Student/ka si osvojí základní vědomosti, dovednosti a postoje v oblasti pedagogiky se zaměřením na analýzu vyučovacího procesu. Při práci v malých skupinách získá zkušenosti s kooperativními formami práce i s projektovou prací a zdokonalí své komunikativní kompetence. Student/ka porozumí novému paradigmatu pedagogiky v procesu transformačních změn v ČR. Získá znalostní a postojový základ pro další aplikaci pedagogické teorie v oblasti oborových didaktik.
Student/ka si osvojí základní vědomosti, dovednosti a postoje v oblasti pedagogiky se zaměřením na analýzu vyučovacího procesu. Při práci v malých skupinách získá zkušenosti s kooperativními formami práce i s projektovou prací a zdokonalí své komunikativní kompetence. Student/ka porozumí novému paradigmatu pedagogiky v procesu transformačních změn v ČR. Získá znalostní a postojový základ pro další aplikaci pedagogické teorie v oblasti oborových didaktik.
Cílem předmětu je představit klíčové teoretické přístupy k soužití a setkávání kultur. Seznámit studenty s teoretickámi východisky a realnými aplikacemi multikulturalismu ve světě. Základem předmětu je aktivní poznávání ústředních pojmů oboru: kultura, etnikum, etnicita, multikulturalismus a výchova se zřetelem k přesahům mezi kulturami a prevenci rasismu a xenofobii. Představeny budou také významné multikulturní projekty připravené státními i neziskovými institucemi v ČR i v zahraničí.
Studenti získají přehled v oblasti inkluzivního vzdělávání a základních (zejména didaktických) kompetencí učitelů v oblasti výchovy a vzdělávání žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami, které jsou nezbytné pro reálné kvalitní zvládnutí učitelské praxe v prostředí inkluzivního školství.
Studenti získají přehled v oblasti inkluzivního vzdělávání a základních (zejména didaktických) kompetencí učitelů v oblasti výchovy a vzdělávání žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami, které jsou nezbytné pro reálné kvalitní zvládnutí učitelské praxe v prostředí inkluzivního školství.
Cílem je rozvíjet samostatné profesionální pedagogické myšlení, vystihovat didaktiku z hlediska vývoje, změn a pedagogických inovací. Rozvíjet znalostní a postojový základ pro další aplikaci pedagogické teorie v oblasti oborových didaktik.
Cílem je rozvíjet samostatné profesionální pedagogické myšlení, vystihovat didaktiku z hlediska vývoje, změn a pedagogických inovací. Rozvíjet znalostní a postojový základ pro další aplikaci pedagogické teorie v oblasti oborových didaktik.
Student/ka si osvojí základní vědomosti, dovednosti a postoje v oblasti pedagogiky se zaměřením na analýzu vyučovacího procesu. Při práci v malých skupinách získá zkušenosti s kooperativními formami práce i s projektovou prací a zdokonalí své komunikativní kompetence. Student/ka porozumí novému paradigmatu pedagogiky v procesu transformačních změn v ČR.
Uvedení studentů do systému komplexní péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami v duchu současného integračního paradigmatu speciální pedagogiky.
Cílem předmětu je nabídnout studentům/-kám základní představu pedagogiky jako vědy o výchově a vzdělávání v kontextu současné společnosti. V předmětu se zaměříme na podrobný rozbor obsahu obecné a srovnávací pedagogiky a budeme rozvíjet znalost a úroveň analytických schopností a dovedností studenta v těchto pedagogických disciplínách. Předmět je propedeutikou pro další studium ostatních pedagogických disciplín.
Uvést studenty do systému komplexní péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami v duchu měnícího se paradigmatu speciální pedagogiky, především pak: - klást důraz na diskuzi o možnostech inkluzivního přístupu a na to, uvažovat o inkluzi jakožto o průřezovém tématu v přípravě učitelů - podpořit uvažování studentů o inkluzivním vzdělávání především jako o schopnosti (studentů učitelství, učitelů i dalších aktérů výchovně vzdělávacího procesu) vnímat skutečnost, že každý žák je svým způsobem odlišný - podnítit diskuzi na téma vytváření takového edukační prostředí, ve kterém se žáci, učitelé i rodiče žáků budou cítit dobře a které bude maximálně vstřícné z hlediska jejich individuálních potřeb V předmětu bude důsledně propojována teorie s praxí s cílem vybavit studenty znalostmi, ale i dovednostmi práce s heterogenní populací žáků.