Cílem předmětu je seznámit studující se základy fonetiky a fonologie a s nejdůležitějšími rozdíly ve výslovnosti německého a českého jazyka. Procvičování výslovnosti je zaměřeno zejména na jevy zatížené interferencí. Studující jsou zároveň vedeni k osvojení sebereflexní a autoevaluační strategie, k uvědomění si vlastního učebního pokroku a k dalšímu rozvíjení svých výslovnostních dovedností.
Student rozšíří již získané základní vědomosti o problematice výuky cizího jazyka s důrazem na specifika německého jazyka. Zvládne terminologii didaktického diskurzu česky i německy. Student definuje jazykové dovednosti a specifika práce s nimi, uvědomuje si provázanost všech činitelů a forem vyučovacího procesu. Získá nejen znalosti o problematiku evaluace (hodnocení) a korekce chyb, ale i obecný přehled o jazykové politice sjednocující se Evropy a jejích principech a dokumentech. Osvojí si základy analýzy učebních materiálů.
Cílem kurzu je získat před vstupem do vlastní praxe povědomí i o některých specifických oblastech didaktiky německého jazyka jako jsou problematika výuky druhého cizího jazyka na ZŠ, výuky německého jazyka u dětí s poruchami učení, projekty a instituce podporující učitele. Vše s ohledem na cílovou skupinu, žáky ZŠ na jazykové úrovni A1/A2. Cílem kurzu je rovněž seznámit se s možnostmi využití interaktivní tabule v DaF vyučování na ZŠ. Kurz je zakončen závěrečným kolokviem ve spolupráci s fakultními učiteli (mentory z praxe), zaměřeným zejména na reflexi souvislé praxe, na úskalí učitelské profese při vstupu do praxe. Seminář tedy shrnuje znalosti a dovednosti nabité během celého studia - jak v rovině obecné, tak i ve směru oborově didaktickém. Jednotlivé bloky reagují i na všechny typy pedagogické praxe, které jsou do studia zařazeny.

Student dál rozšíří svoje produktivní i receptivní jazykové kompetence. Metodou procvičování dosáhne hlubšího osvojení jazyka. Student se zabývá německým jazykem na úrovni B1+ Společného evropského referenčního rámce pro jazyky v mluveném i písemném projevu.

Student dál rozšíří svoje produktivní i receptivní jazykové kompetence. Metodou procvičování dosáhne hlubšího osvojení jazyka. Student se zabývá německým jazykem na úrovni B1+ Společného evropského referenčního rámce pro jazyky v mluveném i písemném projevu.

Vybavit studenty teoretickými znalostmi o stavbě německé věty. Získat potřebné dovednosti pro správné tvoření a užívání vět v ústní i písemné komunikaci. Studenti se seznámí s hlavními rysy a principy valenční gramatiky. Během celého semestru je zároveň teoretické vědění aplikováno prakticky - studenti procvičují v seminářích tvorbu složitějších větných konstrukcí
Cílem předmětu je prohloubit znalost složitějších větných struktur a získanou znalost procvičit na složitějším jazykovém materiálu. Student je tedy schopen po absolvování předmětu pracovat se složitými větnými strukturami na úrovni C1+, chápat strukturu složitějších vět. Studující procvičuje teoretické znalosti z oblasti morfologie a syntaxe prakticky, aplikuje je při vytváření složitějších jazykových struktur. V semináři se pracuje nejen se složitějšími větnými strukturami, ale i se širší a složitější slovní zásobou.
Cílem semináře je uvést studující do problematiky didaktiky němčiny jako cizího jazyka prakticky i teoreticky. Studující procvičují své jazykové kompetence s podporou konkrétních cvičení, která zároveň reflektují z didaktické perspektivy. Studující sami cvičení i navrhují a zkouší s nimi pracovat s ostatními kolegyněmi a kolegy v semináři.
Student prohlubuje dosud získané jazykové kompetence na jazykové úrovni B2 dle Evropského jazykového rámce. Důraz je kladen zejména na jazykovou dovednost psaní (Práce s texty různých jazykových stylů, vlastní tvorba formou domácí přípravy) a témata související s reáliemi německy mluvících zemí. Student kriticky zhodnotí fenomény z oblasti D-A-CH reálií pomocí autentických materiálů.
Cílem předmětu je seznámit studenty se základní terminologií stylistiky a příbuzných disciplín. Uvést studenty do analýzy psaného i mluveného textu (nejen po stránce stylistické).
Student získá základní vědomosti o problematice výuky cizího jazyka. (Specifika německého jazyka). Student si osvojí praktické dovednosti při realizaci procesu osvojování řečových dovedností a nadchne se pro povolání učitele a pro další studium na FPE. Během přednášek si student osvojí základy teorie DaF vyučování a terminologii oborové didaktiky německého jazyka. V rámci seminářů se seznámí se základními formami práce se slovní zásobou, prezentací a nácvikem mluvnického učiva, s možností využití německého jazyka v rámci volnočasových aktivit dětí. Ve spolupráci s fakultními učiteli student pozná školní prostředí a aktivity.

Student se naučí prakticky použít teoretické poznatky k tématu chyba v písemném i ústním projevu v rámci DaF vyučování. Pochopí a "uchopí" chybu jako nedílnou součást cizojazyčného vyučování. Prezentuje různé typy cvičení a aktivit, které následují po samotné opravě chyby, za účelem eliminace chyb v dalším procesu osvojování cizího jazyka.

Vytvořit kompetenci psaní v cizím jazyce a sestavování textů. Najít cestu k vlastnímu psaní textů.
Student upevňuje a prohlubuje dosud získané jazykové kompetence na jazykové úrovni B2 dle Evropského jazykového rámce. Metodou procvičování dosáhne hlubšího osvojení jazyka. Dále rozšiřuje slovní zásobu vycházející ze základních konverzačních témat. Po absolvování kurzu student rozumí téměř všemu (mluvený i psaný projev rodilého mluvčího), dokáže shrnout získané informace, vysvětlit, argumentovat a případně interpretovat a předat získané informace dále. Pozornost je věnována zejména rozšiřování slovní zásoby a rozvíjení řečové dovednosti, mluvení a poslechu.
Uvést studenta do vědeckých disciplín, které nepatří naprosto nezbytně ke germanistice, ale jsou potřebné pro germanistiku v zahraničí.

V přednáškách získají studující přehled o vývoji německé literatury od jejích počátků až po výmarskou kulturu, přičemž důraz bude kladen na literaturu osvícenství, Bouře a vzdoru a klasiky. V seminářích se naučí aplikovat získané poznatky při rozboru reprezentativních děl formou skupinové práce a dílčích referátů.

Studující si budou formou skupinové práce procvičovat různé formy didaktizace literatury na ZŠ v souladu s jazykovou úrovní i věkem žáků a žákyň, učebním plánem - tematická či gramatická relevance - a časovými možnostmi v rámci hodiny. Naučí se klást jednoduché otázky a zapracovat odpovědi žáka či žákyně do tvůrčího procesu interpretace textu. Budou umět pracovat s krátkým literárním textem ve výuce jako formou doplňku probíraného gramatického jevu (např. řadové číslovky), jako rozvíjení tématu hodiny (např. bezpečnost na silnicích), jako možností relaxace ve výuce (dramatizace konkrétní poezie). Dokáží motivovat třídu k tvorbě vlastních literárních textů ve stylu konkrétní poezie, ze které se bude rekrutovat konvolut procvičovaných literárních textů. Studující si budou ověřovat fungování své textové prezentace na reakci ostatních, seminář tedy bude modelovat výuku na ZŠ.