
- Teacher: Janeček Petr

Poskytnout informace o současné světové ekonomice a mezinárodních ekonomických vztazích, seznámit s tendencemi a faktory, které ovlivňují světovou ekonomiku a vybrané makroregiony, umožnit porozumět procesům ve světové ekonomice a zhodnotit její současný stav.
- Teacher: Kunešová Hana
- Teacher: Rotenbornová Jana
- Teacher: Tlučhoř Jan
- Teacher: Kupec Michael
- Teacher: Mičík Michal
- Teacher: Rotenbornová Jana

Charakterizovat současnou světovou ekonomiku a základní formy mezinárodních ekonomických vztahů, vysvětlit význam evropské ekonomické integrace, charakterizovat ekonomické vztahy EU a vybraných zemí, naučit studenty pracovat s elektronickými zdroji a statistickými databázemi vybraných mezinárodních ekonomických organizací.
- Teacher: Kunešová Hana
- Teacher: Tlučhoř Jan

Rozšířit znalosti základů marketingu o hlubší znalosti z oblasti marketingové komunikace (reklama, publicita a Public Relations, podpora prodeje, osobní prodej, přímý marketing, event marketing). Seznámit s novými formami komunikace, zejména s využitím informačních technologií. Naučit studenty tvořit komunikační plán.
- Teacher: Hommerová Dita
- Teacher: Tlučhoř Jan

Zprostředkovat hlavní principy a specifika marketingového managementu v kreativních odvětvích. Vysvětlit hlavní principy zákaznického rozhodování, představit různé jeho modely. Charakterizovat vybrané postupy marketingových situačních analýz se zaměřením na analýzu poptávky a odhady potenciálu trhu v oblasti kulturních a kreativních odvětví (CCI) s respektem k existující konkurenci. Zprostředkovat specifika v řízení zdrojů, značky, hodnoty a stanovování ceny v oblasti CCI. Rozvést se studentem na základě individuálních konzultací konkrétní potenciální produkt v oblasti CCI a prověřit možnost jeho úspěch na trhu. Předmět je určen pro studenty doktorského studia FDULS.
- Teacher: Tlučhoř Jan
- Teacher: Hommerová Dita
- Teacher: Jakubíková Dagmar
To provide an overview of the territorial aspect of tourism as an important characteristic and specific feature of this sector. To provide a basic orientation on the attractiveness and prerequisites of tourism in the Czech Republic, Europe and the world in the context of sustainable development. To provide methods for the analysis of a selected destination in terms of the geography of tourism. To describe tourism zoning of tourism in the Czech Republic. To identify types of sustainable tourism and possibilities of interpretation of the territory in contrast to mass tourism. Identify the types of tourism attractions and the possibilities of their use in domestic and international tourism. To identify tourism streams at national, international and global levels in the context of their positive and negative environmental impacts. To analyse the territorial aspects of the economic, social and environmental impacts of tourism on sustainable development. To introduce the aspects of sustainable and responsible tourism through project-based learning and study tours using examples of domestic and international tourism destinations in cooperation with practitioners.
- Teacher: Doan Hung Dang Phi
- Teacher: Štumpf Petr
- Teacher: Tlučhoř Jan

Zprostředkovat hlavní principy, specifika a postupy řízení jednotlivých typů podniků služeb a dalších subjektů, které působí v odvětví cestovního ruchu. Charakterizovat podnikovou a organizační kulturu a etiku, metody personálního, finančního, informačního a destinačního managementu v podnicích a subjektech cestovního ruchu. Popsat možnosti kooperace, integrace a partnerství v cestovním ruchu a uvést relevantní příklady. Charakterizovat legislativní normy a podnikatelské prostředí v oblasti cestovního ruchu.
- Teacher: Pichlík Lukáš
- Teacher: Štumpf Petr
Prohloubit znalosti problematiky marketingu o jeho aplikace na vybrané obory a specifické oblasti. Seznámit s praktickou aplikací marketingových přístupů, metod a nástrojů v jednotlivých odvětvích. Identifikovat možnosti specifického využití nástrojů marketingového mixu.
- Teacher: Kupec Michael
- Teacher: Mičík Michal
- Teacher: Rotenbornová Jana

