Cílem tohoto předmětu je představit některé nové perspektivy na vztah mezi náboženstvím a vědou v současném akademickém diskurzu. Zaměřuje se zvláště na nové metody a teorie mající původ ve vědách o živé přírodě, které v nedávné době vstoupily na pole akademického studia náboženství. Kurz dále zvažuje, do jaké míry tyto metody a teorie představují výzvu pro disciplíny mající kořeny v tradici humanitních věd obecně.
Cílem předmětu je představit hlavní východiska, metody a cíle výzkumů spadajících pod hlavičku digitálních humanitních věd. Předmět přibližuje význam "digitální revoluce" pro další vývoj věd o člověku ve 21. století a poukazuje na nové možnosti, které se v této souvislosti těmto disciplínám otevírají. Zasazuje digitální humanitní vědy do kontextu dalších proudů ve studiu člověka vycházející z digitální revoluce (computational social science, cultural analytics, big data, data science, complexity science, network science).

Cílem předmětu je představit hlavní východiska, metody a cíle výzkumů spadajících pod hlavičku digitálních humanitních věd. Předmět přibližuje význam "digitální revoluce" pro další vývoj věd o člověku ve 21. století a poukazuje na nové možnosti, které se v této souvislosti těmto disciplínám otevírají. Zasazuje digitální humanitní vědy do kontextu dalších proudů ve studiu člověka vycházející z digitální revoluce (computational social science, cultural analytics, big data, data science, complexity science, network science).

Cílem tohoto předmětu je představit některé nové perspektivy na vztah mezi náboženstvím a vědou v současném akademickém diskurzu. Zaměřuje se zvláště na nové metody a teorie mající původ ve vědách o živé přírodě, které v nedávné době vstoupily na pole akademického studia náboženství. Kurz dále zvažuje, do jaké míry tyto metody a teorie představují výzvu pro disciplíny mající kořeny v tradici humanitních věd obecně.
Cílem předmětu je naučit studenty práci s německy psanými texty z oboru filosofie jakožto doplňujícím materiálem při interpretaci zejména pramenného filosofického textu v českém překladu a naučit je tak základním pravidlům kritické práce s textem a principům kritického překladu. Proto budou studenti rovněž seznámeni s charakteristickou německou filosofickou terminologií stejně jako s problematikou tradiční filosofické terminologie převedené do němčiny.