Cílem předmětu je seznámit a naučit studenty využívat efektivní metody sociální interakce a komunikace pro zajišťování ošetřovatelského procesu u pacientů s přihlédnutím ke specifickým potřebám pacientů a jejich rodinných příslušníků. Zahrnuje informace o obecných základech komunikace i způsobech komunikace s pacientem v jednotlivých fázích onemocnění. Studenti se seznámí s adekvátními reakcemi na problémové situace související s péčí o pacienty. Cvičení zahrnují problematiku sociální interakce a komunikace v práci všeobecné sestry.
Cílem předmětu je seznámit a naučit studenty využívat efektivní metody sociální interakce a komunikace pro zajišťování ošetřovatelského procesu u pacientů s přihlédnutím ke specifickým potřebám pacientů a jejich rodinných příslušníků. Zahrnuje informace o obecných základech komunikace i způsobech komunikace s pacientem v jednotlivých fázích onemocnění. Studenti se seznámí s adekvátními reakcemi na problémové situace související s péčí o pacienty. Cvičení zahrnují problematiku sociální interakce a komunikace v práci všeobecné sestry.
Cílem předmětu je usnadnit komunikaci mezi zdravotnickým pracovníkem a pacientem. Studenti se seznámí se specifiky komunikace u různých skupin pacientů. Naučí se způsoby komunikace s hendikepovanými nemocnými, osvojí si zásady komunikace u nemocných různých věkových kategorií a seznámí se se styly komunikace u nemocných se specifickými potřebami.
Cílem předmětu psychologie je seznámit studenty se základy lékařské psychologie a ukázat správné využití poznatků v ošetřovatelském procesu.
Cílem předmětu psychologie je seznámit studenty se základy lékařské psychologie a ukázat správné využití poznatků v ošetřovatelském procesu.
Předmět je součástí komplexu oborů profilujících všeobecnou sestru. Poskytuje studentům ucelené informace o zdravotním stavu pacienta a o moderních diagnostických a vyšetřovacích metodách v klinických oborech medicíny. Umožňuje získat manuální zručnost a techniku fyzikálního vyšetření, posoudit zdravotní stav jedince, ovlivnit postoje pacienta k vlastnímu zdraví. Naučí studenty monitorovat stav nemocného po diagnostických vyšetřeních a předvídat možné komplikace a poskytnout první pomoc při akutním stavu.
Cílem předmětu je uvést studenty do problematiky koncepčních modelů v ošetřovatelství a seznámit je s využitím ve zdravotnické praxi.
Předmět je koncipován jako teoreticko-praktický. Tvoří teoretický základ studijního programu ošetřovatelství jako moderní vědní disciplíny s vlastní terminologií, klasifikačními systémy a metodologií, předmětem zkoumání a hodnotovým systémem. Cílem předmětu je uvést studenty do problematiky koncepčních modelů v ošetřovatelství a seznámit je s využitím ve zdravotnické praxi.
Předmět je koncipován jako teoreticko-praktický. Tvoří teoretický základ studijního programu ošetřovatelství jako moderní vědní disciplíny s vlastní terminologií, klasifikačními systémy a metodologií, předmětem zkoumání a hodnotovým systémem. Cílem předmětu je uvést studenty do problematiky koncepčních modelů v ošetřovatelství a seznámit je s využitím ve zdravotnické praxi.
Cílem předmětu je uvést studenty do problematiky koncepčních modelů v ošetřovatelství a seznámit je s využitím ve zdravotnické praxi.
Cílem předmětu je zdůraznit rozlišnosti ošetřovatelské péče u žen s různými náboženskými, kulturními, etnickými charakteristikami s praktickým dosahem do práce porodní asistentky.
Cílem předmětu je seznámit studenta se základními charakteristikami (kulturními, náboženskými, sociálními, vzdělanostními) vybraných etnických skupin obyvatelstva a následně ho naučit uplatňovat získané teoretické multikulturní znalosti v praxi při uspokojování potřeb klienta.
Předmět rozšiřuje předměty psychologie, etiky a komunikace. Je zaměřen především na nácvik a využití některých psychoterapeutických technik v práci porodní asistentky. Formuje osobnost porodní asistentky a společně s ostatními oborovými předměty vytváří profilující komplex.
Předmět rozšiřuje předměty psychologie, etiky a komunikace. Je zaměřen především na nácvik a využití některých psychoterapeutických technik v práci porodní asistentky. Formuje osobnost porodní asistentky a společně s ostatními oborovými předměty vytváří profilující komplex.
Cílem předmětu je seznámit studenty s pravidly komunikace s handicapovaným pacientem, s pacientem problémovým nebo s pacientem těžce nemocným. Pomocí aktivizačních metod si studenti osvojí dovednosti komunikace specificky zaměřené na oblast porodní asistence.
Předmět řeší problematiku psychologie ve zdravotnictví, bio-psycho-sociální souvislosti nemoci, psychologickou problematiku v oblasti gynekologie a porodnictví.
Cílem předmětu je uvést studenty do problematiky Ošetřovatelství jako mladé vědní discipliny, seznámit s historickým vývojem ošetřovatelství, klasifikaci lidských potřeb, objasnit význam nové terminologie oboru a koncepci ošetřovatelství.