Cílem předmětu je podporovat spoluodpovědnost a podílnictví aktérů na fungování školy, spolupráci učitelů (zejména bližší profesní spolupráci formou společně vykonávaných činností), ale i poskytování zpětné vazby mezi učiteli navzájem a otevřené klima ve škole.

Cílem tohoto předmětu je podpořit profesionalitu budoucích učitelů získáním pohledu na učení a výuku z perspektiv různých oborů pedagogických věd. Studenti získají přehled různých přístupů a pojetí výuky a učení a budou diskutovat implikace těchto přístupů do konkrétní praxe učení a výuky žáků na středních školách. Předmět bude studenty motivovat k celoživotnímu vzdělávání a případně i dalšímu studiu tím, že otevře celou řadu otázek a dveří do jednotlivých oborů pedagogických věd.

Cílem předmětu je podporovat spoluodpovědnost a podílnictví aktérů na fungování školy, spolupráci učitelů (zejména bližší profesní spolupráci formou společně vykonávaných činností), ale i poskytování zpětné vazby mezi učiteli navzájem a otevřené klima ve škole.

Studenti získají základní přehled v oboru speciální pedagogiky osob s postižení zraku, seznámí se s elementární oftalmologickou terminologií, charakteristikou a klasifikací zrakových vad, výskytem a etiologie, zorientují se v možnostech diagnostiky, terapie a kompenzace u osob s postižením zraku a porozumí souvislostem různých stupňů závažnosti tohoto postižení. Předmět studenty upozorní na mýty a předsudky na straně intaktní majority i na straně postižených osobností. Poskytne orientaci v systému vzdělávání zrakově postižených dětí a mládeže v ČR ve školách pro zrakově postižené a v rámci inkluzivního vzdělávání v MŠ, ZŠ, SŠ a VŠ. Studenti budou seznámeni s problematikou ztráty zraku jako zátěžové změny v psychosociální rovině.
V předmětu bude důsledně propojována teorie s praxí, s cílem vybavit studenty znalostmi, ale i dovednostmi práce s heterogenní populací žáků. Je podporováno uvažování studentů o inkluzivním vzdělávání především jako o schopnosti (studentů učitelství, učitelů i dalších aktérů výchovně vzdělávacího procesu) vnímat skutečnost, že každý žák je svým způsobem odlišný. Cílem je vést studenty k vytváření takového edukační prostředí, které bude maximálně vstřícné z hlediska individuálních potřeb žáků. Je kladen důraz na úvahy o inkluzi, jako o průřezovém tématu v přípravě učitelů.
Cílem předmětu je v návaznosti na předmět KPG/SGPC1 seznámit s nejzávažnějšími typy rizikového chování a možnostmi jejich prevence a řešení.
Cílem předmětu je uvedení do problematiky poruch chování na pomezí sociologie, psychologie, práva a speciální pedagogiky - etopedie.
Student si osvojí základy didaktiky předmětů o přírodě a společnosti v MŠ. Dokáže aplikovat metody, organizační formy, didaktické prostředky v prostředí MŠ. Využívá tvořivé postupy k dosahování pozitivního klimatu v MŠ. Důraz klade na praktické osvojování znalostí a dovedností, a práci s botanickým materiálem. Rozlišuje fenologické, epizodické a ekologické pojetí vnímání předmětů o přírodě a společnosti v regionálním kontextu (práce s mapou regionu). Student získá základní informace o neživé přírodě a znalosti aplikuje do prostředí MŠ.
Student se naučí využívat již získané znalosti a dovednosti při plánování vzdělávacího procesu. Seznámí se s možnostmi pedagogické evaluace a individualizace ve vzdělávání. Bude veden k rozvoji prosociálního chování dětí v mateřské škole. Student navrhne plán integrovaného bloku, zdůvodní volbu vzdělávacího obsahu, forem a metod vzdělávání a využití různých forem motivace. V rámci integrovaného bloku student analyzuje edukační situaci z hlediska individualizace ve vzdělávání. Student navrhne činnosti rozvíjející prosociální chování předškolního dítěte. Student obhájí plán integrovaného bloku v rámci kolokvia.

Cílem předmětu je pohled na kulturu školy jako na fenomén spojený s širším prostředím, jako na klíčový faktor změny (i stability) ve škole, jako na kategorii, která je pro každou školu významná, a přece vcelku obtížně uchopitelná. Předmět rozvíjí kulturologické pojetí školy jako organizace. Zdůrazňuje význam organizační kultury pro hodnocení kvality školy. Seznamuje s analytickými postupy v hodnocení kultury školy a postupy jejího dalšího rozvoje a zkvalitňování. Akcentuje roli společenské odpovědnosti a význam uplatňování etických standardů a kodexů v kultuře školy. Zahrnuje i problematiku kontraproduktivního chování pedagogických pracovníků, včetně možných interakčních modelů.