Průběžná speciálně pedagogická praxe 2 vede studenta k aplikaci znalostí a dovedností ze speciální a inkluzivní pedagogiky. Je zaměřena na získávání a rozvíjení kompetencí, které jsou potřebné k výchově, vzdělávání a celoživotnímu doprovázení jedinců se zdravotním postižením. Praxe je svou povahou výběrová. Student ji absolvuje v jím vybrané organizaci poskytující sociální služby osobám s postižením ve smyslu Zákona č. 108/2006Sb. o sociálních službách. Cílem praxe je: 1. seznámit studenta s chodem vybrané organizace a s jejími pracovišti, 2. zprostředkovat studentovi zkušenosti se způsoby přímé práce s cílovou skupinou osob s různým typem postižení a různých věkových skupin v organizaci a se sociálními vztahy, které existují a jsou v příslušné organizaci uplatňovány, 3. umožnit studentovi ověřit si teoretická speciálně pedagogická východiska a získat základní profesní kompetence, 4. umožnit studentovi, aby mohl v průběhu studia konfrontovat své teoretické představy o povolání speciálního pedagoga s praxí, 5. studentovy zkušenosti z praxe pravidelně vyhodnocovat a stimulovat proces jeho identifikace se speciální pedagogikou jako profesí.