Cílem předmětu je nabídnou studentům v praktických ukázkách metody a techniky vedoucí k uvědomění a rozvíjení osobních pedagogických kompetencí. Semináře jsou zaměřeny na rozvíjení sociálních a komunikačních dovedností, sebeuvědomění, rozvoji kreativity, schopnosti koncentrace, smyslového vnímání, reflexe a sebereflexe.

Cílem předmětu je získat základní informace o předškolní pedagogice jako vědní disciplíně a o klíčových pojmech, se kterými se budou studující při studiu pedagogických disciplín setkávat. Studenti porozumí novému paradigmatu pedagogiky předškolního vzdělávání v kontextu vzdělávacího systému ČR. Získá znalostní a postojový základ pro další aplikaci pedagogické teorie v oboru.

Předmět se zabývá učitelem co by subjektem předškolního vzdělávání. Je zaměřen na jeho osobnostní a sociální rozvoj. Seznamuje studenty s osobností a profesními kompetencemi učitele v předškolním vzdělávání a jejich rozvojem. Dále nabízí studentům cestu k respektující partnerské komunikaci s dítětem založené na naplňování potřeb dítěte.

Cílem předmětu "Kolokvium k praxím a tvorba portfolia 3" je hlubší pochopení problematiky reflexe témat spojených s komplexní speciálně pedagogickou podporou cílové skupiny osob se zdravotním postižením různého typu a věku zajišťovanou skrze služby resortů MŠMT, MPSV a MZ. Předmět propojuje teoretické a praktické poznatky studentů. Je zdrojem pro reflexi kvality poskytovaných služeb v jednotlivých resortech, reflexi každodenních dilemat prožívaných ze strany pomáhajících pracovníků, jakož i zdrojem pro zhodnocení studentova působení na pracovištích praxe. Tomu odpovídají i témata individuálních prací studentů, kteří zpracovávají náměty z vlastních průběžných a souvislých praxí a průběžně pracují na tvorbě svého studijního a odborného portfolia. Pravidelná kolokvia vytvářejí prostor pro podporu socializace studentů ve vztahu k jejich roli vysokoškolských studentů a ve vztahu k mateřské pedagogické fakultě jako takové. Pravidelné kolokvium prohlubuje zájem studentů o studovaný program a podněcuje jejich vrůstání do odborného, speciálně pedagogického společenství.
Cílem předmětu "Kolokvium k praxím a tvorba portfolia 1" je hlubší pochopení problematiky reflexe témat spojených s komplexní speciálně pedagogickou podporou cílové skupiny osob se zdravotním postižením různého typu a věku zajišťovanou skrze služby resortů MŠMT, MPSV a MZ. Předmět propojuje teoretické a praktické poznatky studentů. Je zdrojem pro reflexi kvality poskytovaných služeb v jednotlivých resortech, reflexi každodenních dilemat prožívaných ze strany pomáhajících pracovníků, jakož i zdrojem pro zhodnocení studentova působení na pracovištích praxe. Tomu odpovídají i témata individuálních prací studentů, kteří zpracovávají náměty z vlastních průběžných a souvislých praxí a průběžně pracují na tvorbě svého studijního a odborného portfolia. Pravidelná kolokvia vytvářejí prostor pro podporu socializace studentů ve vztahu k jejich roli vysokoškolských studentů a ve vztahu k mateřské pedagogické fakultě jako takové. Pravidelné kolokvium prohlubuje zájem studentů o studovaný program a podněcuje jejich vrůstání do odborného, speciálně pedagogického společenství.
Cílem předmětu je nabídnou studentům v praktických ukázkách metody a techniky vedoucí k uvědomění a rozvíjení osobních pedagogických kompetencí. Přednášky i semináře jsou zaměřeny na rozvíjení komunikačních dovedností, sebeuvědomění, rozvoji kreativity, schopnosti koncentrace, smyslového vnímání a sebereflexe.
Prokázat odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti k reflexi a hodnocení kvality výuky a rozvinout dovednosti k profesionálně efektivnímu propojování teorie s praxí. Dílčí cíle jsou zaměřeny na rozvoj schopností studentů pro analýzu edukačního procesu, pro vyhodnocení jeho přínosných a slabých stránek a pro využití získaných poznatků ke zlepšování kvality výuky. Student využívá systémové pojetí kategorií didaktického procesu, umožňující jejich funkční aplikace při plánování, realizaci a reflexi výuky. Didaktika a didaktická znalost obsahu umožňuje učiteli jednání ve výuce vztahovat k normám kvalitní výuky.

Předmět obsahově navazuje a prohlubuje u studentů učitelství jejich znalosti a dovednosti pedagogicko -psychologické diagnostiky v oblasti diagnostických činností učitele ZŠ (SŠ). Cílem předmětu je prohloubit znalosti a dovednosti studentů učitelství v oblasti diagnostických činností učitele v aplikaci metod a technik pedagogické diagnostiky v teoretické i praktické rovině s využitím porozumění věkovým i individuálním zvláštnostem žáka a aplikováním metod a daignostických činností do pedagogické praxe. Předmět přispívá k prohloubení profesních kompetencí budoucích učitelů ZŠ (i SŠ) v oblastech pedagogické diagnostiky a jejich praktického využití, včetně etického rozměru a rozvíjení schopnosti budoucích učitelů ZŠ (i SŠ) podílet se na optimálním rozvoji svého žáka.

