Seznámit studenty s vývojem projektového managementu (PM), se systémovým, procesním a znalostním přístupem k PM, se základními pojmy PM, s předprojektovou fází PM a studií proveditelností. Seznámit s definováním projektu, s projektovými plány a vypracováním jednotlivých druhů plánů, s řízením projektu ve fázi realizace, s managementem komunikace, kvality a projektových rizik, s definováním výkonnosti a s kontrolingovými metodami PM, s obchodní činností při řízení projektu a s uzavřením projektu, Naučit studenty základy používání program MS Project na podporu PM. Studenti budou připraveni pro získání certifikátu stupně D Společnosti pro projektové řízení (člen IPMA).
Seznámit studenty s metodami analýzy podnikových procesů včetně základů modelování a projektování těchto procesů s využíváním nástrojů podnikových informačních systémů.
Cílem předmětu je rozšířit znalosti a dovednosti z oblasti ekonomiky a řízení podniku, a to i s přihlédnutím na podmínky globalizujícího se prostředí. Prohlubuje znalosti v produkční oblasti, objasňuje problematiku finančního, investičního, strategického a nákupního řízení podniku. Dále je věnována pozornost dalším podnikovým aktivitám, se kterými je běžné se v podnikové praxi setkat jako controllingová, inovační, projektová, mzdová/personální agenda a kooperační činnosti podniku.
Cílem předmětu je rozšířit znalosti a dovednosti z oblasti ekonomiky a řízení podniku, a to i s přihlédnutím na podmínky globalizujícího se prostředí. Prohlubuje znalosti v produkční oblasti, objasňuje problematiku finančního, investičního, strategického a nákupního řízení podniku. Dále je věnována pozornost dalším podnikovým aktivitám, se kterými je běžné se v podnikové praxi setkat jako controllingová, inovační, projektová, mzdová/personální agenda, personální procesy a kooperační činnosti podniku.
Cílem předmětu je rozšířit znalosti a dovednosti z oblasti ekonomiky a řízení podniku, a to i s přihlédnutím na podmínky globalizujícího se prostředí. Prohlubuje znalosti v produkční oblasti, objasňuje problematiku finančního, investičního, strategického a nákupního řízení podniku. Dále je věnována pozornost dalším podnikovým aktivitám, se kterými je běžné se v podnikové praxi setkat jako controllingová, inovační, projektová, mzdová/personální agenda, personální procesy a kooperační činnosti podniku.
Poskytnout potřebné znalosti pro zásadní postupy v oblasti podnikání. Naučit studenty orientovat se v prostředí podnikatele. Vysvětlit základní pojmy a metody podnikatelské praxe.
Získat potřebné znalosti pro formulaci, implementaci a hodnocení strategického plánu podniku. Na základě získaných znalostí jsou studenti schopni prakticky provést základní kroky strategického plánování. Zvolená podnikatelská strategie je základem pro přípravu strategického plánu.
Získat potřebné znalosti pro formulaci, implementaci a hodnocení strategického plánu podniku. Na základě získaných znalostí jsou studenti schopni prakticky provést základní kroky strategického plánování. Zvolená podnikatelská strategie je základem pro přípravu strategického plánu.
Seznámit studenty se základními pojmy, metodami a postupy řešení rozhodovacích úloh a s teorií rozhodovacích procesů a s jejich praktickými aplikacemi. Vysvětlit modely multikriteriálního rozhodování a ilustrovat je praktickými příklady. Zahrnout riziko do rozhodovacích problémů a osvětlit práci s rizikem při rozhodování. Objasnit soudobé přístupy k systematickému řízení rizik v podnicích a organizacích. Sledovat strategickou a operační dimenzi risk managementu. Vysvětlit a vyzkoušet základní postupy pro řízení rizik v běžných projektech a ve firemní praxi. Naučit studenty testovat odolnost projektů a podnikatelských plánů proti dopadu rizik. Promítnout klíčová rizika do variant strategických scénářů. Pochopit činnosti prováděné v rámci řízení rizik uvnitř organizačních struktur podniků a organizací. Definovat přechod rizika v krizový vývoj.
