Studenti získají při řešení úkolů z kresby dovednosti a poznatky uplatnitelné ve Vv na I.st. Nedílnou součástí plnění úkolů je sledování didaktických aspektů uplatňování zmiňovaných technik v praxi.
Cílem předmětu je vybavit studenta dovednostmi potřebnými pro vytváření prezentace studijních výsledků a portfolia vlastní práce.
Cílem předmětu je dále prohlubovat vědomí studujících o samotné tvorbě a účinku výtvarného (uměleckého) výrazu. Studující zkoumají a ověřují umělecké prostředky v oblasti plošných vizuálně obrazných vyjádření, přičemž ke kresebným a malířským aktivitám přibudou aktivity grafické a kombinované. Zkoumání je zaměřeno na vztahy mezi vlastním uměleckým záměrem (osobní výpovědí) a způsobem vyjádření (projektem). Studující objevují pro svůj tvůrčí záměr vhodný způsob vyjádření ve výtvarném umění (zejména v současném), anebo volí vlastní způsob vyjádření a následně hledají jeho vazby na výtvarné umění. V obou případech jsou studující vedeni k reflektování a interpretování tvůrčího procesu od záměru k realizaci včetně výsledného výrazu. V reflexi a v interpretaci sledují zejména souvislosti mezi vlastní výtvarnou (uměleckou) tvorbou, výtvarným uměním a výtvarnou výchovou předškoláků.
Studenti získají při řešení úkolů z kresby dovednosti a poznatky uplatnitelné ve Vv na I.st. Nedílnou součástí plnění úkolů je sledování didaktických aspektů uplatňování zmiňovaných technik v praxi.
Cílem předmětu je rozvinout a prohloubit předpoklady k výtvarnému uchopování, reflektování a pedagogickému zvládání různých typů humánních konceptů v širších kulturních, společenských a uměleckých souvislostech. Metodologická příprava studentů vychází z koncepce konstruktivistické pedagogiky a zážitkových výcviků, jejichž hlavním prostředkem je expresivní tvorba; metodika je založena na poznávacím využití reflektivního dialogu ve spojení s uměleckou výrazovou hrou. Studenti jsou připravováni ke koncipování a vedení artefiletických aktivit jako prostředku vzdělávání, a zároveň i pozitivní prevence psycho-sociálních patologií, včetně rasové nebo interkulturní nesnášenlivosti.
Studenti získají při řešení úkolů z kresby dovednosti a poznatky uplatnitelné ve Vv na I.st. Nedílnou součástí plnění úkolů je sledování didaktických aspektů uplatňování zmiňovaných technik v praxi.
Cílem předmětu je prostřednictvím vlastní tvorby rozvíjet dispozice učitele k analýze didaktických úloh. Student se v předmětu seznámí jednak se soudobými možnostmi vizuálního vyjadřování, jež zakládá umělecký zážitek na neobvyklém zacházení s časem a prostorem a také s výtvarnou tvorbou, která užívá jako hlavní výrazové prostředky tvar, objem, světlo, prostor a materiál. Na základě podnětů umění 2. pol. 20. stol. a umění 21. století si prakticky ověří nejrůznější prostředky výrazu, které lze uplatňovat ve výtvarné výchově dětí předškolního věku, kombinuje ve prospěch výtvarného úkolu výrazové prostředky i teoretické poznatky z různých oblastí umění a kultury. Studující vyhledává a prezentuje soudobé projevy vizuální kultury, k těmto příkladům vyjadřuje v řízeném dialogu svoje mínění.

Cílem předmětu je prostřednictvím vlastní tvorby rozvíjet dispozice učitele k analýze didaktických úloh. Student se v předmětu seznámí jednak se soudobými možnostmi vizuálního vyjadřování, jež zakládá umělecký zážitek na neobvyklém zacházení s časem a prostorem a také s výtvarnou tvorbou, která užívá jako hlavní výrazové prostředky tvar, objem, světlo, prostor a materiál. Na základě podnětů umění 2. pol. 20. stol. a umění 21. století si prakticky ověří nejrůznější prostředky výrazu, které lze uplatňovat ve výtvarné výchově dětí předškolního věku, kombinuje ve prospěch výtvarného úkolu výrazové prostředky i teoretické poznatky z různých oblastí umění a kultury. Studující vyhledává a prezentuje soudobé projevy vizuální kultury, k těmto příkladům vyjadřuje v řízeném dialogu svoje mínění.

Výcvik ä prohloubení základních reflektivních a sebereflektujících dovedností vztažených k uměleckým aktivitám, zejména ve vizuální oblasti. Rozvoj schopnosti identifikovat se s uměleckými zážitkovými obsahy a současně zaujímat estetickou distanci a reflektující poznávací distanci. Rozvoj počátečních dovedností metodické profesní reflexe s ohledem na psychosociální kontexty vizuální kultury a umění.
