Vymezit pojmy lidský pohyb, motorika, motorická činnost a představit jejich rozdělení. Charakterizovat motorické předpoklady člověka a přestavit taxonomii pohybových schopností. Seznámit s pohybovými schopnostmi, jejich strukturou, diagnostikou a metodami rozvoje. Informovat o vývoji, principech, zásadách motorického vývoje, metodách sledování motorického vývoje a motorických vývojových testech. Upozornit na biologické a somatické předpoklady k motorice a možnosti jejich hodnocení v TSV. Definovat pojmy motorická insufience a lateralita. Vytvořit představu o ontogenezi motoriky, věkových a pohlavních zvláštnostech. Představit metody hodnocení těl.výkonnosti, vlastnosti motorických testů.
Seznámit studenta teoreticky i prakticky s herními činnostmi jednotlivce, herními kombinacemi a řízením utkání jak v házené tak v basketbalu.
Uvést studenty do problematiky základů lezení na umělé stěně a ve skalním terénu.
Cílem předmětu je vybavit studenty učitelských oborů (s výjimkou studentů oborové tělesné výchovy) základními znalostmi a dovednostmi souvisejícími s tělovýchovnými aktivitami na základních a středních školách. Předmět je především zaměřen na tyto disciplíny: zdravotní tělesná výchova, moderní pohybové formy a redukční cvičení, úpoly a sebeobrana, badminton, florbal, basketbal, volejbal, stolní tenis, kondiční posilování. Předmět se zaměřuje na problematiku právních aspektů vybraných školních aktivit, na základní aspekty výuky tělesné výchovy na školách a na základní didaktické aspekty výuky TV na školách různých typů.
Cílem předmětu je vybavit studenty celého spektra učitelských oborů (s výjimkou studentů oborové tělesné výchovy) základními znalostmi a dovednostmi souvisejícími s tělovýchovnými aktivitami na základních a středních školách. Předmět je zaměřen na tyto oblasti: pěší turistika, vodní turistika, cykloturistika, základy outdoorových aktivit, sport a pobyt v přírodě, základy sportovního lezení, in-line bruslení, zimní turistika, sjezdové lyžování a snowboarding. Předmět se zaměřuje na problematiku právních aspektů mimorozvrhových školních akcí se sportovním zaměřením, na základní bezpečnostní aspekty mimorozvrhových školních akcí se sportovním zaměřením, na základní organizační a didaktické zásady mimorozvrhových školních akcí se sportovním zaměřením.
1. Uvést studenty do problematiky cvičení dětí mladšího školního věku se zdravotními aspekty. Seznámit je s neurofyziologickými zákonitostmi řízení motoriky. Aplikovat tyto teoretické podklady k následnému sestavování pohybové intervence, jež povede k fyziologické posturální funkci dětí. Prostřednictvím zpětné vazby umocnit přesné provádění jednotlivých cvičebních tvarů s vědomou kontrolou a optimálním dýcháním. Vytvořit představu vhodné pohybové aktivity při vybraných interních oslabeních. 2. Uvést studenty do problematiky základního plavání a elementární plavecké gramotnosti, vodní záchrany, bezpečnosti a organizaci plaveckého výcviku.
Uvést studenty do problematiky výuky pohybových činností u dětí mladšího školního věku, didaktické terminologie, představit teoretický základ didaktiky tělesné výchovy se zaměřením na realizaci a zpětnou analýzu vyučovacího procesu.
Cílem předmětu je rozvinout studentovy předpoklady a kompetence k řešení odborných problémů, ověřit jeho schopnost syntézy poznatků a jejich aplikace na vybrané téma.
Poskytnout studentům základní orientaci v oblasti tělesné výchovy, sportu a pohybové rekreace.
Uvést studenty do problematiky cvičení dětí předškolního věku se zdravotními aspekty. Seznámit je s neurofyziologickými zákonitostmi řízení motoriky a s následným sestavováním pohybového programu. Prostřednictvím zpětné vazby umocnit přesné provádění jednotlivých cvičebních tvarů s vědomou kontrolou a optimálním dýcháním. Vytvořit představu vhodné pohybové aktivity při vybraných interních oslabeních. Využívat psychomotorické hry a pestré pomůcky pro harmonický vývoj dětí.
Uvést studenty do problematiky výuky pohybových činností, didaktické terminologie, představit teoretický základ didaktiky tělesné výchovy se zaměřením na realizaci a zpětnou analýzu vyučovacího procesu.
Uvést studenty do problematiky praktické výuky na cvičné střední škole včetně získávání zkušeností při modelových situacích v hromadné, skupinové a individuální formě vyučování.
Uvést studenty do problematiky praktické výuky na cvičné základní škole včetně získávání zkušeností při modelových situacích v hromadné, skupinové a individuální formě vyučování.
Uvést studenty do problematiky výuky sportovních her a atletiky na 1.stupni ZŠ. Vysvětlit metodické postupy při nácviku základních herních činností jednotlivce, útočných a obranných kombinací, atletických dovedností.
Uvést studenty do problematiky výuky školního i komerčního lyžování. Seznámit studenty s praktickými dovednostmi z oblasti techniky a metodiky sjíždění a zatáčení - druhy oblouků, metodikou nácviku. Objasnit pojmy a rozebrat problémy ostatních pohybových aktivit v horách, didaktiky lyžování, lyžování dětí, lyžování starší populace a zdravotně postižených. Připravit studenty pro splnění požadavků (MŠMT) licence "Instruktor lyžování".
Uvést studenty do problematiky motorických předpokladů, jejich vývoje, diagnostiky a rozvoje.
Uvést studenty do problematiky výuky školního i komerčního lyžování. Seznámit studenty s praktickými dovednostmi z oblasti běhu na lyžích, techniky a metodiky sjíždění a zatáčení - všestranná a specializovaná průprava. Objasnit pojmy a rozebrat problémy v oblasti techniky a metodiky běhu na lyžích a sjíždění a zatáčení, bezpečnosti při pobytu v horách a při přípravě a udržbě lyží - běžeckých i sjezdových. Připravit studenty pro splnění požadavků (MŠMT) licence "Instruktor lyžování".
Cílem tohoto předmětu je zdokonalování techniky a výkonnostního růstu ve vybraných atletických disciplínách s důrazem na úroveň pohybových dovedností. 
Studenti získají schopnost vymezení problému a sestavení nárysu výzkumného plánu, osvojí si pokročilejší metody a techniky techniky výzkumu, rozšíří své kompetence v oblasti tvorby a hodnocení testů. Bude rozvíjena schopnost kritického hodnocení výzkumných prací.