Cílem předmětu je rozvíjet jazyk nejen z pohledu všeobecných jazykových dovedností, ale i ve vztahu ke kontextu školního prostředí 1. stupně základních škol. Jsou zohledněny jazykové potřeby budoucích učitelů anglického jazyka na 1. stupni. Cílem je dále rozvíjet jazykové prostředky a řečové dovednosti studentů tak, jak odpovídají úrovni B1 B2 Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. Je rozvíjena schopnost recepce, interakce a produkce. Cílem je rovněž osvojení základních pojmů z lexikologie, přičemž teoretický výklad bude doplněn praktickými aktivitami, které jsou modelovány tak, aby byly zároveň využitelné v učitelské praxi na 1. stupni ZŠ. To vše významně přispěje k rozšíření slovní zásoby, k orientaci v lexiku anglického jazyka a k upevnění zásad práce s cizojazyčným slovníkem.
Studenti jsou seznámeni s principy efektivního využití a integrace ICT ve výuce jazyků. Osvojí si určití dovednosti spojené s používanámí ICT.
Studenti se seznámí s principy efektivního obsahově a jazykově integrovaného učení a osvojí si postupy tvorby obsahově a jazykově integrované učební jednotky.
Předmět rozvíjí jazyk nejen z pohledu všeobecných jazykových dovedností, ale i ve vztahu ke kontextu školního prostředí základních škol. Zohledňuje jazykové potřeby budoucích učitelů, které souvisejí s výukou anglického jazyka na 1. stupni ZŠ. Studenti si osvojí jazykové prostředky a dále rozvíjejí řečové dovednosti tak, jak odpovídají úrovni B1+ Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. Rozšiřují si slovní zásobu umožňující komunikaci v běžném denním styku v rámci známých situací a témat. Cílem je rovněž osvojení základních znalostí ze syntaxu a morfologie, tj. pevné postavení větných členů ve větě jednoduché, identifikace nesložitých souvětí, pravidla tvoření plurálu podstatných jmen, stupňování přídavných jmen, tvoření a užití některých slovesných časů včetně stránky fonologické a pravidla užívání členu určitého a neurčitého.