Cílem předmětu je poskytnout studentům specifické informace podle zaměření a tématu jejich bakalářské práce či diplomové práce. Ověřit studentovu schopnost samostatně řešit dílčí odborný problém.
Cílem předmětu je zprostředkovat studentům orientační vhled do problematiky vzdělávání žáků v oboru chemie.
Seznámit se se základy z didaktiky chemických předmětů. Osvojovat si aplikaci poznatků a vědomostí získaných v pedagogice, psychologii a odborných předmětech do přípravy na vyučování na SŠ.
Navázat na základy z didaktiky chemických předmětů a na poznatky a vědomosti získané v pedagogice, psychologii a odborných předmětech. Osvojit si potřebné teoretické vědomosti a získat základní dovednosti pro kvalitní práci začínajícího pedagoga.
Předpokladem k absolvování je soubor znalostí, motivů a intelektuálních i manuálních dovedností především z obecné a anorganické chemie v úrovni základní a střední školy. Tento soubor je nezbytné považovat za východisko k realizaci efektivní psychodidaktické transformace. Než se však učitel dostává k uplatnění postupů vedoucích k didaktické transformaci učiva, je nezbytné, aby měl jasno v otázkách jeho vymezování. V nejobecnějším smyslu slova poskytuje vodítko "Rámcový vzdělávací program", který však musí učitel konkretizovat do takové podoby, jež je v souladu s cíli vzdělávání. Konkretizace učiva do školních kurikulárních dokumentů vyžaduje komplexně připraveného učitele, který získá v rámci studia předpoklad zohlednit celý soubor požadavků spočívajících v identifikaci a používaní základních pojmů, jejich naplňování odpovídajícím obsahem, vysvětlováním principů a kauzálních souvislostí přírodovědných dějů, zabezpečením experimentální podpory, vzájemné koordinace kvalitativního charakteru s nezbytnou kvantifikací a toto vše následně propojit se smysluplností a praktickým uplatněním poznávaného. Získání tohoto předpokladu lze považovat za vyšší úroveň proklamovaného cíle této disciplíny.
Cílem předmětu je obeznámit studenty s nejvýznamnějšími technickými aplikacemi základních chemických disciplin ve výrobním měřítku. Studenti mají porozumět základním principům chemických výrob v širokém slova smyslu a uvědomit si široké uplatnění produktů chemického průmyslu.

Navázat na základy z didaktiky chemických předmětů a na poznatky a vědomosti získané v pedagogice, psychologii a odborných předmětech. Osvojit si potřebné teoretické vědomosti a získat základní dovednosti pro kvalitní práci začínajícího pedagoga.