Cílem předmětu je připravit studenty na požadavky ke státní závěrečné zkoušce z předmětů ošetřovatelství, klinických oborů, edukační činnosti sestry, psychologie a komunikace, managementu a výzkumu.
Cílem předmětu psychologie je seznámit studenty se základy lékařské psychologie a ukázat správné využití poznatků v ošetřovatelském procesu.
Předmět je koncipován jako teoreticko-praktický a patří ke komplexu základních odborných předmětů. Cílem předmětu gynekologie a porodnictví je seznámit studenty se specifiky ošetřování gynekologických pacientek. Seznámit studentky s péčí o fyziologické a rizikové gravidity. Rozpoznat život a zdraví ohrožující stavy a jejich řešení.
Cílem předmětu Ošetřovatelská péče o ženu s poruchou cyklu je uvést studenty do problematiky poruch menstruačního cyklu, objasnit ošetřovatelskou péči při poruchách menstruačního cyklu, vysvětlit zásady životosprávy při poruchách menstruačního cyklu.
Předmět je koncipován jako teoreticko-praktický a patří ke komplexu základních odborných předmětů. Cílem předmětu je poskytnout odborné informace o klinickém obraze nemocných s chorobami gastrointestinálního traktu (GIT) a způsobu ošetřovatelské péče o nemocné s těmito chorobami. Studenti se naučí analyzovat konkrétní potřeby nemocných, nacvičí si aplikaci ošetřovatelského procesu na konkrétních kasuistikách nemocných s uvedenými chorobami. Naučí se analyzovat konkrétní potřeby nemocných a budou seznámeni s edukačními programy u jednotlivých onemocnění. Student bude seznámen se zásadami prevence nádorového onemocnění GIT.
Cílem předmětu je usnadnit komunikaci mezi zdravotnickým pracovníkem a pacientem. Student si osvojí základní terminologii v komunikaci a pozná různé poruchy komunikace. Studenti se seznámí se základy verbální komunikace, různými typy rozhovorů, osvojí si základy nonverbální komunikace a zvládnou základy asertivního chování.
Předmět je součástí komplexu oborů profilujících všeobecnou sestru. Poskytuje studentům ucelené informace o zdravotním stavu pacienta a o moderních diagnostických a vyšetřovacích metodách v klinických oborech medicíny. Umožňuje získat manuální zručnost a techniku fyzikálního vyšetření, posoudit zdravotní stav jedince, ovlivnit postoje pacienta k vlastnímu zdraví. Naučí studenty monitorovat stav nemocného po diagnostických vyšetřeních a předvídat možné komplikace a poskytnout první pomoc při akutním stavu.
Předmět je součástí komplexu oborů profilujících všeobecnou sestru. Poskytuje studentům ucelené informace o zdravotním stavu pacienta a o moderních diagnostických a vyšetřovacích metodách v klinických oborech medicíny. Umožňuje získat manuální zručnost a techniku fyzikálního vyšetření, posoudit zdravotní stav jedince, ovlivnit postoje pacienta k vlastnímu zdraví. Naučí studenty monitorovat stav nemocného po diagnostických vyšetřeních a předvídat možné komplikace a poskytnout první pomoc při akutním stavu.
Předmět je součástí komplexu oborů profilujících všeobecnou sestru. Poskytuje studentům ucelené informace o zdravotním stavu pacienta a o moderních diagnostických a vyšetřovacích metodách v klinických oborech medicíny. Umožňuje získat manuální zručnost a techniku fyzikálního vyšetření, posoudit zdravotní stav jedince, ovlivnit postoje pacienta k vlastnímu zdraví. Naučí studenty monitorovat stav nemocného po diagnostických vyšetřeních a předvídat možné komplikace a poskytnout první pomoc při akutním stavu.
