Cílem předmětu fyziologie je získání znalostí o normální funkci orgánových systémů člověka na úrovni mechanické, fyzikální i biochemické.
Předmět navazuje na znalosti stavby lidského těla, popisuje fyziologické funkce jednotlivých vnitřních systémů.
Předmět je koncipován jako teoreticko-praktický. Seznamuje s fyziologií jednotlivých orgánových systémů a organismu jako celku. Předpokládá aplikaci jeho znalostí do ostatních odborných předmětů a do praxe všeobecné sestry.
Je seznámit s problematikou bariér v životě zdravotně znevýhodněných osob, charakterizovat architektonické bariéry a seznámit s platnou legislativou při architektonickém plánování, seznámit se základními parametry pohybu osob s pohybovým a smyslovým handicapem v prostředí, dále objasnit principy tvorby bezbariérového prostředí ve městě a ve veřejných budovách, definovat kompenzační a technické pomůcky a prakticky naučit používání kompenzačních pomůcek při nácviku soběstačnosti v personálních a instrumentálních všedních denních činnostech.
Předmět popisuje základní fyziologické funkce jednotlivých vnitřních systémů lidského těla.
Předmět svým obsahem navazuje na poznatky získané v anatomii. Seznamuje posluchače s fyziologií jednotlivých orgánových systémů a organismu jako celku.
Předmět je koncipován jako teoreticko-praktický. Seznamuje s fyziologií jednotlivých orgánových systémů a organismu jako celku. Předpokládá aplikaci jeho znalostí do ostatních odborných předmětů a do praxe porodní asistentky.
Předmět je koncipován jako teoreticko-praktický. Seznamuje s fyziologií jednotlivých orgánových systémů a organismu jako celku. Předpokládá aplikaci jeho znalostí do ostatních odborných předmětů a do praxe všeobecné sestry.
Základním předpokladem k tomuto předmětu je znalost systematické anatomie týkající se kostí, kloubů, svalů, inervace a cévního zásobení horní a dolní končetiny. Předmět se následně soustředí na uvědomění si vzájemných vztahů anatomických struktur v jednotlivých krajinách a prostorech horní a dolní končetiny.
Cílem je plynule navázat na předmět Anatomie 1 z 1/ZS problematikou kardiovaskulárního systému, močového a pohlavního ústrojí, endokrinního a nervového systému. Závěrečná ústní zkouška pak ověřuje znalosti veškerých témat probraných v předmětech Anatomie 1 a Anatomie 2.
Seznámit studenty se základními principy a postupy léčebné aplikace klasické masáže a ošetřením jizvy.
Rozšířit znalosti studenta o možnosti využívání přístrojového vybavení, a to jak v diagnostice, tak i v následné terapii.
V ergoterapii je řada pracovních aktivit využívána k terapeutickým intervencím. Předmět studenty seznamuje s klíčovými koncepty, znalostmi a dovednostmi, včetně psychosociálních modelů zdraví a zaměstnávání, nezbytných k provádění hodnocení a intervencí ve vztahu k pracovnímu výkonu a provádění běžných denních aktivit. Klade důraz na uvědomění si požadavků, které konkrétní aktivita vyžaduje a kontext, ve kterém se realizuje, na její přizpůsobení, pozvolné stupňování a bezpečnou implementaci. Předmět si zároveň klade za cíl poskytnout studentům příležitost rozvinout své chápání procesu zaměstnávání a jeho teorií ve vztahu k udržení celkové pohody a zdraví.
Hlavním cílem tohoto předmětu je u studentů rozvíjet vědecký způsob uvažování a podpořit jejich orientaci na vyhledávání a řešení výzkumných problémů s ohledem na design a implementaci výzkumu. Studenti se naučí provádět kritickou rešerši literárních zdrojů, zpracovávat návrh výzkumného šetření, navrhovat takový design a metodologii, které jsou nejvhodnější k zodpovězení příslušné výzkumné otázky. Osvojí si znalosti o principech a konceptech výzkumného procesu, klíčových výzkumných přístupech a metodikách. Cílem předmětu je zvýšit u studentů povědomí o praxi založené na důkazech (Evidence-based practice),o jejím přínosu a strategii.
Cílem předmětu je seznámit studenty s technikou a terapeutickým působením pohybové aktivity Nordic walking.
Hlavním cílem předmětu je umožnit studentům rozvíjet znalosti a kognitivní dovednosti potřebné pro kompetentní a efektivní implementaci ergoterapeutického procesu. Prostřednictvím případových studií probíraných v rámci seminářů, s podporovou teorie přednášek, rozboru doporučené literatury a nezávislého studia, budou studenti pracovat na rozvoji svých dovedností v oblasti hodnocení, intervence, plánování a evaluace.
Seznámit studenty s ontogenetickým vývojem jedince a základy metodik pracujících na neurovývojovém podkladě, jejich neurofyziologickými principy, významnými teoriemi a paradigmaty. Praktickou výukou a ukázkami speciálních technik vybavit dovednostmi pro využití v konkrétních indikačních oblastech.
Uvést studenty do problematiky anatomie člověka. Představit studentům anatomii buněk, tkání a jednotlivých orgánových soustav se zaměřením na soustavu pohybovou a nervovou.