi, ukázat provázanost marketingu a ostatních vědeckých disciplín. Představit studentům příkladná řešení, diskutovat případové studie a vést je k obhajování svých výstupů. Na základě požadavků z praxe předat studentům základní marketingové kompetence tak, aby se zvýšila jejich budoucí hodnota na trhu práce.

Vymezit komplexitu odvětví turismu a služeb a jeho multioborový a průřezový charakter. Vyhledávat, analyzovat a zpracovávat informace o trhu turismu a služeb. Vysvětlit komplexitu a dynamiku modelů využívaných v odvětví turismu a služeb. Seznámit se se strukturou a chováním modelů zaměřených na ekonomické, environmentální a sociokulturní dopady turismu. Objasnit dynamiku rozvoje destinací turismu a návštěvnických toků a uvést příklady systémů pro podporu rozhodování v turismu a ve službách.

Zprostředkovat základní charakteristiky turismu, interpretovat je a ilustrovat je na jednoduchých praktických příkladech. Definovat základní pojmy z oblasti turismu. Identifikovat význam turismu v ekonomice státu a regionu, včetně jeho multiplikačních efektů. Zprostředkovat klasifikaci a strukturu jednotlivých služeb turismu. Charakterizovat historický vývoj cestování a turismu. Popsat a uvést příklady vzájemných vztahů turismu a okolního prostředí (životní prostředí, kultura apod.) Zprostředkovat základní informace o službách turismu a informovat o trendech a subjektech turismu v národním, mezinárodním i globálním kontextu. Naučit získávat aktuální informace o odvětví turismu a pracovat s nimi.

Poskytnout informace o fungování evropské ekonomické integrace v rámci EU, vysvětlit úlohu orgánů EU při řízení integračních procesů, vysvětlit podstatu, funkce a strukturu rozpočtu EU, charakterizovat Hospodářskou a měnovou unii a vybrané politiky v ekonomické oblasti, zhodnotit současný stupeň rozvoje evropské ekonomické integrace a dopady členství v EU.

Charakterizovat formy mezinárodních obchodních operací, vysvětlit význam dodacích a platebních podmínek v mezinárodních obchodních operacích, charakterizovat metody financování mezinárodních obchodních operací, objasnit rizika mezinárodních obchodních operací a možné formy ochrany před riziky, vysvětlit vázané obchodní operace.

Vysvětlit principy důležité pro marketingové řízení firmy a naučit studenty prakticky přistupovat k řešení problematiky sestavení marketingového plánu, jeho realizace a hodnocení, naučit analytické metody ke stanovení výchozí pozice firmy, naučit volit nejvhodnější strategii pro dosažení vytčených firemních cílů a realizovat jí v praxi s využitím příslušných marketingových nástrojů, zpracováním seminární práce ve zvolené firmě především Plzeňského regionu s využitím databázových systémů, kterými disponuje fakulta, naučit práci s databázemi a prezentovat výsledky.

Orientovat studenta v problematice ochrany spotřebitele - v principech a opatřeních spotřebitelské politiky státu, úpravách ochrany spotřebitele v dokumentech a praxi EU, v možnostech účasti spotřebitele v systému jeho ochrany a v povinnostech obchodních firem v dané oblasti.

Orientovat studenty v odvětví obchodu a služeb, seznámit s jeho významem v národním hospodářství i ve světové ekonomice, vysvětlit klíčové aspekty podnikání v obchodě a službách, představit aktuální trendy v oblasti obchodu a služeb, na praktických příkladech vysvětlit hlavní aspekty chování spotřebitelů, obchodních modelů a marketingového management v oblasti obchodu a služeb.

Doplnit základní znalosti marketingu o specifika marketingu podniků a dalších subjektů působících v oblasti služeb. Identifikovat, charakterizovat a shrnout specifika služeb a marketingu služeb. Popsat marketingové nástroje v činnosti podniků a dalších subjektů působících v oblasti služeb. Popsat různé přístupy k marketingovému mixu v oblasti služeb.