Cíle předmětu: Vybavit studenta základními znalostmi a rozvinout jeho dovednosti k analytickému posuzování a verbální interpretaci výtvarného projevu v nejširší škále hodnotových úrovní výtvarné tvorby (se zvláštním zaměřením na souvztažnosti a rozdíly mezi základními principy ontogenetického vývoje dětského výtvarného projevu a hlavními tendencemi historického vývoje výtvarné kultury). Teoretické východisko je založeno na hermeneutickém přístupu a sémiologii v souladu s konstruktivistickým pojetím výuky. Představit metodu hermeneutické interpretace a její proměňující se paradigma v závislosti na jejích ontologických, epistemologických a kritických východiscích jako nástroj kritického nahlížení vizuálního textu a komunikativního jednání. Uvedením do historických souvislostí přivádět k poznání, jak se hermeneutická metoda postupně oprošťuje od své původně pomocné interpretační funkce a jak získává pozici samostatné filosofické disciplíny. Zrelativizování existence jednotného objektivního světa se stává východiskem pro pluralitní chápání názorů a postojů individua i sociálních skupin, a tím toto pojetí dává vzniknout možnosti reflexe a mnohostranného dialogu.
Kurz je zaměřen na přípravu učitele na vyučování v uměleckých oborech výchovy. Cílem kurzu je vybavit účastníka kompetencemi k objevování nebo tvorbě poznatkově plodných a motivujících námětů, k jejich rozpracování do modelu vyučovací jednotky i do širšího projektového systému (řady, projekty), k jejich realizaci a jejich profesní reflexi spojené s navrhováním zlepšujících alternativ. Kurz má jednotné teoretické a koncepční východisko, ale různé vnitřní specializace na dílčí umělecké disciplíny (např. projektování výuky na ZŠ a SŠ v oboru multimédií, projektování výuky na ZŠ a SŠ v grafických technikách, projektování výuky na ZŠ a SŠ v práci s papírem a knižní kultuře apod.).
V předmětu studenti realizují vlastní výtvarný projekt na zvolené téma.
Cílem předmětu je vybavit studenty pedagogických studijních oborů kompetencemi pro tvorbu a zpracování dokumentačního audio a videozáznamu pro uměleckou a galerijní praxi. Studenti klasifikují systémy videotechniky a programového vybavení pro střih videa, porozumí základním pravidlům tvorby dokumentačního videozáznamu a analyzují možnosti praktické tvorby dokumentačního audio a videozáznamu.
Cílem předmětu je dále prohlubovat vědomí studujících o samotné tvorbě a účinku výtvarného (uměleckého) výrazu. Studující zkoumají a ověřují umělecké prostředky v oblasti plošných vizuálně obrazných vyjádření, přičemž ke kresebným a malířským aktivitám přibudou aktivity grafické a kombinované. Zkoumání je zaměřeno na vztahy mezi vlastním uměleckým záměrem (osobní výpovědí) a způsobem vyjádření (projektem). Studující objevují pro svůj tvůrčí záměr vhodný způsob vyjádření ve výtvarném umění (zejména v současném), anebo volí vlastní způsob vyjádření a následně hledají jeho vazby na výtvarné umění. V obou případech jsou studující vedeni k reflektování a interpretování tvůrčího procesu od záměru k realizaci včetně výsledného výrazu. V reflexi a v interpretaci sledují zejména souvislosti mezi vlastní výtvarnou (uměleckou) tvorbou, výtvarným uměním a výtvarnou výchovou předškoláků.
Studenti získají při řešení úkolů z kresby dovednosti a poznatky uplatnitelné ve Vv na I.st. Nedílnou součástí plnění úkolů je sledování didaktických aspektů uplatňování zmiňovaných technik v praxi.
Teoretický vhled do problematiky výtvarné výchovy. Okruhy dílčích témat zastřešují témata dětský výtvarný projev, koncepce kreslení a výtvarné výchovy, proces výtvarné výchovy, teorie a didaktika výtvarné výchovy.
Cílem předmětu je vybavit studenta teoretickými znalostmi pro uplatnění mediální výchovy a mediální komunikace ve škole s důrazem na vizuální gramotnost.
Cílem předmětu je vybavit studenty pedagogických studijních oborů základní znalostí práce v prostředí multimediálních grafických aplikací a seznámit je se základními postupy tvorby animovaných a interaktivních dokumentů pro potřeby vzdělávání.
Uvést studenta do problematiky tvorby multimédií v souvislosti se současnými stylizačními postupy a možnostmi digitální fotografie a videa, animace, zvuku, interaktivních a hypertextových médií, včetně Internetu. Student se naučí analyzovat a tvořit fotografické, audiovizuální a multimediální projekty, dále v rovině softwarové podpory stylizované multimediální tvorby získají technicko-instrumentační gramotnost a dovednosti v oblasti aplikování komunikačních módů obrazu a zvuku.
Cílem předmětu je pochopit podstatu a možnosti fotografie jako součásti globální kultury a umění v kontextu vzdělávání a dále: uvést studenta pedagogického studijního programu do problematiky fotografické tvorby; seznámit se s možnostmi práce a stylizace fotografie prostřednictvím bitmapových editorů; seznámit se s fotografickou tvorbou a výrazovými prostředky fotografie v kontextu dějin umění a historického vývoje společnosti; rozvinout schopnost analyzovat a hodnotit fotografické dílo ve všech fotografických žánrech - zejména dokumentární a abstraktní formy, zátiší, makrofotografie, krajina a architektura, reklamní a módní fotografie.