Cílem předmětu je získat základní informace o předškolní pedagogice jako vědní disciplíně a o klíčových pojmech, se kterými se budou studující při studiu pedagogických disciplín setkávat. Studenti porozumí novému paradigmatu pedagogiky předškolního vzdělávání v kontextu vzdělávacího systému ČR. Získá znalostní a postojový základ pro další aplikaci pedagogické teorie v oboru.

Cílem předmětu je vybavit studenty kompetencemi, jak zvládat (psycho)didaktické postupy ve výuce výchovy ke zdraví na základních školách, s problémovým vyučováním a metodami hodnocení žáků v oblasti výchovy ke zdraví.
Cílem předmětu je analyzovat nejvýznamnější koncepce výuky v historickém a společenském kontextu a kurikulární problematiku v českém základním vzdělávání, vč. základních dokumentů a standardů, porozumět didaktické transformaci učiva, pochopit didaktickou analýzu učiva a aplikovat její základní kroky na prostředí 1. stupně ZŠ, integrovat vzdělávací obsahy a jejich transdisciplinarní přesahy, formulovat cíle v rovině kognitivní, postojové a psychomotorické, vybrat smysluplný obsah učiva (vč. stanovení základního učiva) a navrhnout a popsat výukové strategie, vybrat a popř. vytvořit učební texty podporující žákovo myšlení a společné vzdělávání, analyzovat způsoby ověřování výsledků učení, zhodnotit možnosti a procesy školního hodnocení, aplikovat pedagogickou diagnostiku (žáka, autodiagnostika učitele, výuka), plánovat a reflektovat pedagogickou práci, vč. přípravy učitele na výuku, pedagogické komunikace a interakce, spolupráce učitel-rodič, využití akčního výzkumu.
Cílem předmětu je prohloubení znalostí didaktických postupů na základních školách. Didaktická analýza jednotlivých témat výchovy ke zdraví.
Student se seznámí s prostředím prvního stupně základní školy. Pozoruje edukační realitu a získává základní vhled do profese učitele. Utváří si přehled o návaznosti mezi MŠ, prvním stupněm ZŠ a druhým stupněm ZŠ. Vstupní pedagogická praxe se stává pro studenta utvrzením správného výběru studia.

Studenti se seznámí se specifiky vývoje u dětí nedoslýchavých a neslyšících, získají přehled v možnostech výchovy, vzdělávání, speciálněpedagogické intervence a rovněž komunikačních strategií u osob se sluchovým postižení, stejně jako v oblasti jejich sociálního začlenění, pracovního uplatnění a dostupné komplexní poradenské a sociální podpory, porozumí také charakteristikám jazykově kulturní minority Neslyšících.

Studenti se seznámí se základy dramatického umění a jeho teorií využitelnou v procesu dramatické výchovy. Poznají výstavbu dramatické situace a její pedagogické využití v práci učitele na prvním stupni ZŠ. Předmět je zaměřen na budování kompetencí pro samostatnou práci s technikami rolové hry, jednání v dramatických situacích, a využitím příběhu pro výstavbu dramatické lekce. Důležitou součástí je seznámení a praktické ověření technik strukturovaného výchovného dramatu.
Prokázat hluboké odborné znalosti, porozumění, odborné dovednosti a obecné způsobilosti k reflexi a hodnocení kvality výuky a rozvinout dovednosti k profesionálně efektivnímu propojování teorie s praxí. Dílčí cíle jsou zaměřeny na rozvoj schopností studentů pro analýzu edukačního procesu, pro vyhodnocení jeho přínosných a slabých stránek a pro využití získaných poznatků ke zlepšování kvality výuky.
Cílem předmětu je osvojení základních znalostí, dovedností a postojů v oblasti základních dokumentů vztahujících se k oblasti školství, v oblasti uspořádání vzdělávací soustavy ČR, včetně státní správy a samosprávy ve školství a v oblasti práce učitele, jeho práv, povinností a odpovědnosti.

Students gain basic skills in communication with people with disabilities and disadvantages needed to work in the helping professions

Studenti získají přehled o teoretických souvislostech i realitě inkluzivního vzdělávání, včetně porovnání inkluzivních přístupů ve školské praxi vybraných evropských zemí.

Prokázat odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti k reflexi a hodnocení kvality výuky a rozvinout dovednosti k profesionálně efektivnímu propojování teorie s praxí. Dílčí cíle jsou zaměřeny na rozvoj schopností studentů pro analýzu edukačního procesu, pro vyhodnocení jeho přínosných a slabých stránek a pro využití získaných poznatků ke zlepšování kvality výuky.