Charakterizovat současnou světovou ekonomiku a základní formy mezinárodních ekonomických vztahů, vysvětlit význam evropské ekonomické integrace, charakterizovat ekonomické vztahy EU a vybraných zemí, naučit studenty pracovat s elektronickými zdroji a statistickými databázemi vybraných mezinárodních ekonomických organizací.
- Teacher: Kunešová Hana
- Teacher: Tlučhoř Jan

Poskytnout informace o současné světové ekonomice a mezinárodních ekonomických vztazích, seznámit s tendencemi a faktory, které ovlivňují světovou ekonomiku a vybrané makroregiony, umožnit porozumět procesům ve světové ekonomice a zhodnotit její současný stav.
- Teacher: Kunešová Hana
- Teacher: Rotenbornová Jana
- Teacher: Tlučhoř Jan
Rozšířit teoretické znalosti studentů v oblasti řízení marketingu sociálních médií (Facebook, Instagram, Linkedin, TikTok, X, YouTube atd.) a osvojit si praktické dovednosti při vytváření strategií, výběru účinných nástrojů SMM pro propagaci podniku, tvorbě obsahu a spouštění online reklamních kampaní. Představit obsahový marketing, influencer marketing, chatboty, AI a další moderní trendy. Naučit studenty analyzovat a měřit účinnost marketingu na sociálních sítích.
- Teacher: Kunešová Hana
- Teacher: Mičík Michal
- Teacher: Tlučhoř Jan
- Teacher: Turchyn Liuba

Seznámit studenty s organizací vysokého školství v ČR, legislativou a organizací studia na vysoké škole. S využitím e-learningu realizovat výcvik ve vyhledávání a využívání elektronických informačních zdrojů, katalogů a vybraných databází ekonomických informací. Seznámit se zásadami vědecké etiky a s citováním zdrojů podle citační normy APA. Vysvětlit metodiku zpracování seminárních prací a zásady prezentování výsledků odborné práce.
- Teacher: Cimler Petr
- Teacher: Kunešová Hana
- Teacher: Kupec Michael
- Teacher: Newton Kateřina
- Teacher: Rotenbornová Jana
- Teacher: Šuster Eduard
Zprostředkovat přehled o územním aspektu turismu jako významné charakteristice a specifickém rysu tohoto odvětví. Poskytnout základní orientaci o atraktivitách a předpokladech turismu v ČR, Evropě a ve světě v kontextu udržitelného rozvoje. Zprostředkovat metody pro analýzu vybrané destinace z hlediska geografie turismu. Popsat rajonizaci turismu v ČR. Identifikovat typy udržitelného turismu a možnosti interpretace území v kontrastu masového turismu. Určit typy atraktivit turismu a možnosti jejich využití v domácím a mezinárodním turismu. Identifikovat proudy turismu na národní, mezinárodní i globální úrovni v kontextu jejich pozitivních a negativních environmentálních dopadů. Analyzovat územní aspekty ekonomických, sociálních a environmentálních dopadů turismu na udržitelný rozvoj. Formou projektové výuky a studijní cesty seznámit s aspekty udržitelného a odpovědného turismu na příkladech destinací domácího a mezinárodního turismu ve spolupráci se subjekty z praxe.
- Teacher: Pichlík Lukáš
- Teacher: Štumpf Petr

This course introduces the systemic perspective on tourism and services and explains the relationship between market and system concepts including the identification of essential subsystems. The aim is to define the role of services, enterprises, institutions and destinations in the tourism system and the position of a visitor and resident as separate subsystems in the tourism system. The explanation of the structures and behaviour of systems in tourism and services will be provided. The tourism system’s elements, linkages, boundaries and environment will be presented as well as the relationships between economic, socio-cultural and natural environments for sustainable tourism development. The goal is also to provide examples from tourism practice using the systems approach.
- Teacher: Štumpf Petr

- Teacher: Ovesleová Hana
- Teacher: Tlučhoř Jan

- Teacher: Ovesleová Hana

- Teacher: Ovesleová Hana