Student si osvojí základy didaktiky předmětů o přírodě a společnosti v MŠ. Pochopí principy RVP PV a ŠVP PV. Zapamatuje si základní vědecké pojmy. Zaměří se na aplikování metod, organizačních forem, didaktických prostředků v MŠ. Využívá tvořivé postupy k dosahování pozitivního klimatu v MŠ. Důraz klade na praktické osvojování znalostí a dovedností a na práci se zoologickým materiálem. Rozlišuje fenologické, epizodické a ekologické pojetí vnímání předmětů o přírodě a společnosti v regionálním kontextu.
Uvedení studentů do systému komplexní péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami v duchu současného integračního paradigmatu speciální pedagogiky.
Cílem předmětu je porozumět aktuálním trendům v předškolním vzdělávání, hlouběji se zajímat o dění v předškolní pedagogice a seznámit se v rámci této oblasti s problematikou legislativy, profesní etiky, interkulturní výchovy a vzdělávání ve světě.
Cílem předmětu je naučit se chápat princip stanovování cílů, prostředků a volby vhodných metod výchovně vzdělávacího procesu z hlediska psychosomatického vývoje dítěte předškolního věku a to ve vztahu k Rámcovému vzdělávacímu programu pro předškolní vzdělávání.
Cílem předmětu je nabídnout studentům učitelství pro mateřské školy základy diagnostikování předškolního dítěte v práci učitele MŠ - v teoretické i praktické rovině. Hlavním cílem je porozumění věkovým i individuálním zvláštnostem předškoláka, znalost diagnostických metod i jejich praktického využití, rozvíjení schopnosti budoucích učitelů MŠ podílet se na optimálním rozvoji osobnosti předškoláka.
Cílem předmětu je získat základní informace o předškolní pedagogice jako vědní disciplíně a o klíčových pojmech, se kterými se budou studující při studiu pedagogických disciplín setkávat. Studenti porozumí novému paradigmatu pedagogiky v procesu transformačních změn v ČR. Získá znalostní a postojový základ pro další aplikaci pedagogické teorie v oboru.
Cílem předmětu je, aby student porozuměl základním pedagogickým pojmům, uměl vymezit její cíl a obsah, dokázal zargumentovat vývoj názorů na výchovu a vzdělávání ve společensko-historických souvislostech, znal současné pedagogické směry, jejich zaměření a obsah a na základě těchto znalostí dokázal srovnat jednotlivé systémy a vymezit jejich klíčové oblasti.
Cílem předmětu je osvojení základních znalostí, dovedností a postojů v oblasti pedagogické teorie a jejího významu pro výchovnou a vzdělávací praxi, v oblasti vývoje názorů na výchovu a v oblasti pedagogické komunikace.
Cílem předmětu je, aby student porozuměl základním pedagogickým pojmům, uměl vymezit její cíl a obsah, dokázal zargumentovat vývoj názorů na výchovu a vzdělávání ve společensko-historických souvislostech, znal současné pedagogické směry, jejich zaměření a obsah a na základě těchto znalostí dokázal srovnat jednotlivé systémy a vymezit jejich klíčové oblasti.
Uvedení studentů do systému komplexní péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami v duchu současného integračního paradigmatu speciální pedagogiky. V obsahu je kladen důraz na pochopení specifik vztahu minorit lidí s jednotlivými typy postižení a intaktní majority. Studentům bude představena historie vztahu společnosti k lidem s postižením, budou seznámeni se základní terminologií, s interdisciplinárním konceptem oboru a jeho strukturou, získají základní orientaci v relevantní legislativě a v systému péče ve školství a v sociální péči.