Cílem předmětu je rozvíjet jazyk nejen z pohledu všeobecných jazykových dovedností, ale i ve vztahu ke kontextu školního prostředí 1. stupně základních škol. Jsou zohledněny jazykové potřeby budoucích učitelů anglického jazyka na 1. stupni. Cílem je dále rozvíjet jazykové prostředky a řečové dovednosti studentů tak, jak odpovídají úrovni B1 - B2 Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. Je rozvíjena schopnost recepce, interakce a produkce. Cílem je rovněž osvojení základních pojmů z lexikologie, přičemž teoretický výklad bude doplněn praktickými aktivitami, které jsou modelovány tak, aby byly zároveň využitelné v učitelské praxi na 1. stupni ZŠ. To vše významně přispěje k rozšíření slovní zásoby, k orientaci v lexiku anglického jazyka a k upevnění zásad práce s cizojazyčným slovníkem.
Student se seznámí se základními principy efektivního vedení hodiny cizího jazyka. Nabude teoretických poznatků i praktických dovedností spojených s výukou řečových dovedností (poslech s porozuměním a mluvení) u 8-11letých žáků. Seznámí se s RVP ZV (vzdělávací oblast 5.1, vzdělávací obsah vzdělávacího oboru cizí jazyk, 1. stupeň).
Studenti jsou seznámeni s principy efektivního využití a integrace ICT ve výuce jazyků. Osvojí si určití dovednosti spojené s používanámí ICT.
Předmět rozvíjí jazyk nejen z pohledu všeobecných jazykových dovedností, ale i ve vztahu ke kontextu školního prostředí základních škol. Zohledňuje jazykové potřeby budoucích učitelů, které souvisejí s výukou anglického jazyka na 1. stupni ZŠ. Studenti si osvojí jazykové prostředky a dále rozvíjejí řečové dovednosti tak, jak odpovídají úrovni B1+ Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. Rozšiřují si slovní zásobu umožňující komunikaci v běžném denním styku v rámci známých situací a témat. Cílem je rovněž osvojení základních znalostí ze syntaxu a morfologie, tj. pevné postavení větných členů ve větě jednoduché, identifikace nesložitých souvětí, pravidla tvoření plurálu podstatných jmen, stupňování přídavných jmen, tvoření a užití některých slovesných časů včetně stránky fonologické a pravidla užívání členu určitého a neurčitého.
Předmět rozvíjí jazyk nejen z pohledu všeobecných jazykových dovedností, ale i ve vztahu ke kontextu školního prostředí základních škol. Zohledňuje jazykové potřeby budoucích učitelů, které souvisejí s výukou anglického jazyka na 1. stupni ZŠ. Cílem je rozvoj jazykových prostředků a řečových dovedností studentů tak, jak odpovídají úrovni B1 Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. Je rozvíjena schopnost recepce, interakce a produkce. Cílem je rovněž osvojit si základních pojmů z fonetiku a fonologie, seznámit studenty s fonetickými symboly, se zvukovou podobou jazyka a jejím fungováním jako prostředku komunikace. Dále dovést studenty k pochopení stavby fonetického a fonologického systému a jeho používání v reálné mluvní situaci, tedy k porozumění problematice produkce a percepce řeči.
Studenti se seznámí s principy efektivního obsahově a jazykově integrovaného učení a osvojí si postupy tvorby obsahově a jazykově integrované učební jednotky.
Studenti si osvojí další teoretické poznatky i praktické dovednosti spojené s výukou řečových dovedností u 8 - 11letých žáků; osvojí si postupy při výuce čtení s porozuměním a psaní. Dále se studenti seznámí s teoretickými východisky a praktickými principy hodnocení řečových dovedností (poslech, ústní projev, psaní, čtení) včetně práce s chybou. Seznámí se s technikami a strategiemi podmiňujícími motivaci a autonomii žáků, s využitím Evropského jazykového portfolia a s obsahem Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. Rovněž se vyzkoušejí vybrat a ohodnotit dostupné učebnice a učební materiály.
Student se seznámí s vývojem vyučování cizích jazyků a jeho prioritami, získá základní teoretický rámec, z něhož vychází výuka cizích jazyků 8 - 11letých žáků v globálním a lokálním kontextu základní mluvnické stavby cizího jazyka z didaktického hlediska. Cílem je seznámit studenty s postupy výuky jazykových prostředků: slovní zásoba z didaktického hlediska; zvuková podoba cizího jazyka z didaktického hlediska; základy mluvnické stavby cizího jazyka z didaktického hlediska.