Pochopit význam a funkce strategického managementu v kontextu podnikání moderní organizace a objasnit roli managera jako stratéga. Seznámit s přístupy, koncepty a postupy strategického managementu.Vybavit studenty znalostmi a dovednosti nezbytnými pro formulaci, výběr a implementaci optimální strategie(í). Představit studentům příklady dobré praxe a diskutovat případové studie.
Seznámit se základními pojmy, přístupy a zásadami managementu v organizaci. Objasnit principy výkonu základních manažerských funkcí (rozhodování, plánování, kontrola, organizování, vedení apod.). Charakterizovat práci manažerů na různých úrovních řízení a vést k pochopení významu manažerské práce v různých organizacích. Představit studentům příkladná řešení, diskutovat případové studie a vést je k obhajobě svých výstupů.
Cílem semináře je poznat hlavní nástroje personální politiky. V přednáškách bude věnována pozornost základům personálního řízení, budování organizace, motivaci a dalším personálním činnostem.
Seznámit studenty s vývojem projektového managementu (PM), se systémovým, procesním a znalostním přístupem k PM, se základními pojmy PM, s předprojektovou fází PM a studií proveditelností. Seznámit s definováním projektu, s projektovými plány a vypracováním jednotlivých druhů plánů, s řízením projektu ve fázi realizace, s managementem komunikace, kvality a projektových rizik, s definováním výkonnosti a s kontrolingovými metodami PM, s obchodní činností při řízení projektu a s uzavřením projektu, Naučit studenty základy používání program MS Project na podporu PM. Studenti budou připraveni pro získání certifikátu stupně D Společnosti pro projektové řízení (člen IPMA).
Poskytnout přehled o kategoriích podnikové ekonomiky, o podstatě podniku a podnikání, efektivnosti, cílech a typologii podniků, činnostech či funkcích podniku, majetkové a kapitálové výstavbě podniku, organizační struktuře podniku, nástrojích ekonomické analýzy, podnikových financích a investiční činnosti i o některých specifických ekonomikách.
Cílem předmětu je poskytnout komplexní pohled na podnik, seznámit s pojmy, podstatou, kategoriemi, procesy a výstavbou podnikového hospodářství. Předmět objasňuje cíle, funkce a činnosti podnikových vazeb. Seznamuje se strukturou podniku a jeho jednotlivými činnostmi a vazbami. Vytvoří se tak základ pro výuku navazujících předmětů.
Vstupní, samostatná část do základů podnikové ekonomiky. Poskytuje komplexní pohled na podnik. Seznamuje s pojmy, podstatou, kategoriemi, procesy a výstavbou podnikového hospodářství. Objasňuje cíle, funkce, činnosti podnikových vazeb. Seznamuje se strukturou podniku a jeho jednotlivými činnostmi a vazbami. Vytvoří se tak základ pro výuku navazujících předmětů.
Cílem předmětu je poskytnout komplexní pohled na podnik, seznámit s pojmy, podstatou, kategoriemi, procesy a výstavbou podnikového hospodářství. Předmět objasňuje cíle, funkce a činnosti podnikových vazeb. Seznamuje se strukturou podniku a jeho jednotlivými činnostmi a vazbami. Vytvoří se tak základ pro výuku navazujících předmětů.
Cílem předmětu je poskytnout komplexní pohled na podnik, seznámit s pojmy, podstatou, kategoriemi, procesy a výstavbou podnikového hospodářství. Předmět objasňuje cíle, funkce a činnosti podnikových vazeb. Seznamuje se strukturou podniku a jeho jednotlivými činnostmi a vazbami. Vytvoří se tak základ pro výuku navazujících předmětů.
Seznámit studenty s vývojem projektového managementu (PM), se systémovým, procesním a znalostním přístupem k PM, se základními pojmy PM, s předprojektovou fází PM a studií proveditelností. Seznámit s definováním projektu, s projektovými plány a vypracováním jednotlivých druhů plánů, s řízením projektu ve fázi realizace, s managementem komunikace, kvality a projektových rizik, s definováním výkonnosti a s kontrolingovými metodami PM, s obchodní činností při řízení projektu a s uzavřením projektu. Naučit studenty základy používání SW nástrojů podpory PM.
Seznámit studenty se základními pojmy a metodami systémových přístupů a jejich aplikací v managementu a připravit je ke komplexnímu, systémovému pohledu na socioekonomické problémy.