Cílem předmětu je vybavit studenta znalostmi postupů používaných při tvorbě plastických maket, znalostmi vlastnosti jednotlivých materiálů, moderních technologií SD toolingu a rapid prototypingu.
Cílem předmětu je vybavit studenta znalostmi postupů používaných při tvorbě plastických maket, znalostmi vlastnosti jednotlivých materiálů, moderních technologií SD toolingu a rapid prototypingu.
Cílem předmětu je vybavit studenta znalostmi postupů používaných při tvorbě plastických maket, znalostmi vlastnosti jednotlivých materiálů, moderních technologií SD toolingu a rapid prototypingu.
Cílem předmětu je uvést studenty do problematiky historie designu s důrazem na průmyslový design technických oborů v praxi i teoretické myšlení od prvopočátků tvarového řešení průmyslových výrobků v 19. století do konce 30. let 20. století.
Cílem tohoto předmětu je vybavit studenta kompetencemi potřebnými ke zpracování tvarových studií v základním formotvorném pojetí. Řešením jednotlivých semestrálních úkolů se student seznamuje se základními zásadami tvarování strojů a nástrojů a s postupy, které jsou při navrhování nezbytně nutné, jako je například skicování a výroba modelů.
Cílem předmětu je uvést studenty do problematiky designu s důrazem na průmyslový design technických oborů v praxi i v teoretické reflexi od čtyřicátých let 20. století do současnosti. Seznámit studenty s vývojem metodiky designérské tvorby a vývojem vztahu techniky (konstrukce) a designu v daném období s přihlédnutím ke specifickým podmínkám vývoje v různých oborech; významnými středisky vývoje, významnými tvůrčími osobnostmi a důležitými realizacemi a projekty. Obeznámit studenty s aktuálním domácím děním v designu s důrazem na průmyslový a produktový design.
Cílem předmětu je rozvinout kompetence studenta při ilustrátorském zpracování převzatých literární a naučných témat a jejich zprostředkování herním nebo jednoduchým edukativním principem. Reflektovat vlastní tvorbu v širších kulturních a sociálních souvislostech, vědomě rozvíjet osobitý styl a zvažovat osobní i obecně platné hodnoty, které jsou skrze tvorbu nabízeny k ověření širší veřejností. Zatímco metody a formy výuky lze popsat velmi konkrétně, obsahovou strukturu předmětu lze vymezit jen obecně. Jedná se o typ výuky specifický pro umělecké školy, kdy témata výuky a tedy její obsahová struktura je velmi flexibilní. Vyplývá jednak z individuálních predispozic a inklinací studentů a jednak z aktuálního socio-kulturního a tedy také stylového kontextu jejich tvorby. Jak v oblasti teoretického poznání (epistémé), tak v oblasti praktické realizace výsledného produktu-artefaktu (fronésis) se žákovo poznání utváří vždy unikátním způsobem.
Cílem tohoto předmětu je vybavit studenta kompetencemi potřebnými k navrhování tvarově i funkčně středně složitých předmětů pro sériovou výrobu; vybavit studenta zkušenostmi pro kreativní tvorbu navrhovného produktu.
Cílem předmětu je naučit studenta navrhování náročných interfakultních či individuálně zadaných projektů tvarově i funkčně složitých předmětů pro sériovou výrobu s důrazem na vyrobitelnost, použité materiály, ergonomii a ekonomičnost. Naučit studenta týmové spolupráci mezi průmyslovým a produktovým designem, konstruktéry a manažerem v rámci interfakultní a mezifakultní spolupráce; pracovat na zadáních od významných průmyslových firem, výsledky práce prezentovat a obhájit před komisí složenou z pedagogů i zástupců vedení firem.
Cílem tohoto předmětu je vybavit studenta kompetencemi potřebnými k navrhování tvarově i funkčně složitějších předmětů pro sériovou výrobu. Formou vypracování všech fází, které se při vývoji designu uplatňují, student získá zkušenosti a dovednosti potřebné pro vytvoření navrhovaného produktu.
Cílem předmětu je naučit studenta volit a vytvářet odpovídající grafický design a technologie při volbě výrazových prostředků (nalézt pro dané sdělení adekvátní kompozici a font); rozvíjet vnímání, prohlubování a třídění vizuálních podnětů. Vybavit studenta kompetencemi pro ovládání digitálních technologií v návrhářské praxi. Zatímco metody a formy výuky lze popsat velmi konkrétně, obsahovou strukturu předmětu lze vymezit jen obecně. Jedná se o typ výuky specifický pro umělecké školy, kdy témata výuky a tedy její obsahová struktura je velmi flexibilní. Vyplývá jednak z individuálních predispozic a inklinací studentů a jednak z aktuálního socio-kulturního a tedy také stylového kontextu jejich tvorby. Jak v oblasti teoretického poznání (epistémé), tak v oblasti praktické realizace výsledného produktu-artefaktu (fronésis) se žákovo poznání utváří vždy unikátním způsobem.