Cílem kurzu je seznámit studenty jednak s anglickou literaturou pro děti, přičemž důraz bude kladen na literaturu vhodnou pro děti mladšího školního věku, a jednak s metodami jejího využití v hodinách angličtiny. Obsah kurzu: lidová tvorba: říkadla, hádanky, rozpočítávadla, jednoduché opakovací pohádky (např. Three Little Pigs, An Enormous Turnip, The Little Red Hen), tradiční pohádky (např. The Little Red Riding Hood, Cinderella, Snow White, Sleeping Beauty); klasická díla: L. Carroll - Alice in Wonderland, B. Potter - Peter Rabbit, F. Baum - The Wizard of Oz, K. Grahame - Wind in the Willows, J.M. Barrie - Peter Pan, A.A. Milne - Winnie the Pooh, R. Dahl - Matilda; současná literatura pro děti a mládež: autorky A. Fine, S. Townsend, J.K. Rowling; poezie pro děti: C. Rossetti, R. L. Stevenson, De La Mare, A. A. Milne, L. Carroll, T. Hughes, C. Causley, R. Dahl, R.McGough, B. Patten, M. Rosen.

Předmět rozvíjí jazyk nejen z pohledu všeobecných jazykových dovedností, ale i ve vztahu ke kontextu školního prostředí základních škol. Zohledňuje jazykové potřeby budoucích učitelů, které souvisejí s výukou anglického jazyka na 1. stupni ZŠ. Cílem je rozvoj jazykových prostředků a řečových dovedností studentů tak, jak odpovídají úrovni B1 Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. Je rozvíjena schopnost recepce, interakce a produkce.

Cílem je rovněž osvojení základních pojmů z fonetiky a fonologie; seznámit studenty s fonetickými symboly, s přízvuky ve slovech, se zvukovou podobou jazyka a jejím fungováním jako prostředku komunikace. 

Student se seznámí s vývojem vyučování cizích jazyků a jeho prioritami, získá základní teoretický rámec, z něhož vychází výuka cizích jazyků 9-11letých žáků v globálním a lokálním kontextu základy mluvnické stavby cizího jazyka z didaktického hlediska. Cílem je seznámit studenty s postupy výuky jazykových prostředků: slovní zásoba z didaktického hlediska; zvuková podoba cizího jazyka z didaktického hlediska; základy mluvnické stavby cizího jazyka z didaktického hlediska. 

Student se seznámí se základními principy efektivního vedení hodiny cizího jazyka. Nabude teoretických poznatků i praktických dovedností spojených s výukou jednotlivých řečových dovedností u 9-11letých žáků.

Studenti se seznámí s teoretickými východisky a praktickými principy hodnocení řečových dovedností. Seznámí se s technikami a strategiemi podmiňujícími motivaci a autonomii žáků. Naučí se aplikovat tyto poznatky do dlouhodobého plánování výuky a práce s učebními materiály.

Předmět rozvíjí jazykové dovednosti nejen z pohledu všeobecných jazykových dovedností, ale zohledňuje jazykové potřeby budoucích učitelů, které souvisejí s výukou anglického jazyka na 1. stupni ZŠ. Cílem kurzu je rozvíjet jazykové prostředky a řečové dovednosti studentů tak, jak odpovídají úrovni B1 - B2 Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. Je rozvíjena schopnost recepce, interakce a produkce. 

Lexikologie: Teoretický výklad bude doplněn praktickými aktivitami, které jsou modelovány tak, aby byly zároveň využitelné v učitelské praxi na 1.stupni ZŠ. Kurz lexikologie významně přispěje k rozšíření slovní zásoby, k orientaci v lexiku anglického jazyka a studenti si upevní dovednosti práce se slovmíkem.

Předmět rozvíjí jazykové dovednosti nejen z pohledu všeobecných jazykových dovedností, ale zohledňuje také jazykové potřeby budoucích učitelů, které souvisejí s výukou anglického jazyka na 1. stupni ZŠ. Cílem je rozvíjet jazykové prostředky a řečové dovednosti studentů tak, jak odpovídají úrovni B1 Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. Je rozvíjena schopnost recepce, interakce a produkce. Cílem je rovněž osvojení základních znalostí ze syntaxu a morfologie.