Student získá základní znalosti z oblasti financí, především se naučí využívat různé finanční instrumenty ve svém každodenním životě. Bude schopen uvědoměle a odpovědně rozhodovat o svých nebo svěřených finančních prostředcích. Orientuje se v základních pojmech z oboru finančnictví.
Cílem předmětu je vytvořit a rozvinout kompetence potřebné pro vytváření předmatematických pojmů a geometrických pojmů ve vyučování dětí předškolního a mladšího školního věku, získat zkušenosti s činnostmi směřujícími k integraci matematiky a ostatních přírodovědných předmětů, naučit studenty/tky didakticky zpracovat dané téma, pracovat s pomůckami, reagovat na situaci ve třídě, provádět reflexi své práce.
Cílem předmětu je seznámit studenty se základy teorie pravděpodobnosti, naučit je pojmům z teorie náhodných veličin a vést je k nalézání souvislostí mezi teorií pravděpodobnosti a klasickými i novými přírodními zákony.
Způsoby zpracování kombinatorických a statistických úloh v prostředí programu Mathematica. Hlavní důraz je kladen na tvorbu statistických modelů a jejich zpracování pomocí prostředků programu ( například regresní analýza, intervalové odhady parametrů , grafické metody ) nebo vypracování podpůrných pomocných prostředků ( například některé netradiční neparametrické testy ).
Seznámení se systémem Lego dacta. Technické činnosti při použití stavebnice Lego technic. Soubor projektů pro děti od 7 let s použitím stavebnice Lego Project Set. Výukové projekty postavené na využití stavebnice Lego. Principy a užitečnost projektů, mezipřemětové povahy s uplatněním skupinové práce a řešení problémů. Možnosti využití Lego Mindstorms.