Cílem předmětu je získání kompetencí k výuce učiva v rámci předmětů Člověk a jeho svět (společnost) na 1. stupni ZŠ (se zaměřením na jejich geografickou složku). Student/-ka získá potřebné vědomosti a dovednosti z vědních disciplín, které tvoří obsahový základ předmětu Člověk a jeho svět (rozšiřuje a integruje si vzdělávací obsahy, týkající se člověka, rodiny, společnosti, vlasti, přírody, kultury, techniky, zdraví a dalších témat, a to v kontextu historie a současnosti) a na jejich základě si dotváří adekvátní postoje k realitě současné České republiky a rámcově světa. Osvojí si teoreticky a částečně prakticky (na konkrétních příkladech) metodické postupy praktických činností v terénu, práce s mapami a různými přístroji tak, aby byl schopen je aplikovat do výuky učiva o přírodě a společnosti, a to v kontextu s předchozími kompetencemi, získanými v obecně pedagogických a psychologických disciplínách.
Cílem předmětu je získání kompetencí k výuce učiva v rámci předmětů Člověk a jeho svět (společnost) na 1. stupni ZŠ (se zaměřením na jejich geografickou složku). Student/-ka získá potřebné vědomosti a dovednosti z vědních disciplín, které tvoří obsahový základ předmětu Člověk a jeho svět (rozšiřuje a integruje si vzdělávací obsahy, týkající se člověka, rodiny, společnosti, vlasti, přírody, kultury, techniky, zdraví a dalších témat, a to v kontextu historie a současnosti) a na jejich základě si dotváří adekvátní postoje k realitě současné České republiky a rámcově světa. Osvojí si teoreticky a částečně prakticky (na konkrétních příkladech) metodické postupy praktických činností v terénu, práce s mapami a různými přístroji tak, aby byl schopen je aplikovat do výuky učiva o přírodě a společnosti, a to v kontextu s předchozími kompetencemi, získanými v obecně pedagogických a psychologických disciplínách.
Seznámit studenty s morfologií, anatomií, ekologií a charakteristickými taxony základních skupin bezobratlých živočichů a prvoků.
Seznámit studenty s problematikou endogenní a exogenní dynamiky. Představit jim zákonitosti ovlivňující rozšíření geologických jevů na Zemi.
Seznámit studenty se základy stratigrafie a historické geologie.
Cílem předmětu Modelové organismy ve výuce biologie je podat přehled o modelových organismech reprezentujících jednotlivé systematické skupiny živých organismů podle moderních systémů. Vytipovat vhodné a běžně dostupné objekty přednostně se vyskytující v ČR. Srovnat s používanými modelovými organismy v učebnicích pro SŠ a ZŠ.
Seznámit studenty se základními nerosty a horninami, jejich vznikem a klasifikací, a interakcí geologického prostředí a živé přírody.
Seznámit studenty s morfologií, anatomií, ekologií a charakteristickými taxony základních skupin bezobratlých živočichů a prvoků.
Seznámit studenty se základními vlastnostmi Země, s nerosty a horninami a s geologickými procesy probíhajícími v zemském nitru, na zemském povrchu, v hydrosféře a v atmosféře, a s metodami a základní terminologií stratigrafie.
Seznámit studenty s procesem fosilizace a historií hlavních skupin rostlin a živočichů v geologické minulosti.
Seznámit studenty se základními pojmy inženýrské geologie a petrografie.
Student získá vhled do možnosti biologických pokusů ve škole. Dále přehled o existujících metodických příručkách a návodech, bezpečnosti práce, virtuálních pokusech a prezentacích a pochopí metodiku jejich využití.
Student získá vhled do didaktiky geologických věd. Dále získá přehled o existujících učebnicích, populární a odborné literatuře a možnostech výuky geologie (metody, prostředky).
Seznámit studenta se základními pojmy a mechanismy mikroevoluce, speciace, makroevoluce a významu evolučních teorií. Seznámit studenty s distribucí organismů na Zemi, včetně pochopení principů a sil, které determinují stávající rozšíření klíčových skupin organismů.