Cílem předmětu je seznámit posluchače se sociálními aspekty formování osobnosti a jejím chováním v sociálních situacích.
Cílem je motivovat studenta k osvojení si základní terminologie obecné a vývojové psychologie, zprostředkovat znalosti v oblasti analýzy poznávacích procesů a vývoje osobnosti a naučit se aplikovat získané poznatky při řešení praktických problémů.
Cílem předmětu je seznámení se světem práce a pracovní činnosti z psychologického pohledu a s vybranými koncepcemi a teoriemi organizace včetně analýzy základních manažerských aktivit ve vztahu k vedení lidí v organizaci.
Cílem předmětu je vybavit studenty základními poznatky o osobnosti dítěte předškolního věku. Student/ka získá ucelený pohled na strukturu osobnosti dítěte předškolního věku včetně charakteristických projevů v náročných životních situacích.
Cílem je vybavit studenty učitelství 1. stupně základními poznatky o psychickém vývoji, o vývojových změnách v životě člověka a jejich variabilitě. Zdokonalit jejich znalosti o mechanizmech variability psychického vývoje, interindividuálních a intersexuálních rozdílech. Prohloubit jejich znalosti o vývoji dítěte, potřebách člověka v jednotlivých etapách ontogeneze.
Cílem předmětu je vybavit studenty kompetencemi v oblasti krizové intervence.
Rozvinutí dovedností efektivního jednání na základě praktických cvičení v komunikativních dovednostech.
Cílem předmětu je osvojit si základní kategorie z psychopatologie, poznání faktorů podmiňujících duševní zdraví a identifikace konkrétních projevů duševních poruch. Získat přehled o psychické deprivaci v dětství a patologii rodinného prostředí.
Student/ka si uvědomí možnosti i limity poznávání osobnosti žáka učitelem. Bude seznámen/a s pozitivy i riziky longitudinálních a průřezových metod a získá orientaci v bazální klasifikaci psychodiagnostických metod. Bude znát zásady konstrukce a aplikace klinických metod. Na základě studia autentického psychodiagnostického materiálu pochopí často užívané principy projektivních technik a specifika dětské diagnostiky. Bude znát také kriteria členění psychoterapeutických metod a seznámí se s případovými studiemi individuální i skupinové psychoterapie.
Cílem předmětu je vybavit studenty základními informacemi pro práci se žáky s psychickou poruchou.
Cílem předmětu je osvojit si základní kategorie z psychopatologie, poznání faktorů podmiňujících duševní zdraví a identifikace konkrétních projevů duševních poruch. Získat přehled o psychické deprivaci v dětství a patologii rodinného prostředí.
Cílem předmětu je vybavit studenty základními informacemi pro práci se žáky s psychickou poruchou.
Cílem předmětu je seznámit posluchače se sociálními aspekty formování osobnosti a jejím chováním v sociálních situacích.
Studenti učitelství praktického vyučování a odborného výcviku získají systém znalostí o průběhu psychického vývoje a jeho variabilitě (interindividuální a intersexuální) s ohledem na jejich praktické uplatnění
Cílem předmětu je seznámit studenty s problematikou oboru zdravotnické psychologie, vymezit a osvojit si základní psychologické pojmy, získat dovednosti psychologického vedení pacienta před prováděním, při a po závažném léčebném výkonu, adekvátně umožnit zlepšování kvality života chronicky a závažně nemocných pacientů. Naučit se aplikovat psychohygienické a sociální dovednosti.
Cílem předmětu je seznámit studenty s problematikou oboru zdravotnické psychologie, vymezit a osvojit si základní psychologické pojmy, získat dovednosti psychologického vedení pacienta před prováděním, při a po závažném léčebném výkonu, osvojit si psychologické ovlivňování bolesti, strachu, adekvátně umožnit zlepšování kvality života chronicky a závažně nemocných pacientů. Naučit se aplikovat psychohygienické a sociální dovednosti
Cílem je motivovat studenta k osvojení si základní terminologie obecné a vývojové psychologie, zprostředkovat znalosti v oblasti analýzy poznávacích procesů a vývoje osobnosti a naučit se aplikovat získané poznatky při řešení praktických problémů.
Cílem předmětu je seznámit studenty s problematikou oboru vývojové psychologie a zdravotnické psychologie, vymezit a osvojit si základní psychologické pojmy, přijmout bio-psycho-sociální model nemoci, aplikovat sociální dovednosti vedoucí ke zvýšení kvality ošetřovatelského procesu u pacienta v každém věkovém období.
Cílem předmětu je seznámit studenty s problematikou oboru zdravotnické psychologie, vymezit a osvojit si základní psychologické pojmy, přijmout bio-psycho-sociální model nemoci, osvojit si psychologické ovlivňování bolesti, strachu, aplikovat sociální dovednosti vedoucí ke zvýšení kvality ošetřovatelského procesu u pacienta.
Cílem kurzu je seznámit studenty se základní psychologickou terminologií a hlavními přístupy v psychologii. Předmět shrnuje základní poznatky o psychických procesech s důrazem na procesy poznávací. Pozornost bude rovněž věnována emočním a motivačním procesům.