Vysvětlit principy důležité pro marketingové řízení firmy a naučit studenty prakticky přistupovat k řešení problematiky sestavení marketingového plánu, jeho realizace a hodnocení, naučit analytické metody ke stanovení výchozí pozice firmy, naučit volit nejvhodnější strategii pro dosažení vytčených firemních cílů a realizovat jí v praxi s využitím příslušných marketingových nástrojů, zpracováním seminární práce ve zvolené firmě především Plzeňského regionu s využitím databázových systémů, kterými disponuje fakulta, naučit práci s databázemi a prezentovat výsledky.

Zprostředkovat hlavní principy, specifika a postupy řízení jednotlivých typů podniků služeb a dalších subjektů, které působí v odvětví cestovního ruchu. Charakterizovat podnikovou a organizační kulturu a etiku, metody personálního, finančního, informačního a destinačního managementu v podnicích a subjektech cestovního ruchu. Popsat možnosti kooperace, integrace a partnerství v cestovním ruchu a uvést relevantní příklady. Charakterizovat legislativní normy a podnikatelské prostředí v oblasti cestovního ruchu.

Prohloubit znalosti problematiky marketingu o jeho aplikace na vybrané obory a specifické oblasti. Seznámit s praktickou aplikací marketingových přístupů, metod a nástrojů v jednotlivých odvětvích. Identifikovat možnosti specifického využití nástrojů marketingového mixu.

Charakterizovat současnou světovou ekonomiku a základní formy mezinárodních ekonomických vztahů, vysvětlit význam evropské ekonomické integrace, charakterizovat ekonomické vztahy EU a vybraných zemí, naučit studenty pracovat s elektronickými zdroji a statistickými databázemi vybraných mezinárodních ekonomických organizací.

Seznámit studenty s organizací vysokého školství v ČR, legislativou a organizací studia na vysoké škole. S využitím e-learningu realizovat výcvik ve vyhledávání a využívání elektronických informačních zdrojů, katalogů a vybraných databází ekonomických informací. Seznámit se zásadami vědecké etiky a s citováním zdrojů podle citační normy APA. Vysvětlit metodiku zpracování seminárních prací a zásady prezentování výsledků odborné práce.

Zprostředkovat přehled o územním aspektu turismu jako významné charakteristice a specifickém rysu tohoto odvětví. Poskytnout základní orientaci o atraktivitách a předpokladech turismu v ČR, Evropě a ve světě v kontextu udržitelného rozvoje. Zprostředkovat metody pro analýzu vybrané destinace z hlediska geografie turismu. Popsat rajonizaci turismu v ČR. Identifikovat typy udržitelného turismu a možnosti interpretace území v kontrastu masového turismu. Určit typy atraktivit turismu a možnosti jejich využití v domácím a mezinárodním turismu. Identifikovat proudy turismu na národní, mezinárodní i globální úrovni v kontextu jejich pozitivních a negativních environmentálních dopadů. Analyzovat územní aspekty ekonomických, sociálních a environmentálních dopadů turismu na udržitelný rozvoj. Formou projektové výuky a studijní cesty seznámit s aspekty udržitelného a odpovědného turismu na příkladech destinací domácího a mezinárodního turismu ve spolupráci se subjekty z praxe.

Zprostředkovat hlavní principy a specifika marketingového managementu podniků působících v odvětví služeb. Popsat a vysvětlit základní charakteristiky a specifika služeb. Vysvětlit strategické a operativní koncepty managementu podniků služeb. Charakterizovat základní aspekty managementu kvality služeb a procesů poskytování služeb. Zprostředkovat specifika v řízení nákladů, stanovování ceny, marketingu, HR, kontrolních procesech podniků poskytujících služby. Prodiskutovat nové tendence ve vývoji managementu služeb s důrazem na service design. S využitím případových studií procvičit specifika managementu podniků poskytujících služby.
Cílem semináře je seznámit se s hlavními marketingovými nástroji v oboru lidských zdrojů. Důraz je kladen na využití marketingových strategií (employee value proposition) sledující celý proces života zaměstnance v souvislosti s budováním značky zaměstnavatele (employer branding).
Poskytnout základní informace z oblasti grafického desingu v prostředí marketingu, osvojit si práci s nejčastějšími nástroji, seznámit se s hlavními procesy grafické práce a s možnostmi úspěšné prezentace, dále informovat o základních principech tvorby reklamního textu a o nejdůležitějších lexikálních a stylistických prostředcích.