Cílem předmětu je seznámit studenty s pravidly komunikace s handicapovaným pacientem, s pacientem problémovým nebo s pacientem těžce nemocným. Pomocí aktivizačních metod si studenti osvojí dovednosti komunikace specificky zaměřené na oblast porodní asistence.
- Teacher: Ratislavová Kateřina
Předmět řeší problematiku psychologie ve zdravotnictví, bio-psycho-sociální souvislosti nemoci, psychologickou problematiku v oblasti gynekologie a porodnictví.
- Teacher: Kroupová Lenka
- Teacher: Ratislavová Kateřina
Cílem předmětu je seznámit studentky s principy kvalitativního a kvantitativního výzkumu jako takového. Studentky pak získají tyto způsobilosti: budou umět definovat zkoumaný problém, stanoví si cíle, případně hypotézy a zvolí vhodnou metodologii výzkumného šetření. Neméně důležité pak je, aby byly studentky schopné výsledky výzkumů zařadit do ošetřovatelské praxe.
- Teacher: Bejvančická Petra
- Teacher: Frei Jiří
- Teacher: Janoušková Kristina
- Teacher: Krocová Jitka
- Teacher: Kroupová Lenka
- Teacher: Křivková Jana
- Teacher: Nováková Jaroslava
- Teacher: Ratislavová Kateřina
- Teacher: Vaňková Milena
Cílem předmětu je seznámit studentky s principy kvalitativního a kvantitativního výzkumu jako takového. Studentky pak získají tyto způsobilosti: budou umět definovat zkoumaný problém, stanoví si cíle, případně hypotézy a zvolí vhodnou metodologii výzkumného šetření. Neméně důležité pak je, aby byly studentky schopné výsledky výzkumů zařadit do ošetřovatelské praxe.
- Teacher: Bejvančická Petra
- Teacher: Frei Jiří
- Teacher: Horová Jana
- Teacher: Janoušková Kristina
- Teacher: Krocová Jitka
- Teacher: Kroupová Lenka
- Teacher: Křivková Jana
- Teacher: Nováková Jaroslava
- Teacher: Ratislavová Kateřina
- Teacher: Vaňková Milena
Cílem předmětu je seznámit a naučit studenty využívat efektivní metody sociální interakce a komunikace pro zajišťování ošetřovatelského procesu u pacientů s přihlédnutím ke specifickým potřebám pacientů a jejich rodinných příslušníků. Zahrnuje informace o obecných základech komunikace i způsobech komunikace s pacientem v jednotlivých fázích onemocnění. Studenti se seznámí s adekvátními reakcemi na problémové situace související s péčí o pacienty.
Cvičení zahrnují problematiku sociální interakce a komunikace v práci všeobecné sestry.
- Teacher: Kroupová Lenka
- Teacher: Ratislavová Kateřina
Cílem předmětu je seznámit a naučit studenty využívat efektivní metody sociální interakce a komunikace pro zajišťování ošetřovatelského procesu u pacientů s přihlédnutím ke specifickým potřebám pacientů a jejich rodinných příslušníků. Zahrnuje informace o obecných základech komunikace i způsobech komunikace s pacientem v jednotlivých fázích onemocnění. Studenti se seznámí s adekvátními reakcemi na problémové situace související s péčí o pacienty.
Cvičení zahrnují problematiku sociální interakce a komunikace v práci všeobecné sestry.
- Teacher: Kroupová Lenka
- Teacher: Ratislavová Kateřina
Cílem předmětu je seznámení se základy teorie komunikace verbální i neverbální. Získání elementárních znalostí
a objasnění pravidel komunikace ve zdravotnické praxi i pro osobnostní růst. Aktivizačními metodami si studenti osvojí a zdokonalí komunikační dovednosti.
- Teacher: Kroupová Lenka
Předmět je koncipován jako teoreticko-praktický. Tvoří teoretický základ studijního programu ošetřovatelství jako moderní vědní disciplíny s vlastní terminologií, klasifikačními systémy a metodologií, předmětem zkoumání
a hodnotovým systémem. Cílem předmětu je uvést studenty do problematiky koncepčních modelů v ošetřovatelství
a seznámit je s využitím ve zdravotnické praxi.