Předmět je koncipován jako teoreticko-praktický a patří ke komplexu základních odborných předmětů. Cílem předmětu je poskytnout odborné informace o klinickém obraze nemocných s chorobami gastrointestinálního traktu (GIT) a způsobu ošetřovatelské péče o nemocné s těmito chorobami. Studenti se naučí analyzovat konkrétní potřeby nemocných, nacvičí si aplikaci ošetřovatelského procesu na konkrétních kasuistikách nemocných s uvedenými chorobami. Naučí se analyzovat konkrétní potřeby nemocných a budou seznámeni s edukačními programy u jednotlivých onemocnění. Student bude seznámen se zásadami prevence nádorového onemocnění GIT.
Předmět je koncipován jako teoreticko-praktický a patří ke komplexu základních odborných předmětů. Cílem předmětu je poskytnout odborné informace o klinickém obraze nemocných s chorobami ledvin a močových cest a o poskytování ošetřovatelské péče. Studenti se naučí analyzovat konkrétní potřeby nemocných, nacvičí si aplikaci ošetřovatelského procesu na konkrétních kasuistikách nemocných s uvedenými chorobami. Naučí se analyzovat konkrétní potřeby nemocných a budou seznámeni s edukačními programy u jednotlivých onemocnění. Student bude seznámen s prevencí nádorového onemocnění ledvin a močových cest a dalšího onemocnění ledvin (litiáza, renální insuficience).
Cílem předmětu je seznámit studenty s problematikou ošetřovatelské péče u dialyzovaných nemocných.
Cílem předmětu je seznámit studenty s pravidly komunikace s handicapovaným pacientem, s pacientem problémovým nebo s pacientem těžce nemocným. Pomocí aktivizačních metod si studenti osvojí dovednosti komunikace specificky zaměřené na oblast porodní asistence.
Předmět rozšiřuje předměty psychologie, etiky a komunikace. Je zaměřen především na nácvik a využití některých psychoterapeutických technik v práci porodní asistentky. Formuje osobnost porodní asistentky a společně s ostatními oborovými předměty vytváří profilující komplex.
Předmět je koncipován jako teoreticko-praktický s praktickým dosahem do práce všeobecné sestry. Předmět zdůrazňuje rozlišnosti ošetřovatelské péče u jedinců s různými náboženskými, kulturními, etnickými charakteristikami.
Předmět je koncipován jako teoretický s praktickým dosahem do práce porodní asistentky. Předmět zdůrazňuje rozlišnosti ošetřovatelské péče u žen s různými náboženskými, kulturními, etnickými charakteristikami.
Předmět je koncipován jako teoreticko-praktický s praktickým dosahem do práce všeobecné sestry. Předmět zdůrazňuje rozlišnosti ošetřovatelské péče u jedinců s různými náboženskými, kulturními, etnickými charakteristikami
Cílem kurzu je seznámit studenty s hlubšími charakteristikami (kulturními, náboženskými, sociálními, vzdělanostními) vybraných etnických skupin obyvatelstva a následně je naučit uplatňovat získané teoretické multikulturní znalosti v praxi při uspokojování potřeb klienta.
Cílem teoretické části předmětu je seznámit posluchače se základními informacemi potřebnými k poskytování kvalitní ošetřovatelské péče pacientům s různými druhy infekčních nemocí. Při přednáškách studenti získají potřebné teoretické znalostí o konkrétních nemocech. V rámci cvičení v předmětu budou studenti s problematikou seznámeni prakticky a osvojí si aplikaci teoretických znalostí přímo do praxe. Cílem praktické výuky je pochopení základních rozdílů a zásad v péči o pacienty s infekčním onemocněním, a osvojení si holistického přístupu v péči po tyto pacienty.
Cílem teoretické části předmětu je seznámit posluchače se základními informacemi potřebnými k poskytování kvalitní ošetřovatelské péče pacientům s různými druhy infekčních nemocí. Při přednáškách studenti získají potřebné teoretické znalostí o konkrétních nemocech. V rámci cvičení v předmětu budou studenti s problematikou seznámeni prakticky a osvojí si aplikaci teoretických znalostí přímo do praxe. Cílem praktické výuky je pochopení základních rozdílů a zásad v péči o pacienty s infekčním onemocněním, a osvojení si holistického přístupu v péči po tyto pacienty.