Student/ka si osvojí základní soubor poznatků z problematiky socializace osobnosti, sociálních skupin, sociální komunikace a rozvíjení dovednosti aplikovat metody sociálně psychologické diagnostiky v praxi.
Student/ka si osvojí institucionální vymezení rodiny a modely rodinného fungování. Uvědomí si psychologický základ výběru partnera a bude znát typy jedinců partnersky rizikových. Pochopí vztahovou asymetrii a strukturu komunikace v rodině. Bude seznámen/a s možnými emocionálními problémy partnerů a posoudí vliv materiálně ekonomických podmínek na rodinné fungování. Na základě analýzy případových studií pozná nesprávné výchovné styly, problémové rodiny a rodiny klinické. Osvojí si principy komunikace s rodiči žáka.
Cílem předmětu je seznámit posluchače se sociálními aspekty formování osobnosti a jejím chováním v sociálních situacích.
Student/ka získá ucelený interdisciplinární pohled na nadání, nadané a jejich vzdělávání a osvojí si základní znalosti a dovednosti potřebné pro práci s nadaným dítětem/ žákem.
Cílem kurzu je seznámit studenty se základní psychologickou terminologií a hlavními přístupy v psychologii. Předmět shrnuje základní poznatky o psychických procesech s důrazem na procesy poznávací. Pozornost bude rovněž věnována emočním a motivačním procesům.
Cílem předmětu je seznámit posluchače s metodami poznávání osobnosti žáka, které může využívat učitel při pedagogické činnosti. Předmět je zaměřen na diagnostický proces. Studenti si osvojí zásady práce s klinickými a testovými metodami s ohledem na respektování podmínek jejich kvality.
Cílem je dovést studenta, aby si osvojil základní terminologii obecné psychologie a psychologie osobnosti. Zdokonalil své znalosti v oblasti analýzy poznávacích procesů a struktury osobnosti. Naučil se aplikovat získané poznatky při řešení praktických pedagogicko- psychologických problémů.
Cílem předmětu je vybavit studenty základními poznatky o psychice dítěte předškolního věku. Student/ka získá ucelený pohled na úroveň psychických jevů u dítěte předškolního věku, a to včetně vývojových odchylek.
Předmět je zaměřený na rozvoj odborných kompetencí z oblasti pozitivní psychologie jako jedné z aplikovaných psychologických disciplín podporující psychické zdraví. Student si na úrovni zapamatování, porozumění a aplikace osvojí klíčové pojmy z problematiky, která se vztahuje k teoriím posilování pozitivního vnímání sebe sama a okolních skutečností. Součástí předmětu je introspektivní analýza vlastního vnímání životních událostí.
Student/ka si osvojí institucionální vymezení rodiny a modely rodinného fungování. Uvědomí si psychologický základ výběru partnera a bude znát typy jedinců partnersky rizikových. Pochopí vztahovou asymetrii a strukturu komunikace v rodině. Bude seznámen/a s možnými emocionálními problémy partnerů a posoudí vliv materiálně ekonomických podmínek na rodinné fungování. Na základě analýzy případových studií pozná nesprávné výchovné styly, problémové rodiny a rodiny klinické. Osvojí si principy komunikace s rodiči žáka.
Seznámení s pojetím zdraví dle WHO, získání uceleného souboru poznatků z oblasti prevence civilizačních chorob a psychologických aspektů léčby zdravotních poruch. Seznámení s pravidly zdravého životního stylu a s otázkami výchovy ke zdraví ve školách.
Cílem předmětu je vybavit studenta teoretickými znalostmi a praktickými dovednostmi pro implementaci kompetenčního rámce absolventa učitelství. Na základě absolvovaných náslechových a blokových praxí bude student schopen detekovat a následně analyzovat klíčová místa výukových situací z psychologického a psychodidaktického kontextu. Díky sebereflexi a znalostí z teorie psychologie i praxe bude schopen navrhovat funkční alterace z psychologického a psychodidaktického hlediska tak, aby byl naplněn edukační cíl daného předmětu.