Obsahem předmětu jsou témata ze statické a dynamické biochemie. V rámci statické biochemie budou studenti seznámeni s chemickým složením živých organismů, stavbou buňky a funkcí jednotlivých organel. Dále budou probírány struktura, vlastnosti a zástupci jednotlivých živin (sacharidy, lipidy, proteiny), nukleové kyseliny, enzymy, hormony, vitaminy a barviva. Z témat dynamické biochemie bude kladen důraz na metabolismy jednotlivých živin, jejich vzájemné propojení v Krebsově cyklu a dýchacím řetězci. Bude také diskutována acidobazická a iontová rovnováha. V závěru předmětu budou popsána základní pravidla odběru biologických vzorků a biochemická vyšetření
- Teacher: Richtr Václav
- Teacher: Šrámová Alena
- Teacher: Večeřová Markéta
Cílem předmětu je obeznámit studenty s nejvýznamnějšími technickými aplikacemi základních chemických disciplin ve výrobním měřítku. Studenti mají porozumět základním principům chemických výrob v širokém slova smyslu a uvědomit si široké uplatnění produktů chemického průmyslu.
- Teacher: Sirotek Vladimír
- Teacher: Šrámová Alena
Navázat na základy z didaktiky chemických předmětů a na poznatky a vědomosti získané v pedagogice, psychologii a odborných předmětech. Osvojit si potřebné teoretické vědomosti a získat základní dovednosti pro kvalitní práci začínajícího pedagoga.
- Teacher: Hrdlička Jan
Předpokladem k absolvování je soubor znalostí, motivů a intelektuálních i manuálních dovedností především z obecné a anorganické chemie v úrovni základní a střední školy. Tento soubor je nezbytné považovat za východisko k realizaci efektivní psychodidaktické transformace.
Než se však učitel dostává k uplatnění postupů vedoucích k didaktické transformaci učiva, je nezbytné, aby měl jasno v otázkách jeho vymezování. V nejobecnějším smyslu slova poskytuje vodítko "Rámcový vzdělávací program", který však musí učitel konkretizovat do takové podoby, jež je v souladu s cíli vzdělávání. Konkretizace učiva do školních kurikulárních dokumentů vyžaduje komplexně připraveného učitele, který získá v rámci studia předpoklad zohlednit celý soubor požadavků spočívajících v identifikaci a používaní základních pojmů, jejich naplňování odpovídajícím obsahem, vysvětlováním principů a kauzálních souvislostí přírodovědných dějů, zabezpečením experimentální podpory, vzájemné koordinace kvalitativního charakteru s nezbytnou kvantifikací a toto vše následně propojit se smysluplností a praktickým uplatněním poznávaného. Získání tohoto předpokladu lze považovat za vyšší úroveň proklamovaného cíle této disciplíny.
- Teacher: Hrdlička Jan
- Teacher: Nodzyńska-Moroń Małgorzata Krystyna
- Teacher: Rychtera Jiří
Navázat na základy z didaktiky chemických předmětů a na poznatky a vědomosti získané v pedagogice, psychologii a odborných předmětech. Osvojit si potřebné teoretické vědomosti a získat základní dovednosti pro kvalitní práci začínajícího pedagoga.
- Teacher: Hrdlička Jan
- Teacher: Nodzyńska-Moroń Małgorzata Krystyna
- Teacher: Rychtera Jiří
Cílem předmětu je zprostředkovat studentům orientační vhled do problematiky vzdělávání žáků v oboru chemie.
- Teacher: Hrdlička Jan
- Teacher: Klečka Milan
- Teacher: Nodzyńska-Moroń Małgorzata Krystyna
- Teacher: Rychtera Jiří