- Teacher: Krocová Jitka
- Teacher: Křivková Jana
- Teacher: Nováková Jaroslava
- Teacher: Ratislavová Kateřina
- Teacher: Vaňková Milena
Předmět je koncipován jako teoreticko-praktický. Tvoří teoretický základ studijního programu ošetřovatelství jako moderní vědní disciplíny s vlastní terminologií, klasifikačními systémy a metodologií, předmětem zkoumání
a hodnotovým systémem. Cílem předmětu je uvést studenty do problematiky koncepčních modelů v ošetřovatelství
a seznámit je s využitím ve zdravotnické praxi.
- Teacher: Krocová Jitka
- Teacher: Křivková Jana
- Teacher: Nováková Jaroslava
- Teacher: Ratislavová Kateřina
- Teacher: Vaňková Milena
Studenti pochopí hlavní úkol profesionální ošetřovatelské praxe, osvojí si myšlenkové postupy v jednotlivých fázích ošetřovatelského procesu. Předmět systematicky seznamuje s metodologií ošetřovatelského procesu, se způsoby a formami dokumentace ošetřovatelské péče stejně jako s klasifikacemi lidských potřeb ve vztahu ke zdraví, nemoci nebo zdravotnímu postižení.
- Teacher: Krocová Jitka
- Teacher: Křivková Jana
- Teacher: Nováková Jaroslava
Cílem předmětu je seznámit studenty s problematikou oboru zdravotnické psychologie, vymezit a osvojit si základní psychologické pojmy, přijmout bio-psycho-sociální model nemoci, osvojit si psychologické ovlivňování bolesti, strachu, aplikovat sociální dovednosti vedoucí ke zvýšení kvality ošetřovatelského procesu u pacienta.
- Teacher: Kroupová Lenka
- Teacher: Ratislavová Kateřina
Cílem předmětu je usnadnit komunikaci mezi zdravotnickým pracovníkem a pacientem. Studenti se seznámí se specifiky komunikace u různých skupin pacientů. Naučí se způsoby komunikace s hendikepovanými nemocnými, osvojí si zásady komunikace u nemocných různých věkových kategorií a seznámí se se styly komunikace u nemocných se specifickými potřebami.
- Teacher: Kroupová Lenka
Cílem předmětu je seznámit a naučit studenty využívat efektivní metody sociální interakce a komunikace pro zajišťování ošetřovatelského procesu u pacientů s přihlédnutím ke specifickým potřebám pacientů a jejich rodinných příslušníků. Zahrnuje informace o obecných základech komunikace i způsobech komunikace s pacientem v jednotlivých fázích onemocnění. Studenti se seznámí s adekvátními reakcemi na problémové situace související s péčí o pacienty.
Cvičení zahrnují problematiku sociální interakce a komunikace v práci všeobecné sestry.
- Teacher: Kroupová Lenka
- Teacher: Ratislavová Kateřina
Cílem předmětu je usnadnit komunikaci mezi zdravotnickým pracovníkem a pacientem. Studenti se seznámí se specifiky komunikace u různých skupin pacientů. Naučí se způsoby komunikace s hendikepovanými nemocnými, osvojí si zásady komunikace u nemocných různých věkových kategorií a seznámí se se styly komunikace u nemocných se specifickými potřebami.
- Teacher: Kroupová Lenka
- Teacher: Nová Holoubková Jana
Cílem předmětu je uvést studenty do problematiky první pomoci a předat poznatky z medicíny katastrof a krizového managementu.
- Teacher: Bejvančická Petra
Cílem předmětu je uvést studenty do problematiky první pomoci a předat poznatky z medicíny katastrof a krizového managementu.
- Teacher: Bejvančická Petra
Cílem předmětu Akutní a kritické stavy v ošetřovatelské péči je seznámit studenty s oborem, který pojednává o nemocných s akutními život ohrožujícími stavy.
- Teacher: Frei Jiří
- Teacher: Krocová Jitka
- Teacher: Machart Stanislav