This course is designed to develop students'awareness and knowledge of how ICT (Information and Communication Technologies) can be effectively introduced and used in language teaching. Students are expected to develop some ICT skills and competence that would help them to better integrate ICT into their classes. 

This course is designed to develop students'awareness and knowledge of how ICT (Information and Communication Technologies) can be effectively introduced and used in language teaching. Students are expected to develop some ICT skills and competence that would help them to better integrate ICT into their classes. 

Studenti si osvojí schopnost nahlížet jinakost vlastní kultury prizmatem příslušníků anglofonních kulturních oblastí a seznámí i se specifickým způsobem vyjadřování, který je vlastní textům z oblasti literatury a politiky.

Předmět rozvíjí jazyk nejen z pohledu všeobecných jazykových dovedností, ale i ve vztahu ke kontextu školního prostředí základních škol. Zohledňuje jazykové potřeby budoucích učitelů, které souvisejí s výukou anglického jazyka na 1. stupni ZŠ. Cílem je rozvoj jazykových prostředků a řečových dovedností studentů tak, jak odpovídají úrovni B1 Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. Je rozvíjena schopnost recepce, interakce a produkce.

Cílem je rovněž osvojení základních pojmů z fonetiky a fonologie; seznámit studenty s fonetickými symboly, s přízvuky ve slovech, se zvukovou podobou jazyka a jejím fungováním jako prostředku komunikace. 

Předmět rozvíjí jazyk nejen z pohledu všeobecných jazykových dovedností, ale zohledňuje jazykové potřeby budoucích učitelů, které souvisejí s výukou anglického jazyka na 1. stupni ZŠ. Studenti si osvojí jazykové prostředky a dále rozvíjejí řečové dovednosti tak, jak odpovídají úrovni B1+ Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. Rozšiřují si slovní zásobu umožňující komunikaci v běžném denním styku v rámci známých situací a témat.

Cílem je rovněž osvojení základních znalostí ze syntaxu a morfologie, tj. např. pevné postavení větných členů ve větě jednoduché, pravidla tvoření plurálu podstatných jmen, stupňování přídavných jmen, tvoření a užití některých slovesných časů včetně stránky fonologické a pravidla užívání členu určitého a neurčitého. 

Předmět rozvíjí jazyk nejen z pohledu všeobecných jazykových dovedností, alezohledňuje jazykové potřeby budoucích učitelů, které souvisejí s výukou anglického jazyka na 1. stupni ZŠ. Cílem je dále rozvíjet jazykové prostředky a řečové dovednosti studentů tak, jak odpovídají úrovni B1 – B2 Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. Je rozvíjena schopnost recepce, interakce a produkce. Cílem je rovněž osvojení základních pojmů z lexikologie: teoretický výklad bude doplněn praktickými aktivitami, které jsou modelovány tak, aby byly zároveň využitelné v učitelské praxi na 1.stupni ZŠ. To vše významně přispěje k upevnění zásad práce s cizojazyčným slovníkem, k rozšíření slovní zásoby a k orientaci v lexiku anglického jazyka. 

Předmět rozvíjí jazyk nejen z pohledu všeobecných jazykových dovedností, ale zohledňuje také jazykové potřeby budoucích učitelů, které souvisejí s výukou anglického jazyka na 1. stupni ZŠ. Kurz má za cíl dále rozvíjet jazykové prostředky a řečové dovednosti studentů tak, jak odpovídají úrovni B1 – B2 Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. Je rozvíjena především schopnost interakce, studenti si upevní komunikativní dovednosti. 

Student se seznámí s vývojem vyučování cizích jazyků a jeho prioritami, získá základní teoretický rámec, z něhož vychází výuka cizích jazyků 9-11letých žáků v globálním a lokálním kontextu základy mluvnické stavby cizího jazyka z didaktického hlediska.

Student se seznámí se základními principy efektivního vedení hodiny cizího jazyka – osvojí si dovednosti učitele související s managementem výuky. Student nabude teoretických poznatků i praktických dovedností spojených s výukou řečových dovedností u 8 - 11letých žáků, osvojí si postupy při výuce poslechu a mluvení, seznámí se s komunikativní kompetencí, s jejími složkami a implikací pro výuku. Seznámí se s RVP ZV (vzdělávací oblast 5.1, vzdělávací obsah vzdělávacího oboru cizí jazyk, 1. stupeň).

Studenti si osvojí další teoretické poznatky i praktické dovednosti spojené s výukou řečových dovedností u 8 - 11letých žáků, osvojí si postupy při výuce čtení a psaní. Dále se studenti seznámí s teoretickými východisky a praktickými principy hodnocení řečových dovedností (poslech, ústní projev, psaní, čtení) včetně práce s chybou. Seznámí se s technikami a strategiemi podmiňujícími motivaci a autonomii žáků s využitím Evropského jazykového portfolia a seznámí se s rolí Společného evropského referenčního rámce. Rovněž si vyzkoušejí vybrat a ohodnotit dostupné učebnice  a učební materiály.

Předmět se zaměřuje na témata, která jsou nad rámec základních znalostí a dovedností získaných v předchozích předmětech didaktik a zohlední problematiku ve výuce anglického jazyka na 1. stupni ZŠ, která vychází z aktuálních témat reflektující potřeby žáků (t.č. např. výuka heterogenních tříd a práce s žáky se specifickými potřebami učení, CLIL, využívání informačních technologií, rozvíjení čtenářské gramotnosti, apod.) Cílem předmětu je seznámit studenty se současným děním v oboru a s tím související proměnou vzdělávacích procesů. Studenti získají povědomí o vývoji a proměně oboru a nezbytnému požadavku celoživotního vzdělávání se.