Zprostředkovat hlavní principy a specifika marketingového managementu podniků působících v odvětví služeb. Popsat a vysvětlit základní charakteristiky a specifika služeb. Vysvětlit strategické a operativní koncepty managementu podniků služeb. Charakterizovat základní aspekty managementu kvality služeb a procesů poskytování služeb. Zprostředkovat specifika v řízení nákladů, stanovování ceny, marketingu, HR, kontrolních procesech podniků poskytujících služby. Prodiskutovat nové tendence ve vývoji managementu služeb s důrazem na service design. S využitím případových studií procvičit specifika managementu podniků poskytujících služby.

Zprostředkovat hlavní principy a specifika marketingového managementu v kreativních odvětvích. Vysvětlit hlavní principy zákaznického rozhodování, představit různé jeho modely. Charakterizovat vybrané postupy marketingových situačních analýz se zaměřením na analýzu poptávky a odhady potenciálu trhu v oblasti kulturních a kreativních odvětví (CCI) s respektem k existující konkurenci. Zprostředkovat specifika v řízení zdrojů, značky, hodnoty a stanovování ceny v oblasti CCI. Rozvést se studentem na základě individuálních konzultací konkrétní potenciální produkt v oblasti CCI a prověřit možnost jeho úspěch na trhu. Předmět je určen pro studenty doktorského studia FDULS.

Charakterizovat současnou světovou ekonomiku a základní formy mezinárodních ekonomických vztahů, vysvětlit význam evropské ekonomické integrace, charakterizovat ekonomické vztahy EU a vybraných zemí, naučit studenty pracovat s elektronickými zdroji a statistickými databázemi vybraných mezinárodních ekonomických organizací.

Prohloubit znalosti problematiky marketingu o jeho aplikace na vybrané obory a specifické oblasti. Seznámit s praktickou aplikací marketingových přístupů, metod a nástrojů v jednotlivých odvětvích. Identifikovat možnosti specifického využití nástrojů marketingového mixu.

Erweiterung der Kenntnisse der Grundlagen des Marketings um vertiefte Kenntnisse im Bereich der Marketingkommunikation/Kommunikationspolitik (Werbung, Öffentlichkeitsarbeit, Verkaufsunterstützung, Personalvertrieb, Direktmarketing, Eventmarketing). Kennenlernen neuer Kommunikationsformen, insbesondere des Einsatzes der Informationstechnologie. Erstellung eines Kommunikationsplans.

The aim of this course is to: convey regional aspect of tourism as a part of whole branch of tourism; provide basic knowledge of attractiveness and conditions of tourism in the Czech Republic, Europe and in the world; convey methods of selected region analysis from the point of view of tourism geography; describe the attractiveness of tourism regions and give practical examples; describe tourism zoning of the Czech Republic; characterize and on examples demonstrate the importance of tourism for regions; identify and explain streams of tourism in the Czech Republic and in the world; practically show the key aspects of tourism geography during a field trip.

Zprostředkovat přehled o územním aspektu turismu jako významné charakteristice a specifickém rysu tohoto odvětví. Poskytnout základní orientaci o atraktivitách a předpokladech turismu v ČR, Evropě a ve světě v kontextu udržitelného rozvoje. Zprostředkovat metody pro analýzu vybrané destinace z hlediska geografie turismu. Popsat rajonizaci turismu v ČR. Identifikovat typy udržitelného turismu a možnosti interpretace území v kontrastu masového turismu. Určit typy atraktivit turismu a možnosti jejich využití v domácím a mezinárodním turismu. Identifikovat proudy turismu na národní, mezinárodní i globální úrovni v kontextu jejich pozitivních a negativních environmentálních dopadů. Analyzovat územní aspekty ekonomických, sociálních a environmentálních dopadů turismu na udržitelný rozvoj. Formou projektové výuky a studijní cesty seznámit s aspekty udržitelného a odpovědného turismu na příkladech destinací domácího a mezinárodního turismu ve spolupráci se subjekty z praxe.

Zprostředkovat hlavní principy, specifika a postupy řízení jednotlivých typů podniků služeb a dalších subjektů, které působí v odvětví cestovního ruchu. Charakterizovat podnikovou a organizační kulturu a etiku, metody personálního, finančního, informačního a destinačního managementu v podnicích a subjektech cestovního ruchu. Popsat možnosti kooperace, integrace a partnerství v cestovním ruchu a uvést relevantní příklady. Charakterizovat legislativní normy a podnikatelské prostředí v oblasti cestovního ruchu.