Cílem předmětu je rozvinout kompetence studenta při ilustrátorském zpracování převzatých literární a naučných témat a jejich zprostředkování herním nebo jednoduchým edukativním principem. Reflektovat vlastní tvorbu v širších kulturních a sociálních souvislostech, vědomě rozvíjet osobitý styl a zvažovat osobní i obecně platné hodnoty, které jsou skrze tvorbu nabízeny k ověření širší veřejností. Zatímco metody a formy výuky lze popsat velmi konkrétně, obsahovou strukturu předmětu lze vymezit jen obecně. Jedná se o typ výuky specifický pro umělecké školy, kdy témata výuky a tedy její obsahová struktura je velmi flexibilní. Vyplývá jednak z individuálních predispozic a inklinací studentů a jednak z aktuálního socio-kulturního a tedy také stylového kontextu jejich tvorby. Jak v oblasti teoretického poznání (epistémé), tak v oblasti praktické realizace výsledného produktu-artefaktu (fronésis) se žákovo poznání utváří vždy unikátním způsobem.
Cílem předmětu je uvést studenty do dějin grafického designu od počátku průmyslové revoluce do současnosti. V systematickém přehledu studenty seznámit s proměnami stylů ve vztahu ke společenským, technologickým a politickým vlivům s ohledem na komerční a nekomerční sféru.
Studenti jsou vybaveni základními kompetencemi, které jim umožňují zefektivnit hledání konstrukčního řešení zadaného problému a tím propojit teorii a praxi designu na profesní bázi. Oproti klasickému metodickému procedurálnímu přístupu získají studenti schopnost využívat svoji tvůrčí konstrukční kreativitu a optimálně využívat i "postupové" metodiky, zavedené intuitivní postupy, a pokud je třeba, i postupy "pokus - omyl". Teoreticky je předmět zakotven v koncepci Engineering Design Science and Methodology (EDSM).